Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Ja, Plinking is idd een leuk tijdverdrijf!!
Leuk ding, is ie een beetje zuinig?

Denk dat als je in Nederland lekker gaat plinken met zo'n ding in je tuin dat je snel een AT op bezoek hebt.

Oh wat hebben die Zuiderburen het toch goed bekeken op "plezier-gebied" ;)

Edited by sjeef1
Link to comment

Hij vreet wel CO2 door die 'blowback'. Ik kan 3 magazijnen (48 shots) schieten met 1 capsule en dan moet ik het wisselen. Als ik een vierde magazijn schiet met dezelfde capsule dan zijn de eerste 8 shots echt onnauwkeurig en niet krachtig en bij de volgende 8 loopt hij vast. Een vriend van me die een Walther CP88 heeft (zonder blowback) kan wel tot 80 shots schieten op 1 capsule. Achja, heb een berg CO2 patronen kunnen kopen voor weinig geld en dan maakt het niets uit. ;) Gelukkig mag je hier inderdaad nog replica's hebben, dat maakt het toch wel wat leuker.

Link to comment

Dat is idd wel gaaf dat je in Belgie nog replica's mag hebben.

Ik schiet zelf ook graag. Op kaarten wel te verstaan. In Nederland mag je binnen je eigen erfgrens gewoon met lucht schieten.
Mijn arsenaal is een Gamo CFX Royal met een kijker. Van Webley en Scott heb ik de Tempest en Hurricane. En ik heb nog een zijspanner merkloos. Dit lijkt overigens net een karabijn(geen foto).

Prophet is zo'n pistool semi-automatisch of moet je na elk schot grendelen of zoiets? Ik vermoed dat je bedoeld met blowback dat hij automatisch herlaad.

Edit: Foto's zijn van internet gepikt dus geen foto's van eigen wapens.

Edited by Rocketier
Link to comment

Ik had vroeger deze :

Maar dan in het rood. Mooi was die tijd :P

O/T : Vanmorgen 2X 200g Ti-gerTail (TT+Ti) gepumped, heb denk ik de goeie batchsize gevonden nu want ik kwam precies uit
(Ik haat het als je een maar halve starplate vult op het eind ;)).

Vanmiddag eveneens een sample-tje Exotische houtskool binnengekregen dus morgen even wat fuel malen ervan :P

@Coeck : Heb nog even gekeken in die 4". Geen remsporen :D wel een paar stars met wat barstjes erin, die heb ik ff geswapped..

Edited by sjeef1
Link to comment

Zo nu ff chillen achter de pc.
Vandaag heb ik mijn eerste trommel voor de nieuwe starmill gemaakt met een doorsnede 35cm. Deze trommel is volledig uit RVS gemaakt.
Platte bodem van 15cm dan oplopende schuine zijde 45graden tot 35cm trommelbreedte en daarop nog een bus van 25cm.
Er moeten uiteindelijk twee trommels naast elkaar gaan draaien. Als de molen klaar is zal ik er wat detailfoto's van publiceren.

Gisteren cores gemaakt met een 5mm starplate 63 cores in een persing. Shimizu blauw!
Tevens een 100 tal pumped stars 8mm gemaakt met een mix van het restant blauw met TT en 10%Ti toevoeging gebonden met SGRS.

Edited by Rocketier
Link to comment

@Rocketier: nice guns. ;)
Door die blowback is hij inderdaad semi-automatisch en spant hij de haan telkens zelf. Je moet hem alleen de eerste keer opspannen nadat je de safety afzet natuurlijk (of je kan kiezen om het niet te doen maar dan schiet je niet zo nauwkeurig). Die Walther CP99 die bmw.M3 laat zien is inderdaad ook semi-automatisch door zijn blowback. Blowback wil net zeggen dat het bovenste gedeelte van de loop zeg maar na elk shot automatisch naar achter beweegt en de haan spant, hier gebruikt het pistool CO2 voor en daarom zijn blowback pistolen minder zuinig dan pistolen zonder.

Voor kaartjes schieten zijn zulke replica's enkel geschikt tot op een beperkte afstand, daarna verliezen ze snel hun nauwkeurigheid. Voor echt nauwkeurige en krachtige pistolen moet je eigenlijk niks bij replica's zoeken (tenzij misschien een HW45 oid) en zit je ook bij veel duurdere pistolen. Maar zoals ik al zei, voor plinking en kaartjes schieten van wat dichter is het perfect en erg leuk. Vandaag weer lekker 400+ shots erdoor. :P

Ik wil eigenlijk een goede buks die liefst op meer dan 50m nauwkeurig schiet, maar dan zit je al snel aan PCP buks' en die tellen toch wel zwaar door. Dat is dus een lange termijn plan geworden. :P

Link to comment

Mijn canister met inserts is af!
Geleerd van me vorige twee dus hopelijk doet hij het nu helemaal.
En de inserts, deze waren nog niet gecrossmatched.
https://pyroforum.nl/uploads/post-3135-1302636464.jpghttps://pyroforum.nl/uploads/post-3135-1302636502.jpg

Edited by Kauyon
Link to comment

Heb je nog snel gedaan man ;)! Pasting en alles al droog? Ben benieuwd. Morgen ff verder rollen met m'n cores, heb ze ff gescreend op grote en gekeken hoe ze brandden. Echt vette dingen die strobes!

Iemand nog een leuke compo voor over de strobe heen? Ik heb nog d1 en een snellere variant van willow diadeem liggen.. Hm. Of wordt het toch peony naar strobe.. Twijfel :P.

Link to comment

Gisteren een aantal HDPE buizen gekocht. (ø 90x 8.2 mm)
Vandaag wat eindstoppen gedraaid op de draaibank.
Vanavond de eindstoppen er in lijmen en twee m6 bouten erdoor
boren. Daarna de kop van de bout eraf slijpen.

Deze gaan wel een paar jaartjes mee. ;)

Link to comment

Ziet er goed uit M3!

Vandaag m'n 4" dichtgeklapt. Gelijk even een motor geperst ervoor (3/4", TT+Ti delay).
Daarna wheatpaste gemaakt en krafpapier ingesmeerd, ligt nu te "rotten" in de koelkast.

Morgen beginnen met pasten, en nog een paar motortjes persen ;) Oh en mijn nieuwe houtskool even millen naar airfloat.

Ik heb trouwens bij de supermarkt heel dikke kraftpapier uit een bananendoos meegenomen,
heeft iemand dat wel eens gebruikt om te pasten?

Link to comment
Ik zag dat vandaag toevallig ook liggen, en ik denk dat dat net iets te dik is om nog lekker 'weg te kunnen leggen'. Zit er nog wat booster in je 4'' btw?
Goed bezig met die rockets ;).

Ja ik heb gewone kraft daarmee ga ik em "normaal" mee pasten, en ik denk de laatste laag met die dikke. M'n normale kraft is met streepjes en die niet dus mischien ziet het er wat beter uit (het oog wil ook wat:)).

Ja er zit 5g 70/30 in. Burst is MCRH.

Ik heb trouwens m'n fuel gericed door een #4 Mesh zeef, zo stuift het echt helemaal niet wat heel chill is.
Het word hoog tijd voor een 1" Toolset zeg ik!!

Hoe gaat het met je strobes? Edited by sjeef1
Link to comment

Ik heb ze gerold tot een mm of 4 (200 g batch, veel cores :P). Ze flitsen wel goed op de grond, een stuk of 4-5 keer ofzo. Dus ben er zeker wel tevreden over.

Ga ze nu wat verder rollen nog tot 5 a 6mm en primen. Vervolgens Wat kleuren erover rollen, ik weet alleen nog niet welke. Zit te denken aan wat Veline kleuren om ze eens uit te proberen ;)! Magenta e.d. heb ik al wat veelbelovende filmpjes van gezien namelijk. Stars komen wss in 'n 4'' te zitten aangezien m'n 5'' hemi's op zijn.. :/

Hehe 1'' toolset is wel nice :P.

Link to comment

Sweet.. Ik ga volgende week beginnen aan een roller, wil ook ronde stars! Heb een rolstoelmotor maar moet nog even iets fixxen qua voeding.
Heb nu een PC voeding die ik moet ombouwen en kijken of ie het trekt, anders moet ik een kant en klare kopen.
Die gast van wie ik die motor heb vertelde dat ie op 12v 60rpm draait dus dat is iig goed dan.

Ja ik zit te denken om een wolter set te bestellen, maar dan moet ik ook gelijk NEPT kokers kopen ben ik bang.
Hoeveel kan een 1" motor liften denk je? Kan ik weer een stapje groter ;)

Link to comment

1" bp motor? Heb ik echt geen idee van, in theorie zou die koker net zoveel impuls aan moeten kunnen als bij een whistle.. Dan zou je rond de 1.5 kg zitten volgens ener.

Watt=IxU dus zou idd helft moeten zijn dan. Ik neem aan dat de stroom constant blijft dan. Wat ga je als teil gebruiken?

Edited by ExplosiveCoek
Link to comment
1" bp motor? Heb ik echt geen idee van, in theorie zou die koker net zoveel impuls aan moeten kunnen als bij een whistle.. Dan zou je rond de 1.5 kg zitten volgens ener.

Watt=IxU dus zou idd helft moeten zijn dan. Ik neem aan dat de stroom constant blijft dan. Wat ga je als teil gebruiken?


Hmmm, 1.5Kg is gemiddeld gewicht voor een hoeveel inch shell? 8 ofzo? :P

Ja zo rekende ik, ja stroom lijkt me hetzelfde te blijven.
Ehm ik had een RVS mengkom in gedachten, kan em ff niet terugvinden nu..

#Edit. Deze

Ow nog even een foto'tje van mevrouw #4 Met 6 laagjes erop ;)
Edited by sjeef1
Link to comment
Heeft je shell z'n hoofd gestoten haha?

Ik heb van die ikea schalen gebruikt van 36 cm.Roller

Hmmm 6" I like dat'

Had je van die soort van (bolvormige) vazen gebruikt? Kan ff geen youtube checken hier ben aan "het werk" ;)

Ligt denk ik aan die hemi, mag de pret niet drukken haha..
Link to comment

Mooi Sjeef dat je er mee aan de gang gaat,met je roller bedoel ik. :P
Als je die kom gaat gebruiken denk ik dat je tegen het probleem aan gaat lopen dat je sterren uit de kom willen gaan lopen.
Had ik bij mijn eerste sterrenmolen althans.
Zoals je kan zien bij Coek heeft hij twee helften gebruikt en dat werkt weer wel omdat ze de kom niet uit kunnen lopen.
Ben zeer benieuwd.
I.I.G Succes met bouwen. ;)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...