Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Daar had ik een wat andere ervaring mee.. Met O&N was ik namelijk erg zuinig met m'n snelle meal, ik had een langzame greenmix (pine houtskool) voor MCRH gebruikt. Ook ik voegde een flinke flash booster (7/3) toe aan mijn shells, de meeste 3" shells hadden gewoon goede breaks. Maar mijn 4" leken meer open te ploffen in plaats van een mooie brede break. Zo had ik aan een aantal 4" shells zo'n 6 gram booster toegevoegd, alleen zelfs dit compenseerde mijn slechte MCRH niet.

Ik zal binnekort een 4" laten zien met goede hulls, en evenveel booster ^_^.

Link to comment

De MCRH maakten bij mij ook wel het verschil tussen vrijwel niets aan, en een mooie ronde break. 5 gram hotflash was teveel voor 4'' bij mij toen ineens, maar dat wist je al he explomaan ^_^.

Voor een 3'' was zelfs 3 g hotflash al te veel van het goede met m'n nieuwe batch MCRH.. En ja m'n stars waren geprimed, en je mag toch wel verwachten dat TT aangaat ^_^.

Link to comment

Ik weet niet wat ik anders doe dan jullie, maar ik break al mijn 3" shells prima met 5 gram flash(7/3). Zelfs een keer een 3 inch met 9 gram gedaan zonder blind geslagen stars. 4 inch break ik standaard met 9 gram flash.
Ik rol mijn sterren altijd en doe daarna een dun prime laagje (0.5mm)eromheen. Wel zorg ik ervoor dat de stars op het laatst zo droog mogelijk zijn dat de prime nog net plakt. Hoe natter de stars hoe gladder het oppervlak wordt. Hoe droger je de prime aan kunt brengen hoe 'ruwer' de star wordt en daarmee vergroot je ook het oppervlak, wat het ook weer makkelijker zou maken om te ontbranden. Even een theoretische benadering. Of het in de praktijk ook echt scheelt weet ik niet, maar ik heb tot nu toe nog nooit blind geslagen stars gehad.
De prime die ik doorgaans gebruik voor C based stars is:
KNO3 52
Houtskool 32
Zwavel 8
Dextrine 6

Link to comment

Zo vandaag weer nuttig besteed. Vanmorgen twee nieuwe toolsets gemaakt voor 22mm id Rockets.
Setje voor Whistle voor een motor met een lengte van 132mm en een setje voor Strobingrockets lengte 179mm.
Tevens mijn gisteren ontvangen 1inch hostalite buizen 4 lengtes van elk 4meter op gezaagd 51 strobe tubes en 51 Whistle tubes.
Ook de ballmill waarvan de motoras was gebroken gerepareerd. Op dit moment draait de eerste batch van 2x 500gram 65 25 10 voor mijn 19.7 coreburners.
Heeft er iemand ervaring met Stobingrockets van formaat 22mm id? Op Skylighter staat een mooie tut dus ik weet wel hoe ben alleen nieuwsgierig naar mede
"mafkezen". :) !

Edited by Rocketier
Link to comment

Om dit topic maar weer eens te bumpen.
Vandaag een aanvulling gemaakt voor de 22mm set. Een persblok voor het persen van de whistle motor van 132mm lang.
Ik kon het niet laten om ook voor mijn 16mm buizen een coreburner setje te maken. De motorlengte is 150mm corespindel van 4 naar 8mm over een lengte van 105mm.
Bij thuiskomst gelijk even een motor geperst en afgezet. Ik denk: "weet je ik doe het op de dag dan kan ik zien hoe hoog die gaat en dan timen hoelang het duurt voor
die weer beneden is"...............nou het was whooooeeeeeesssssss en weg was die! Pijl verdween zeer snel uit beeld dus timen kon ik wel vergeten. Wel weer een leuk ontwerp erbij!

Edited by Rocketier
Link to comment

Haha :P Thanx for the pm @db.

@EC ik heb ergens in het forum een stukje gelezen dat een 22mm 450 gram kan tillen en dat ging over een coreburner. En aangezien de 19.7mm de 350gram shell
van Explomaan naar respectabele hoogte bracht denk ik dat dit nog wel eens als waar kan worden bestempeld. Maar nu hebben we het over een whistle van 22mm.
Die acht ik toch nog ff sterker dus ik verwacht dat een 5 incher te hoog zal gaan. Heeft er al iemand ervaring met 22mm whistle? @db ja hoor dat mag als we hem schieten dan ben jij er bij :) !

Edited by Rocketier
Link to comment

Ik ga starks mijn eerste KNO3/Suiker fuel testen

ID: 1,9 cm
Nozzle: 5 mm
Gewicht: 6 gram KNO3, 4 gram suiker = totaal 10 gram gemaakt en er zit 5-6 gram in de huls zelf :) (niet samen gesmolten).
Totaal gewicht: 7,80 gram
Core: ongeveer 5 cm
Lengte: 6,5 cm

Foto's:

10zajir.jpg

fy05g1.jpg


Filmpje volgt later!

Edited by tom12e
Link to comment
Hm ik denk dat je zoiets zelfs geen CATO mag noemen :) ?

Impliceert een CATO niet dat het device ergens de kans had ooit van grond te gaan? :P

Strakke weegschaal btw



Bedankt.. maar wat is er dan mis? ik heb dat stukje papier en de lijm om de lont weggehaald en ik heb de eindstop met nozzle steviger vast gelijmd. Ook heb ik hem een leuke verpakking gegeven, maar die gaat er straks toch vanaf:

2akfodl.jpg
Link to comment

Er is helemaal niks mis tom12e. Lekker doorgaan met waar je mee bezig bent.
Serieus daarvan krijg je ervaring. Zo zijn wij allemaal begonnen.
Lekker filmen en lol hebben daar doen wij het allemaal voor.
Mijn eerste poging was ook een KNO3 suiker rocket. Boem! Lol. :)

Edited by Rocketier
Link to comment

De video! kwam redelijk veel (veel is ook weer te veel gezecht, laten we het houden op 'wat' :)) kracht vanaf (vanaf 15 sec hoor je het en zie je het het best), zo even kijken hou de huls het heeft volgehouden. Het is nu nog gloeiend heet!

pf_1.wmv

Edited by tom12e
Link to comment

Uh moest er verder nog wat gaan gebeuren of was dit alles.??? :)
Maar oke je hebt wat geprobeerd en er van geleerd denk ik.
Nu kan je voor jezelf proberen na te gaan wat er verandert moet worden.

kwam redelijk veel kracht vanaf

Waar zie jij de kracht. :P Edited by Lontje
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...