Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Vandaag het vuurwerk voor oud en nieuw besteld, in ieder geval aardig wat cakejes zodat ik voor volgend jaar weer wat 25mm ID mortierbuisjes heb. :( 65 euro aan siervuurwerk en nog mijn eigen vuurwerk.... wordt leuk deze oud en nieuw. :(
Nog een weekje school overleven en dan vol aan de pyro!

Link to comment

Hey Sjeef,
ziet er netjes uit man. Vraagje hoe lang zijn jouw motortjes dan wel? Als ik het zo inschat wel een cm of 15.
Gaan ze dan niet veel te hoog? Die van mij zijn maar 8cm lang!?

Het is trouwens erg rustig op het forum! Iedereen aan het hobbiën?! :(

Edited by Rocketier
Link to comment
Ziet er netjes uit Sjeef.
Die starplate doet z`n werk echt goed man.
Uhmm vraagje waarom heb je je pomp los van je pers.? :(



Dat is zo'n HBM pers toch?
Waarschijnlijk omdat die zijwaarste pompbeweging nogal iritant is,
ernaast leggen en op en neer pompen is een stuk makkelijker.
Link to comment
Vraagje hoe lang zijn jouw motortjes dan wel? Als ik het zo inschat wel een cm of 15.
Gaan ze dan niet veel te hoog? Die van mij zijn maar 8cm lang!?

Nou ze gaan idd erg hoog, maar ik weet niet hoe ik ze korter kan maken. Ik gebruik de tool van PS dus de spindle is volgens mij al langer dan 8 cm.
Totale lengte is de lengte van die 3/4" kokers.

Ja wat van Hout zegt, van boven naar beneden pompen is wat makkelijker dan van rechts naar links!
Link to comment
He Sjeef, gebruik je die 19.7mm coreburner van PS?
Zoja welke brandstof gebruik je?
De 60:30:1 30min-2u gemilled?
Mijne catoen constant namenlijk.
Ik gebruikte 6-3-1, uurtje gemillt (Lortone). Nu gebruik ik 65-25-10 (wat heter), 1 uur gemillt.
Gaat prima, pas 1 CATO gezien maar dat was met dubbel zoveel als een normale increment.
Ik denk dat daar je probleem zit man, probeer eens de helft van wat je normaal als increment perst.
Link to comment

Net klaar met het pumpen van 200g Ruby Red en Emeral Green.

Nadat er een stuk pvcpijp van de plank op de drogende stars viel
direct maar even een paar brokjes van beide getest.

Ondanks dat ze nog kruimelig en vochtig waren brandden ze al wel lekker fel.

Oja, vanmorgen en gisteren 4 2" TT+5% Ti gemaakt voor bovenop m'n 19.7mm endburners.
Misschien van het weekend nog eentje proberen.

Edited by VanHout
Link to comment

Vandaag mijn laatste motortjes voor de 25 pijlen voor O&N afgemaakt.
Volgende week de koppen erop en bestokken. Daarna 30 bombettes maken voor twee cakes.
Heb vandaag ook mijn Al nog fijner gemaakt in de koffiegrinder. Volgende week testje doen met
wat flash. Als dat lukt met de flashtest ga ik nog 5 pijlen persen met flash report.

Hee Sjeef heb je het tooltje al gebruikt? Ben nieuwsgierig ^_^ !

Edited by Rocketier
Link to comment
Hee Sjeef heb je het tooltje al gebruikt? Ben nieuwsgierig ^_^ !

Yup! Ik heb vanmorgen 2 motoren geperst en ook 1 "normale".
Ook begonnen aan een nieuwe 3" shell en een 10g Salute header voor de grote motor.
Zo maar eens the night skies bestoken met wat rockets :P
Oh die bentoniet is echt fijn, thnx man!

##EDIT##
Vannacht even m'n motoren met de nieuwe tool uitgetest.
New_Tooling.mp4
Doet het prima :) Gaan niet zo superhoog, denk dat ik m'n tubes ietsje langer moet houden.
Van de week maar even een headertje proberen...Het is testseizoen! ^_^ Edited by sjeef1
Link to comment

Volgens mij haal je met een juiste delay gemakkelijk de 40 meter. Dit is voor 2inches de perfecte hoogte.
En gezien de kracht waarmee het omhoog gaat kan je nog zat payload meenemen ook.
Nou nog een paar procent Ti erbij dan heb je een heel mooie tail zeker met 10mm nozzle opening.
Ik vind het iig een mooie pijl. Ik weet wat ik eerdaags voor hulzen ga bestellen! ^_^

Edited by Rocketier
Link to comment

Haha, net even testje gedaan met zo'n spinnende bombette, zegmaar dit:



Dacht dat het niet zou werken dus niet gefilmd, maar werkte perfect! Straks misschien hetzelfde maken maar dan met een grammetje flash erbij. Denk dat ik voor oud en nieuw wel aantal daarvan ga maken. ^_^

Verder uiteraard druk bezig, zo even pulverone maken en de hemi's alvast vullen! ^_^

Link to comment

Haha ja ik was te lui om te gaan painten. ^_^ Maar nu er vraag naar is zal ik hier zo even een picca in editten. ^_^

EDIT:


Dat kots-groen is bento, zwarte is C8. Het witte is de core, 3.5mm, en denk ik top 3/4 van de brandstof. De core helemaal gevuld met meal om er zeker van te zijn dat hij aanging. Dit ding (3/4") vervolgens in een (5/8") buisje en de lucht in geschoten met anderhalve gram pulverone. Lukte prima! Eigenlijk wil ik dat hij op een meter of 8 hoogte pas gaat spinnen, want als je er een gram flash bij doet en hij tolt gelijk richting je gezicht... Laagje vochtige C8 met dex erover is misschien niet zo slim, de vorige keer dat ik dat met bento stoppen combineerde werden mijn stoppen helemaal nat en verloor het zijn sterkte/ werd het 'broos'. Iemand ideeën? :P

Edited by Sharkie
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...