Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Net sterren gerold, met de hand. C8 met als cores van die sterren uit romeinse kaarsen, leek me wel eens leuk. Ik begon met rollen in zo'n RVS schaal maar al bijna meteen kregen mijn sterren van die bobbels erop... resultaat was dat ik uiteindelijk bolletjes had van 5mm ofzo met (bijna letterlijk) stekels van 3mm ofzo. In de hoop dat deze eraf zouden slijten heb ik ze een tijdje in een keukenzeef gerold. Dat lukte, sterren werden ronder en ronder en omdat in die RVS kom er weer van die bobbels op kwamen uiteindelijk maar doorgerold in de zeef. Zijn uiteindelijk prima sterren geworden, de een 1 a 2 mm groter dan de ander, maar ben er sowieso tevreden mee. :( Ze zijn trouwens voor 3'', dus ongeveer ±10mm. * Uploadt zo een picca *.

En omdat ik zo'n enorm masker op m'n kop maar onhandig vind zitten er nu een hoop hele kleine zwarte pietjes in mijn neus...

Edited by Sharkie
Link to comment

@Sharkie.
Vind je dat wel slim van je zelf om sterren te gebruiken uit romeinse kaarsen.???
Dit omdat je de samenstelling van die die sterren uit die romeinse kaarsen niet weet. :(
Wat jij doet moet je natuurlijk zelf weten,maar persoonlijk vind ik het niet echt slim.
En ook niet voor die personen die dit forum bezoeken, en zien dat jij dit op deze manier doet.

Als je cores chloraat gebaseerd zijn,kan je problemen krijgen. :(

Die Zwarte pietjes zijn een ander probleem. :P

Link to comment

Moet eerlijk toegeven dat je daar wel gelijk in hebt, maar zou er niet gewoon een (chloraat-loze) prime omheen kunnen zitten? En ik heb geloof ik hier al eens eerder gehoord van iemand die dat heeft gedaan...
Bovendien heb ik om die cores trouwens vorige week al een klein beetje meal gerold om er zeker van te zijn dat ze aangaan, niets gebeurd dus ik ga er vanuit dat het goed is. Dit zal door een aantal mensen wel weer nonchalant ofzo genoemd worden maar wat wil je dat ik doe, een grote kuil in de tuin graven en die dingen erin gooien? :(

Zwarte pietjes zijn verwijderd uiteraard.

Edited by Sharkie
Link to comment

Paar coreburner raketjes geperst met de 19.7mm set van pyrostuff,
geeft zelfs met greenpowder nog een cato als je d'r een bento nozzle in zet.

Zonder nozzle met 30 min gemillde meal doen ze het prima,
morgen nog even testen met 12h gemillde meal, en maar hopen dat de core er niet uitknalt.

Edited by VanHout
Link to comment
Paar coreburner raketjes geperst met de 19.7mm set van pyrostuff,
geeft zelfs met greenpowder nog een cato als je d'r een bento nozzle in zet.

Zonder nozzle met 30 min gemillde meal doen ze het prima,
morgen nog even testen met 12h gemillde meal, en maar hopen dat de core er niet uitknalt.


Je moet ook 60:30:10 gebruiken en geen 75:15:10.
Staat ook in de beschrijving die erbij zit.
Link to comment

Nog even een picca van de sterren:



De gemiddelde grootte is denk ik ongeveer 10.5mm. Volgende week laagje prime omheen rollen en dan in een shell.

Vandaag flink wat voor school doen. Tenminste, dat is het plan.. Pulverone is op dus pyro gaat het de komende week eventjes niet worden. :(
Millen mag pas vrijdag weer.

Link to comment

Net m'n eerste CATO ervaren.. 1 vol schepje per increment ipv een halfje gaat wel sneller maar komt niet hoog :( en knalt!

M'n controlemotor (halve schepjes) deed het wel dus weer iets geleert!
M'n 1 uur gemillde 65-25-10 (+2 Dex) doet naar behoren wooooshhhh.
Tijd voor wat heading..

Link to comment

Morgen scheikunde PO, vrijdag engels mondeling, donderdag PWS inleveren... drukke tijden! Blij als het voorbij is en ik weer het grootste deel van de dag in mijn garage bij mijn spulletjes door kan brengen. :(

Ik ga trouwens denk ik deze week nog een setje holpijpen kopen:



Voor het uitslaan van kartonnen schijfjes voor bombettes en inserts enzo, bij flashknallers scheid ik mijn flash en hotglue meestal van elkaar d.m.v. propje wc-paper maar dat vind ik wat onhandig worden dus...

Link to comment

Werkt super zo'n setje holpijpjes Sharkie. Heb voor mijn tubes complete set zelfde als je foto.
Wel slaan op een stuk hard hout als ondergrond. Ik gebruik zelf een stuk marantie. Mijn foto van mijn nieuwe tool staan in bovenstaande post bij geplaatst. :(

Edited by Rocketier
Link to comment
Met geen mogelijkheid kreeg ik de corepin uit de motor. Uiteindelijk na veel geweld had ik de pin bevriid. Ja en wat doe je dan!? Heb vanavond maar een nieuwe tool gemaakt met tevens een tooltrekker.


Rocketier, Als ik het goed zie is je spindle cylindrisch ipv taps aflopend. Dit scheelt volgens mij echt een hoop qua loskrijgen van je tool. Mischien een idee als je er weer 1 maakt :(

Gr
Sjeef
Link to comment

Afgelopen week voor het eerst dit jaar eindelijk weer echt wat kunnen doen aan pyrotechniek, dus meteen maar 1kg ruby red, 1kg emerald green en 1kg buell red gemengd.
Vandaag 5mm stars gepumped van 100 gram ruby red om ze later groter te rollen en van de helft colorchanging stars te maken.
Op deze manier krijg je simpel coreless gerolde stars.
Verder ben ik aan het wachten op messing buisjes waarmee ik de waterkoeling van m'n ballmill weer kan fixen. Na 3 jaartjes waren de alu buisjes toch wel erg gecorrodeerd.

Edited by ThaYankee
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...