Jump to content
PyroForum.nl

Mini-Starmine


ZeRo_C

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inderdaad, ik heb nog nooit vuurwerk ( uit de winkel of zelfgemaakt ) langer laten staan dan 5 dagen


Ik heb nog een hoop romeine kaarsen, mooie kogels voor starmines en voor shell's, en mooie lange en dunne lonten  ! En nog wat rotjes natuurlijk


Wat klopt er niet aan het bovenstaande?
idd. Het spreekt zichzelf ongelofelijk tegen. EN het is off-topic.

Heren.. het gaat hiet over een starmine, dus niet over hoeveel van welk vuurwerk je nog hebt van ouwejaar.
Gr33tZ
Link to comment

Ik dacht dat de heer yellowcard ons had belooft om minder te postwhoren en minder arrogant over te komen.

Mag ik je erop wijzen dat tyneman een mod op gamekeeper blijft en een TOA in real life dus wat meer respect mag op zijn plaats zijn in plaats van altijd het laatste woord te hebben.

Link to comment
  • 5 months later...
  • 4 months later...

Weer een topicbump tussendoor, maar voor mij is de vraag wel nuttig. Ik heb vandaag mijn eerste starmine afgestoken. Deze was gemaakt van 7 witte stars, die nog ergens op de vloer van mijn kamer ronddwaalde, 3 gram balsa meal. Dit zat bij elkaar in een koker van printpapier, die dichtgetapet was. Dit paste precies in mijn buis.

Na het aangestoken te hebben, brandde het lontje mooi op, sloeg de buis in, en vervolgens kwam er selchts 1 brandende ster uit de buis, de rest brandde uit in de mortier. Ik snap het niet, want volgens mij was de constructie wel goed. Ik zal maandag een filmpje en foto's plaatsen. Hopelijk kan ik dan geholpen worden...

Link to comment

We kunnen niet echt commentaar geven als je niet zegt wat je precies gedaan heb he ;)
Dus uitleg over je constructie is wel handig, en iets is nooit een topic bump als het je er van weerhoud een nieuw topic te beginnen, het moet natuurlijk nog wel enigzins nuttig zijn.



Lttrzz

Link to comment

Dit was de constructie:

Ik denk dat ik al weet wat ik heb mis gedaan. Ik heb de hele topic nog eens nagelezen en gevonden dat iedereen een dikke prop wcpapier in de buis frot om druk op te bouwen. Dit heb ik niet gedaan, want ik dacht dat enkele lagen tape wel genoeg was. Moet ik dus maar even opnieuw proberen. Want verder is deze constructie toch wel ok?

Link to comment

Hallo
ik heb voor koningine nacht ook weer wat dingetjes in elkaar gezet.
Waaronder 3 starmines, met ieder 10 lichtkogels. Ik had 3 verschillende gemaakt,
om te kijken wat het beste effect was. Als huls heb ik leege Grondbloemen gebruikt.

Hier het Filmpje ;]
http://www.megaupload.com/?d=KDCT44Z2

Wat je ziet is dat;

Shot 1 Het beste is. Daar zat niet zo super veel ontstekings sas in. Maar er zat wel wat BP over de licht kogels heen zodat ze zeker weten goed aan gaan. en de prop zat er niet zo super strak in.

Shot 2 Zat iets meer ontstekings sas in. Er zat geen BP over de kogeltjes, en de prop zat er TE strak ingedraait.

Shot 3 Was bijna het zelfde als Shot 1 alleen zat hier geen BP oover de kogeltjes heen.

Greets ;)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Als je een perfecte mine wilt hebben, hoeft dat niet gek lastig te zijn!
Je kunt het beste een kartonnen buis met eindstop gebruikten.
Net boven de eindstop maak je in de buis een gaatje, waar je de lont doorheen steekt.
Dan doe je er vanaf de bovenkant van de buis liftcharge in.
Dan (en hier komt de gouden tip!) pak je een stuk karton ( 2 MM dik ) en daar knip je een rondje uit, dat perfect in het buisje past, maar voordat je het erin doet, maak je er een gat in.
De grootte van het gat word bepaald door de grote van je mine.
de "standaard grootte" ligt rond een gat van 2 MM breed.
Doe nu het kartonnen rondje in het buisje, zodat het boven de liftcharge komt te liggen.
en stamp het zaakje VOORZICHTIG aan.
doe nu een klein schepje BP in het buisje, (heeel klein beetje, mespuntje :))
en doe daarbovenop je stars.
pak nu een propje wc papier en doe dat bovenop de stars.
Dat was et!

Als het goed is, gaan de stars nu in een mooie vorm de lucht in!
Deze techniek word trouwens ook in commerciele producten gebruikt!
Ik hoop dat jullie d'r wat aan hebben!
Voor vragen kun je me altijd PM'en of mailen!

gr. jasper

Link to comment
  • 6 months later...

Een standaard gaatje van 2mm in het tussendiafragma. Dan is nu tevens voor jullie direct de officiële naam van dit schijfje bekend. En het is een goede tip om deze te gebruiken, ook in zelfgemaakte cake's. het verzekert ontsteking omdat de stroom gloeiendhete verbrandingsgassen geconcentreerd worden op een klein punt. Vooral bij comets werkt dit bijzonder goed en is een prime meestal niet eens meer nodig.

gr.

Link to comment
Een standaard gaatje van 2mm in het tussendiafragma. Dan is nu tevens voor jullie direct de officiële naam van dit schijfje bekend. En het is een goede tip om deze te gebruiken, ook in zelfgemaakte cake's. het verzekert ontsteking omdat de stroom gloeiendhete verbrandingsgassen geconcentreerd worden op een klein punt. Vooral bij comets werkt dit bijzonder goed en is een prime meestal niet eens meer nodig.

gr.

Ik bedoel hoe groot hij moet zijn als ik een gat van 2 mm heb.
Link to comment

Okee, hij bedoelt dus met zijn standaard grootte de grootte in het voorbeeld die hij stelt. Volgens de tekst moet het echt een heeeel ietepieterig klein mijntje zijn, dus zijn huls zal iets als een pvc-buisje zijn...? Met dat soort klein spul werk ik eigenlijk nooit, maar bij kometen van 1'' gebruik ik ongeveer 2 - 3mm. Wordt het projectiel groter, dan is er ook meer lift aanwezig, en maak ik het gat groter. Als het echt grote mijnen of kometen betreft bijvoorbeeld 3'' of groter, dan maak ik een gat van 8 -12mm of meerdere kleine. Deze dek ik echter wel af met een dun laagje papier om de uitstootlading op zijn plek te houden.

Link to comment

×
×
  • Create New...