Jump to content
PyroForum.nl

Het maken van nozzle's


Recommended Posts

Beetje eigenwijs hoor... Waren gewone pijlen met snelle meal en grote core.
Het is toch ook logisch als je nozzle aan de binnenkant onder een hoek staat het gas naar je venturi geleid word en het daardoor er makkelijker uit kan. Als je nozzle niet onder een hoek staat gaat het gas ook meer tegen je wand aan.

Edited by cojonesm
Link to comment
  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zo zou ik er een, als ik een draaibank had ^_^ maken.

Van boven naar benden wijder vanwege inderdaad turbulenties en het onderste schuine deel voor de sterkte en gewicht.
Maar inderdaad, een gewoon geboorde core (dus recht) geeft ook al zo'n thrust dat je bij kleinere pijlen de verschillen niet zult merken.

Link to comment
  • 10 months later...

Het is een bump, maar om er weer een topic over te maken leek mij overbodig.

Ik ben onlangs begonnen met R-candy rockets, en daarmee ook met de bentonieten nozzles.
Dit gaat prima bij 16 en 22mm pvc, maar bij 32mm blijft het kruimelig en blijft niet goed zitten.
Is dit gewoon een kwestie van bruut door blijven rammen tot de stop er wel stevig in zit?
Of moet ik bij deze maatjes toch gaan denken aan een pers?

Link to comment
Stiekem is 32mm net iets te groot, maar goed als je het toch wil moet je benoniet kopen en inderdaad persen! Uiteindelijk voor een consistente burn pers ik al vanaf 21mm.

Zoiets vermoedde ik al, dat wordt dus toch een pers aanschaffen.


Je kan er ook een een theelichtje door smelten dan compacteerd het wellicht wat beter.

De casing zelf verwarmen en vernauwen bij de nozzle, alvorens de bentoniet te rammen/persen?
Link to comment

Nee gewoon je pannetje met bentoniet samen met een theelichtje (stearine) in de oven of op een laag pitje zetten en het gesmolten kaarsvet er goed doorheen roeren alvorens het te rammen/persen in je huls.

Dan heb je ook geen last meer van krimpende/uitzettende nozzles ten gevolge van vochtigheid.

Edited by azure
Link to comment

Methodologisch gaf me ooit eens deze link:
http://www.jacobsrocketry.com/aer/casings_...headers.htm#PVC
Keiharde snelcement nozzle's.
En goede methode's om deze op z'n plaats te houden.
Ik ben er niet aan toegekomen, maar het ziet er veelbelovend uit, en niet al te moeilijk.
Verder kan de druk hoog oplopen in een 32 mm candy rocket, het is aan te raden hiervoor een volkern hoge druk PVC casing voor te gebruiken i.p.v bouwmarkt riolering spul, als je echt de limiet op gaat zoeken.

Edited by High Density
Link to comment
Methodologisch gaf me ooit eens deze link:
http://www.jacobsrocketry.com/aer/casings_...headers.htm#PVC
Keiharde snelcement nozzle's.
En goede methode's om deze op z'n plaats te houden.
Ik ben er niet aan toegekomen, maar het ziet er veelbelovend uit, en niet al te moeilijk.
Verder kan de druk hoog oplopen in een 32 mm candy rocket, het is aan te raden hiervoor een volkern hoge druk PVC casing voor te gebruiken i.p.v bouwmarkt riolering spul, als je echt de limiet op gaat zoeken.


Hm, voor zover ik weet krimpt snelcement standaard wel, en als je met eindkappen gaat werken kan je net zo best bentoniet gebruiken.

Ik gebruik wel een gelijknamige methode om de nog al kruimelige bentoniet stop op zijn plaats te houden.
Gewoon een pvc eindkap, en daar de nozzle door boren.
Aangezien de hitte volledig door het bentoniet word opgenomen, en de druk word verdeeld over het pvc einkapje en de stop zelf,
heeft dit tot nu toe goede resulaten geleverd.
Link to comment
  • 3 months later...

Is het ook mogelijk een eindstop te maken van kurk met een gat van 6à7mm erin? (en dan met sterke tape nog vastplakken aan pvc-buis)
Ik weet uiteraard dat dit opbrandt in no-time, maar de vraag is hoelang die no-time precies duurt. Als hij het 2à3 sec zou uithouden blijft er toch nog iets van performance over, en dan moet ik niet zitten knoeien met bentoniet of cement.
Ik heb namelijk niet veel tijd, en we hebben hier thuis ook bijna niets van gereedschap :)
Denken dat jullie dat je met een goed vastgemaakte kurk hoger dan 50 meter geraakt? Minder is uiteraard de moeite niet :P

Edited by WimVU
Link to comment

Klopt helemaal. Als je je verveelt dan moet je zeker pyro gaan doen :). Daar wil ik bij vermelden dat vervelen ook niet zo zeer betekend dat je niks te doen hebt, maar meer dat je denkt dat de dingen die je kan gaan doen niet leuk zijn. En dan is pyro ook niet leuk.
Sorry voor dit geneuzel, ontopic maar weer :P.

Link to comment

Gewoon, omdat ik in een hele fijne bui ben....

Neemp een buisie.. neemp een stokkie die dur net inpas... Doeter een scheppie bento in... Doet juh stokkie erin... Ramp er meej un hamert op... Dan je stokkie eruit halen... nog een scheppie poejer durin... je stokkie dur weer in douwuh... weer effe rammuh... Stokkie dur weer uit halen... En keikt nou, je hep een buissie met un stop durin!! :)

Simpeler uitleggen bestaat niet. Mocht je er nu nog niets van snappen, ga dan alsjeblieft eerst lezen en leren in je leven. Posten gaat je namelijk een warning opleveren wegens RBB (Random Brainless Behaviour).

Link to comment

Of je komt van Mars of je leest wel en begrijpt het niet. Neem aan het laatste. :P
Tyneman legt het zelfs nog uit hier boven.
Je maalt kattegrit of koopt Bentoniet.
Je gooit het in je buisje,je stampt de boel aan tot het knetterhard is geworden met een rammer. Rond stuk hout of iets anders wat in je buisje past.Waar je mee kan rammen. Is ander woord voor slaan,met een hamer of iets anders.
Hierna kan je er je brandstof in rammen,tot bijna bovenaan en dan weer kattegrit of bentoniet er op en weer rammen.
Hierna kan je er een gaatje in boren met de hand,door het draaien van je boortje in het midden van je kattegrit of bentoniet stop.
Als het goed zou zijn heb je nu een nozzle gemaakt.
Duidelijker kan ik niet zijn.

Uhmm waar ben ik nu mee bezig eigenlijk. :)

Lol je was me net voor Tyneman.

Edited by Lontje
Link to comment

Dat is inderdaad enorm duidelijk :) Maar het is dat ik een filmpje had gezien op youtube van een kerel die er een speciale 'mould' voor gebruikte, om er een kegelvormige holte in te krijgen. Ik dacht dat jullie dat ook deden en dat dat noodzakelijk was, en wist niet hoe jullie dat deden. Maar dat is dus niet nodig.

En waarom reageren jullie zo onbeleefd? Ik heb hier wel al wat rondgeneusd hoor maar heb het nog nooit echt klaar en helder uitgelegd gezien zoals hierboven.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...