Jump to content
PyroForum.nl
PureChemical

MMO Anode(s) Sets

Recommended Posts

Gegroet kamearaden,

Ik heb contact gekregen met de meneer die MMO sets/anodes verkoopt voor chlorate/perchloraat productie.
Zijn er mensen die ook interesse hebben in een set of losse anodes?

http://www.5bears.com/mmo.htm

Ik wil over 2 dagen de bestelling bij hem plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Pure

Ik heb ze niet nodig, maar dat zijn volgensmij wel de goedkoopste prijzen die ik gezien heb vor kant en klare anode.

Zeker mooie prijsjes inderdaad! Ik heb al een setje, maar voor iemand die nog zoiets zoekt, ik zeg doen! :)

Voetnoot: Er bestaat geen MMO dat volcontinu geschikt is voor perchloraat productie. Op de website word ook aangegeven dat de anodes bedoeld zijn voor chloraat.

Zeker mooie prijsjes inderdaad! Ik heb al een setje, maar voor iemand die nog zoiets zoekt, ik zeg doen! :)

Voetnoot: Er bestaat geen MMO dat volcontinu geschikt is voor perchloraat productie. Op de website word ook aangegeven dat de anodes bedoeld zijn voor chloraat.

Je hebt gelijkt, bedankt voor het corrigeren.

Zo te zien is er geen/niet veel Animo voor Anodes.

Dan hoef ik ook niet te wachten om ze te bestellen?

Beste purechemical kun je mij misch vertellen
Wat de afmetingen zijn van de anodes/ kathodes van 5 bears.com.
Als ik op de link klik krijg ik namelijk page not found.
Als ik typ 5bears.com zonder toevoegingen kom ik wel op de site maar vind ik nergens iets over mmo sets
Mvg

Guest

Dat heb ik ook?

Zou je trouwens titanium plaat en rvs kunnen gebruiken?

Je kunt zelf ook een stuk RVS of Titanium coaten tot MMO, eerst kobalt oxide coating dan mangaan oxide. Nurdrage op youtube heeft hier wel een filmpje over.

Als je door wilt gaan tot perchloraat zulf je er nog lood(IV)oxide over moeten coaten, er zijn al members die dit gedaan hebben op het pyroforum en er is een verslag je van als je even zoekt.

RVS is onzin en Ti coaten lukt bij Nurdrage ook niet goed.

Met lood oxide is bij mijn weten op amateur niveau ook nog nooit een lekker werkende anode gemaakt.

Nee, Ti werkt alleen als cathode. Dit komt doordat waterstof de beschermende titanium oxidelaag 'doped' zodat deze geleidend wordt.

Aan de anode heb je geen waterstof.

Maar dit soort zaken over MMO anodes etc kun je uitgebreid op dit forum (en APC forum etc.) vinden dus eerst even lezen voordat je naar de bekende weg gaat vragen.

By the way, MMO kun je op ebay vinden vaak. Soms niet maar een week later weer wel. Succes.

• Similar Content

• By Baazis
      Hallo,

Ik ben opzoek naar Titanium MMO anode Voor Elektrolyse,

Hoop dat er iemand is die dit zou hebben liggen voor een goed prijsje !

Dit is niet voor het maken van flash maar voor het leren en begrijpen van de elektrolyse.

alvast bedankt allemaal

Mvg Bas
    • By Kryptonite
      Wie kan mij helpen aan een goede mmo anode en titanium kathode?
    • By Jurre10
      Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om KClO3 te maken.
      Mijn materialen :
      -PC Voeding omgebouwd naar labvoeding
      -Pot van 300ml met stevige plastic dop.
      -Grafiet anode en RVS cathode
      -LoSalt (Zout waar 33% NaCl en 66% KCl in zit.)

Ik zou alleen graag 'schone' KClO3 maken, dit kan door een Ti MMO anode te gebruiken en Ti Cathode.
      Het probleem is dat ik deze nergens kan kopen.
      De meeste bedrijven willen het pas verkopen als je minimaal 300euro uitgeeft!
      Daarna wees iemand mij op dit eenmans bedrijfje : http://www.5bears.com/mmo.htm, deze verkoopt ook mooie kleine anodes/cathodes voor een zeer aantrekelijke prijs.
      Echter heeft de man achter het bedrijfje ernstige gezondheidsproblemen (heb ik gehoord), en reageert hij niet meer op bestellingen .

Nu is mijn vraag of iemand nog een (klein) setje MMO Anode en Ti Cathode heeft / kan regelen ?
      Mijn budget is zo'n 30 euro exclusief verzenden.
      Het mag ook in het buitenland zijn ; ik heb paypal

Alvast heel erg bedankt!

m.v.g Jurian

Schrijf de elementen zoals het hoort. (Prophet)
    • By Hanzzz
      MMO anodes zijn anodes die goede eigenschappen hebben in een no-glas Ph-controlled chloraatcel.

nu heeft er iemand op sciencemadness iets gevonden wat ik niet kan geloven. Een mix van tin oxide en aluminium oxide op een aluminium substraat. Hij noemt het een MMO anode en beweerd er 100 gram chloraat mee te hebben gemaakt op 3 volt 1 amp...

De post is hier te vinden,

http://www.sciencemadness.org/talk/viewthread.php?tid=15336

Ik heb er m'n twijfels over...

Hanzzz,

(Hoelang duurt het ook alweer voordat 1 amp 1 gram zout heeft omgezet naar 1 gram natriumchloraat... kon het niet meer terug vinden op het topic.)
    • By Baazis
      Goeden Middag

Ik heb een vraag over welke MMO het beste is om te coaten met Titanium voor KCLO4

Mvg Baaz
    • By PureChemical
      Gegroet vrienden,

Wegens gebrek aan ruimte en tijd wil ik al mijn pyro spullen en tools wegdoen.

Hier een korte opsomming:

- Ongv 20m groen visco lont (normaal) - 10 euro
      - 2x 250ml bekerglas warmtebestendig met bijbehorende glazen roerstaafjes - 2,50 euro
      - 1x 1L bekerglas warmtebestendig - 2 euro
      - 250ml maatglas met 1ml nauwkeurigheid bij 20graden - 5 euro
      - ongv 40x 18mm - 19cm hulzen normaal gewonden (pyroshop) - 5 euro
      - ongv 40x 18mm OD rocket/fontein tool aluminium (pyroshop) - 20 euro
      - 25mm - 10cm spiraal gewonden hulzen (pyroshop) - 3 euro
      - MMO anode + titanium kathode (5bears research) met bevestigingsstrips eraan gelast van 7,5cm x 15cm - 25 euro
      - MMO anode + titanium kathode in PVC afdichtdoppen met schroefdraad ( 2 liter cell ongv) - 20 euro
      - Gemodificeerde ATX voeding voor bovenstaande cell - gratis icm anodeset
      - CP-50 pocket scale 50gram met 0.01 nauwkeurigheid - 5 euro
      - 2 electrische tomato koffiemolens (1 voor oxidatoren, 1 voor brandstoffen) - 5 euro
      - Kogelmolen Lortone model A3 (tot 1kg lading) met ongv 1kg keramische media (10mm) - 45 euro
      - Electrische keukenweegschaal inventum ws12-ks30 (volgens mij tot 2kg) - 5 euro
      - Ziplock zakjes paar maten - gratis icm iets anders

- Verschillende chemicalien

Het liefste zou ik een serieuze koper willen die bereid is allemaal tegenlijk te komen afhalen voor een symbolisch bedrag, eventueel bepaalde zaken die ik toch verzend.

Voor meer vragen even posten/PM'en, ik kan eventueel wat fotos maken mocht je dat willen (op aanvraag).
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• https://www.labmakelaar.com/eng/detail/dissolution-stirring-shaking/12752-heidolph-mr-hei-standard-verwarmingsplaat-met-magneetroerder/12752 Dit is em.
    • Beste Ali, We hebben al eens iemand met dezelfde nick gehad welke geen erg beste indruk heeft achter gelaten.  Jouw eerste post getuigd ook niet van een degelijk goede kennis van zowel de forumregels als algemene scheikunde.
      Dit is een voorstel topic, stel jezelf dus eerst eens voor. Vragen stellen kan je daarna in het juiste topic. P.S. Maak eens een knaller met KCl  
    • İk ben uiteindelijk hier beland omdat ik met veel vragen zit. İn Turkije had ik een raket gebouwt met KNO3+Suiker. Helaas was ik bang om het tot vloeibaar papperig mengsel te verhitten, omdat ik een 500-2000w elektrische kookplaat gebruikte buiten en de wind koelde de pan steeds aan een kant. En ik wilde niet nog meer dan 1000 watt erin gaan steken bang dat het mengsel te warm en een grote fik zou veroorzaken aangezien ik erboven op zat te roeren. Uiteindelijk werd het een rook raket, ik wil het ooit weer oppakken maar dan met zo een instelbare temperatuur lab verwarmende plaat. Nu kan ik dit soort dingen helaas in Nederland niet maken, ivm de strengere regels door de home grown terroristen. Het blijft mijn hobby ik heb alleen heel veel te leren dus besloten hier te registreren.   Nu ben ik eigenlijk hier ook omdat ik een korte vraag heb, waarom is kalium chloride vrij te kopen en kalium perchloraat verboden? Is de eerste nou niet instabieler dan de laatste als je het bijv. in knal werk zou gebruiken? Of is het omdat een in voeding word gebruikt en de ander niet dus niet te verbannen is?
    • Visco 2mm, standaard lontje. Doe enkele lucifers in een zilverpapiertje, gekker moet je het niet zoeken. Grote kans dat een snelle Google je ook wel enkele resultaten oplevert.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online