Jump to content
PyroForum.nl

hallo allemaal


Recommended Posts

Hallo,

Ik wou me even voorstellen ik ben Speedfiets, ik ben 16 jaar en kom uit Nederland.
Ik ben al jaren gefasineerd van Vuurwerk op mijn achtste viel ik voor Vuurwerk en steeds dien kan ik niet meer zonder.
Alleen nu is het de laatste 2 jaar dat ik aan het knutselen ben geslagen.
Maar dat was voornamelijk consumenten Vuurwerk uit elkaar halen en dan verschillende dingen bij elkaar doe en kijken wat voor effect het gaf.
Maar nu vindt ik het tijd dat ik eens zelf Chemicalien combineer tot mooi vuurwerk.
En ik hoop dat ik veel leer van dit forum en zo nu en dan hulp krijg van mede Pyro-forumers :)
Het enige wat ik tot nu toe weet is hoe je salute's maak (KCLO4/AL).
Ik hoop een leuke tijd tegemoet te staan op dit forum

alvast bedankt
speedfiets

p.s. enige opmerkingen over deze post, zeg het zodat ik er iets aan kan doen en verbeteren

Edited by speedfiets
Link to comment
Welkom hier speedfiets,

Een tip, zet je KCLO4 en AL ergens ver achter in je kast. Haal KNO3 (veel) Houtskool en Zwavel en maak/koop een ballmill.

Grtz
Sjeef


Bedankt voor reactie, dat is toch de combo voor buskruit als ik me niet vergis :) . Ik heb hier ergens nog zwavel bloem liggen
zou dat goed genoeg zijn voor buskruit ??

mvg
speedfiets

Welkom speedfiets, sjeef1 haalt een goed punt aan. Begin eerst is met het maken van buskruit. Het maken van flash is niks voor beginners.


Heey,
Bedankt voor je reactie, nou had ik een vraagje over dat buskruit is zwavel bloem + CHARCOAL VINEYARD POWDER
(Grape houtskool, een iets hardere houtskool dan de willow,Zeer fijn gemalen tot een airfloat poeder)+Kno3 .
Is dat goed genoeg om buskruit te maken ?
En in want voor verhouding moet dat dan ?

alvast bedankt

mvg.
speedfiets
Link to comment

Welkom,

Zoals Explomaan hierboven aangeeft doen we hier niet aan spoonfeeden. Er wordt verondersteld dat je veel leest en zoekt vooraleer zomaar een vraag te stellen.
Ik heb nog een kleine opmerking over je schrijfwijze betreffende elementen en formules. Voor veel gebruikte chemische formules moet je geen sub script gebruiken. Wel wordt gevraagd om elementen te schrijven zoals het moet. Dus KNO3 i.p.v. Kno3 en KClO4/Al i.p.v. KCLO4/AL.
Dit maakt voor sommigen misschien niet veel verschil maar als chemicus kan ik mij er toch telkens weer aan storen.

Verder veel lees- en leerplezier gewenst op het forum!

PS: Ik heb even jou dubbelpost samengevoegd.

Link to comment
Je mag niet 2 berichten achter elkaar schrijven, zet het voortaan in 1 bericht.
Ga lezen, dit is geen vraag en antwoordforum. Kijk hier eens:
http://www.pyroguide.com/index.php?title=Main_Page

Bedankt voor de tip ik zal er voortaan opletten. :)
De site is heel erg handig ,bedankt daarvoor.
Ik ben momenteel bezig met een ballmill te maken.

Welkom,

Zoals Explomaan hierboven aangeeft doen we hier niet aan spoonfeeden. Er wordt verondersteld dat je veel leest en zoekt vooraleer zomaar een vraag te stellen.
Ik heb nog een kleine opmerking over je schrijfwijze betreffende elementen en formules. Voor veel gebruikte chemische formules moet je geen sub script gebruiken. Wel wordt gevraagd om elementen te schrijven zoals het moet. Dus KNO3 i.p.v. Kno3 en KClO4/Al i.p.v. KCLO4/AL.
Dit maakt voor sommigen misschien niet veel verschil maar als chemicus kan ik mij er toch telkens weer aan storen.

Verder veel lees- en leerplezier gewenst op het forum!

PS: Ik heb even jou dubbelpost samengevoegd.

Het zal niet meer voorkomen :)
Ik zal voortaan erop letten met chemische formules.

bedankt
de dubbelpost zal niet meer voorkomen
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...