Jump to content
PyroForum.nl

Strobe rockets


Recommended Posts

De magnalium is 220# maar volgens mij is het fijner.
Ik heb ook nog ergens een paar ons grovere magnalium liggen die ik ooit eens voor dragoneggs heb gehaald.

Een andere mogelijkheid is dat de barium sulfaat niet helemaal ok omdat ik die er wat "vettig" vind uitzien en aanvoelen maar ik weet niet hoe deze eruit hoort te zien wanneer ie goed droog en in wel orde is. In elk geval zal ik em voor de volgende keer eerst goed drogen.

Ik heb ongeveer 4 increments whistle geperst (of 3 dat weet ik niet meer 100%) en de rest van de core tot ongeveer 1/4 inch erboven dus met strobe.
De mix was niets bijzonders, gewoon standaard white strobe mix (NH4Clo4,BaSO4,MgAl,K2Cr2O7 jwt).
De mix flitste in elk geval wel wanneer ik er een beetje van aanstak maar ik zal eens wat mix in een koker tje persen om te kijken of het voldoende strobed of niet.

Link to comment
  • 2 weeks later...

De fluit na de strobe dient ook als eindstop omdat de strobe boven de spindle niet meer dan 8mm mag zijn ivm de trage brandsnelheid.
Degenen die de PS BP tools kopen krijgen er indien gevraagd ook een uitleg voor strobe bij.

Link to comment

Ik pers er sowieso altijd nog een laag klei bovenop om de boel af te sluiten en om als eindstop te dienen voor de (flash) header.
Fusen doe ik pas on-site vlak voor de launch en tot die tijd is ook de onderkant van de motortube afgesloten met een kartonnen eindplug.

Link to comment

De beste tip die ik kan geven wanneer je compositie niet strobed zoals je had verwacht , is om naar je binder te gaan kijken.
Bijvoorbeeld toen ik standaard 2% parafine olie gebruikte (mineral oil) bleef de compositie branden in plaats van te smeulen met flashes.
Toen ik de olie verving door vaseline ging het al een stuk beter.
Maar wanneer ik de olie of vaseline vervolgens praktisch helemaal verwijderde door de compositie te wassen met hete wasbenzine, werkte de strobing het beste.

Qua metaal is een mix van 200# en 60#-100# in elk geval geschikt. En wanneer je er nog een kleine hoeveelheid 200# magnesium aan toevoegt dan is het eindresultaar nog beter.

Link to comment

Uit de wiki van mineral oil

There are three basic classes of refined mineral oils:

* paraffinic oils, based on n-alkanes
* naphthenic oils, based on cycloalkanes
* aromatic oils, based on aromatic hydrocarbons (not to be confused with essential oils)

Dus ja de paraffine olie die je bij de drogist koopt valt onder de mineral oils oftwel "witte olie".
De nederlandse naamgeving verschilt alleen van de naamgeving die in de US wordt gehanteerd.

Edited by azure
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...