Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste buskruit


Predjee

Recommended Posts

Als je op die manier buskruit maakt, loont het de moeite om na het vermalen en mengen 10 tot 15% water erdoor te kneden en de massa door een zeef te drukken. Zo treknt de kaliumnitraat in de houtskool en krijg je net een ietsje betere prestatie (na het drogen uiteraard). Een batch van 100 gram met 15% water, uitgespreid op een krant in een 1 cm dikke laag zou op kamertemperatuur binnen 3 dagen al helemaal droog moeten zijn, uitgaande van een korrelgrootte van 2 tot 3 mm.

Link to comment
  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Ik zat laatst een beetje op Youtube te kijken en ik kwam toen een filmpje tegen waarin iemand een half uur met mortar en pestle(ik weet de vertaling even niet meer :o ) op zijn C, KNO3 en S aan het grinden was.

Dit is toch geen meal powder? Of kan je zo wel degelijk meal powder krijgen?

Ty, Red

Link to comment
  • 1 month later...

ik heb nu een filmpje op het internet gezien waarbij hij 45 gram KNO3 nam dan in een mortier fijn maalde.
Dan nam de persoon 5 gram poeder suiker deed het ook in de mortier ( hij had de kno3 er al uit gedaan en in een andere lege pot gestoken ) ook fijn malen. Dan nam hij 9gram houtskool maalde het fijn. Deed hij alles in 1 pot deed er ongeveer een half glas water bij en mengde alles dat je een papje kreeg. Dan deed hij het papje in een grote pan en zette het op een kookvuur en roerde de gele tijd . dan zegt hij " the water will start to waporize , keep stiring". ( ik heb geen idee wat waporize is ik zag aleen dat het water aan het koken was)
achteraf deed hij alles in zijn mortier maalde het nog eens legde het kruid op een pot en stak het aan en het brande dus weet iemand als deze manier veilig is en zo
bedankt
Nils

Link to comment

ja neen ik wou gewoon eens weten wat jullie mening hier over was aangezien ik dit nog maar juist ondekt heb dat die persoon het op die manier doet en wou het ook wel eens proberen.

Gebruik hoofdletters aan het begin van een zin! Formules dienen ook fatsoenlijk geschreven te worden. Je post hierboven trekt op niet veel. Volgende keer krijg je een warning hiervoor! Als je niet weet waar ik het over heb, check dan de regels. - Prophet

Link to comment
Weet iemand toevallig hoe lang het moet koken het papje ?
Nils


Man, vaporize = verdampen, dus moet je wachten tot het grootste deel van het water verdampt is, maar het is logisch dat je niet te lang wacht, want dan gaat je mix aanbranden.

En het heeft niets met buskruit te maken en al zeker niet met mijn eerste buskruit.

grtz
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...