Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste buskruit


Predjee

Recommended Posts

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Maakt het nog uit of je de wilgen takken gebruikt of dat je het hout van een stam in kleine klosjes gebruikt?
bij toevoeging van ijzer roest maak je dan de kno3 instabieler zoals AL poeder bij flash?

Wilgen hout is gewoon het beste. Je kan er makkelijk aan komen. Bij mij in de buurt staan zeker 11 wilgen bomen :P Ijzer roest maakt je composities instabieler , volgens mij valt dat reuze mee hoor.
Link to comment
Ijzer roest maakt je composities instabieler , volgens mij valt dat reuze mee hoor.


IJzerroest is een mengsel van ijzerzouten zoals ijzer(II)hydroxide, ijzer(III)hydroxide en verscheidene ijzeroxiden.

Meestal wordt in een compositie enkel ijzer(III)oxide (rood ijzeroxide) gebruikt en geen ijzerroest. In een compositie wordt dit gebruikt als kathalysator, het maakt een compositie niet onstabieler maar laat enkel een chemische reactie sneller verlopen. Het zou misschien nog wel een positief effect kunnen hebben op je meal/BP Edited by pyrobass
Link to comment

Volgens die grafieken zou het toch wel iets uit moeten maken bij dat mengsel.. Ik weet dus idd niet of het werkt bij meal :P.
Proberen kan geen kwaad, als het niet positief helpt zal het negatief ook niet zoveel afremmen.

Klopt, goede houtskool is idd het voornaamste.. Maar goed, ik heb (nog) geen wilgen kool liggen dus ik blijf 't voorlopig nog met m'n bbq spul doen.

Link to comment

goed.

Vandaag ga ik wilgen verkolen ben benieuwd hoe het gaat worden.
Ik heb met mijn BBQ houtskool (CIA ) al goede resultaten gehaald. Ik hoop dat mijn wilgen BP nog krachtiger wordt. hierbij ga ik een beetje kaliumcarbonaat erbij mengen en mischien iets rood roest. als ik nieuwe BP ga maken maak ik een filmpje van de ontbranding.

Kraft papier tubes + hot bleu stoppen is dit een goede combi met buskruit erin?

Edited by programa
Link to comment
goed.



Kraft papier tubes + hot bleu stoppen is dit een goede combi met buskruit erin?

Opzich wel, misschien wel handiger als je er eerst een bentoniet stop in slaat :P .Dan hoef je niet zo lang te wachten tot je lijm is opgedroogd :P Edited by kclo3
Link to comment
Ik probeer de ontbranding sneller te laten lopen


Hier zijn een paar manieren die al zo vaak genoemt zijn en hoe zelfs jij gewoon gemiddeld snelle meal kunt krijgen:

1. Doe niet moeilijk en maal je chems in een ballmill voor een flink aantal uren :P
2. Neem zoals al vaak genoeg is gezecht een zachte soort houtskool (wilgen, pouwlonia, henep of balsa).
3. zorg ervoor dat je chems zo zuiver mogenlijk zijn.

Ik heb vandaag ook maar eventjes wat met ijzeroxiden geexperimenteerd, zonder resultaat het werd er alleen maar slechter op, kortom inderdaad voorspilling van je chemicaliën. Ik kan je vertellen dat het extra toevoegen van een kathalysator totaal zinloos is, het remt alleen de verbranding maar af omdat het geen deel neemt aan de reactie maar ook niet eens (positief) kathalystisch werkt op dit type reactie. Edited by pyrobass
Link to comment
Ik heb vandaag ook maar eventjes wat met ijzeroxiden geexperimenteerd, zonder resultaat het werd er alleen maar slechter op, kortom inderdaad voorspilling van je chemicaliën. Ik kan je vertellen dat het extra toevoegen van een kathalysator totaal zinloos is, het remt alleen de verbranding maar af omdat het geen deel neemt aan de reactie maar ook niet eens (positief) kathalystisch werkt op dit type reactie.


Op welke manier heb je dit getest?
Link to comment

Men neme wat meal dat een paar uur heeft staan malen in een kogelmolen dan neemt men (exact) 1g meal dit steekt men af, dit is je controle test. Toen heb ik wat gemengt met 2% FeO, daarna er 1 gram van afgestoken, het resultaat was meer rook en een slechtere verbranding, bij herhaling van dezelfde test met Fe2O3 was het resultaat bijna hetzelfde.

Als het op het oog al alleen maar een negetief effect heeft op de kwaliteit leek het mij zinloos om dit nog te testen in een mortier met een tennisbal of een dergelijke test.

Edited by pyrobass
Link to comment
  • 4 weeks later...

Met een koffiemolen gaat dit anders ook perfect lijkt me, het wordt pas gevaarlijk als je kaliumnitraat vervuild is met reduceerbare stoffen. Zelfs dan is nog een flinke vonk nodig, de kans dat je dan een ontploffing zo krijgt is nog kleiner mdat dat de vervuilende stoffen in exact de goede verhoudingen vermengt moeten zijn. Kortom als je een coffeegrinder hebt maal dan ook je KNO3 ermee;)

Edited by pyrobass
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...