Jump to content
PyroForum.nl

Waar gaan wij met deze verkiezingen allemaal op stemmen?


Verkiezingen  

25 members have voted

  1. 1. Partij

    • CDA
      0
    • PVDA
      0
    • SP
      0
    • VVD
      1
    • PVV
      1
    • Groen Links
      0
    • Christen Unie
      0
    • D66
      2
    • Partij voor de Dieren
      0
    • SGP
      0
    • 0
    • Nieuw Nederland
      0
    • Trots op Nederland
      0
    • Partij voor Mens en Spirit
      0
    • Heel Nederland
      0
    • Partij één
      0
    • Blanco lijst (Lijst 17)
      1
    • Piratenpartij
      2
    • Blanco lijst (Evangelische Partij Nederland)
      0


Recommended Posts

Wie is er volgens jouw het best geschikt als premier, of welke standpunten van welke partij kan je je het beste vinden? Vul de poll in en geef je mening!

Ik zelf ga op de SP stemmen, in vond Emile Roemer de laatste tijd zeer sterk debatteren, ook op "stemwijzer.nl" kwam ik op zijn partij uit. Ik heb zowiezo een links georiënteerde politieke mening, ik vindt dat iedereen in deze samenleving een kans verdient :).

Edited by gamekeeper
Alle beschikbare partijen nu stembaar...
Link to comment

Wij Belgen moeten ook binnenkort naar de stembus, maar ik heb geen idee waarop te stemmen. Paradoxaal genoeg doe ik politieke wetenschappen, het blijkt dat hoe meer ik te weten kom, hoe groter mijn aversie voor de bestaande politieke partijen word. Maar mijn grootste afkeer gaat natuurlijk uit naar populistische partijen.

Kan leuk worden te zien hoe de boel hier verdeeld is op het forum!

Edited by danny db
Link to comment

Ik heb ook nog geen idee. Ik heb totaal ook geen zin om te stemmen/keuze te maken. Wat een hoop gekl**t dat politiek hier. Ach, op wie of wat stemmen zijn zorgen voor zondagmiddag. :)

PS: Danny, je studeert toch niet toevallig in Antwerpen? :)

Link to comment

PVV vind ik persoonlijk maar een klote partij.
Haatzaaiers, die niet eens willen regeren. Blijkt wel uit de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen.
En daarbovenop kan Wilders het alleen over het moslimgevaar en Henk en Ingrid/Sjonnie en Anita hebben.

Links stem ik nooit op.

Uit CDA, D66 en VVD heb ik de VVD gedestilleerd. Gewoon op basis van bezuinigingen, aanpak files, geen invoer van de kilometerheffing en nog andere zaken.

Daarom VVD.

O en voor de zwevers:
De Stomwijzer

Edited by Kauyon
Link to comment

Ik mis nog 1 partij, de piratenpartij. Nu weet ik dat iedereen denkt dat dat alleen maar een zooitje is dat vind dat downloaden compleet legaal moet worden maar dat is niet helemaal waar. http://www.piratenpartij.nl/standpunten hier een link naar de standpunten. Het is idd een themapartij met alleen een mening over dit onderwerp maar ik vind toch dat dit soort partijen met een aantal zetels - rond de 3- in de kamer moet komen om bepaalde onderwerpen aan te kaarten op de politieke agenda.

Link to comment

Kauyon, die haat zat er al hoor.. Daar hoefde Wilders jammer genoeg vrij weinig aan te doen, anders zou ik er ook niet zo snel op stemmen. Wordt eens tijd dat er wat gedaan wordt aan al die pussie's hier in NL en dat je weer gewoon eens 'n inbreker af kan tuigen zonder dat jij hem nog een schadevergoeding moet geven ook :).

Link to comment

Ja helaas wel, alleen is het dan de juiste oplossing om er steeds harder tegen te trappen?
Vind ik niet.
En over dat andere punt kan ik niet mee praten. Weet of het waar is, heb het ook nooit meegemaakt.
Direct dan wel indirect.

Edited by Kauyon
Link to comment

Geen idee, daarom dat ik al zei dat ik ze wel een kans wil geven om te zien wat ze doen en of 't werkt :).

Nja ik nog wel wat andere voorbeelden van die tweede bijv. over het uitgaan van jongeren die enkel en alleen voor de ruzie weg gaan en dat blijven doen omdat ze er toch iedere keer weer mee weg komen. Nachtje cel is alleen maar stoer. Dat zal je mss wel wat bekender voorkomen.

It really sickens me.. Maar goed, ieder z'n eigen keuze uiteraard!

Link to comment

Als ik heel eerlijk ben zie ik Geert Wilders nog geen minuut een coalitie Bij elkaar houden. Democratische politiek=compromissen sluiten. Geertje zal nooit maar dan ook nooit wat van zijn standpunten innemen om tot een compromis te komen. Hij zal het lachertje van de Nederlandse politiek zijn, samenwerken met Europa of andere staten buiten Europa kan hij niet.

Ik vindt dat Geert Wilders mensen uitsluit hier ben ik fel op tegen, iedereen verdient een kans, of je nou atheïst, moslim, katholiek, gereformeerd, hervormd, hindoe, boeddhist of humanist bent, iedereen is gelijk! Ik heb zelf geen religie meer, toch vindt ik dat iedereen deze vrijheid van levensbeschouwing hoort te hebben, ik mag atheïst zijn en een christen mag een christen zijn. Geert wilders maakt onderscheidt tussen moslims en Nederlanders, alleen maar om hun afkomst, ik verafschuw dat, ik vindt het asociaal en het past absoluut niet bij westerse maatstaven van beschaving.

Een erg mooi stukje vindt ik van de cabaretier Lebbis. "beschaving is hoe je met mensen omgaat en niet de regeltjes die je bedenkt" wat mij betreft ijzersterk!


@mercurius: partijen als de piratenpartij kan ik niet serieus in deze lijst opnemen, ze zullen ook geen belangrijke rol in deze verkiezingen spelen, Lijst 17 heb ik opgenomen omdat zij als één van de weinige nieuwe partijen met echte concrete plannen komen, ze hebben de potentie om een zetel te halen.

Ik zie dat centrum-rechts ook vertegenwoordigd is, interessante uitkomsten zie ik hier!

Ik ben Rita vergeten op te nemen in de lijst XD. Sorrie maar dat knullige filmpje van haar vindt ik echt de grootste giller, met alle respect, welke mong**l stemt er op TON?

Edited by pyrobass
Link to comment

Ik als aanhanger van het volksnationalisme stem pvv, onze geert is de enige die concrete plannen heeft tegen zij die opzettelijk anders handelen dan in nederland de bedoeling is.
En nee, ik ben geen racist, het volksnationalisme maakt geen onderscheid in levensovertuiging of afkomst.
Ik ben voor 1 taal, 1 cultuur en 1 geschiedenis. Vluchtelingen zijn dus altijd welkom vanwege hun "geschiedenis" mits aangepast op de taal en cultuur in Nederland.

Link to comment

Waarschijnlijk CDA, die vind ik de enige die nog een beetje probeerd om van alle partijen het beste over te nemen.

Ik mis nog 1 partij, de piratenpartij.

Ja, daar moet ik me ook eens in verdiepen :)
Ik heb sterk het idee dat de PVV aleen bestaat op het feit dat ze bestaansrecht krijgen van kiezers, en verder weinig nuttige hervormingen teweeg kunnen brengen.
Link to comment

Zoals ik al had gezegd, de piratenpartij wordt niet serieus genomen. Dat begrijp ik verder wel omdat de naam ook niet echt erg handig is gekozen. Maar ik denk dat de meeste mensen hier het toch wel eens is met een groot deel van de standpunten.

Over geert kan ik verder niet echt veel anders zeggen dan dat hij waarschijnlijk veel zetels gaat behalen en bij de formatie vervolgens zegt: ''wij gaan wel in de oppositie.'' Net zoals in Almere dus

Link to comment

Ik denk niet dat de PVV zo heel veel zetels gaat halen, ze stijgen wel met wat ze hadden maar meer dan 17 zetels gok ik niet dat ze krijgen. Ze blijven wel 4e staan denk ik, na de SP, PvdA, VVD en CDA. Zelfs nu wel bijna zeker is dat het CDA heel veel gaat verliezen.

Link to comment

Oké pyrobass, keep on dreaming. Het is door mensen als jij dat we mensen als Geert steeds meer nodig hebben. Wat mij betreft is het juist goed dat iemand eens een keer op zijn strepen blijft staan, en niet A zegt tijdens de verkiezingen en vervolgens gewoon vrolijk B doet om bij de club te horen. Klote schapen hier in Nederland.

Europa kan me weinig verrotten eigenlijk.. Probeer eerst alles maar in NL te fiksen, dan kunnen we daarna weer als een hondje achter de USA gaan lopen. Of bedoel je iets anders met 'samenwerken met Europa'?

Link to comment

Ommiddelijke uittreding uit de EU voor Nederland, de EU sleurt Nederland naar beneden. Er zitten altijd wel een paar slechte tussen in de EU zijn dat de fraudeurs die in mindere tijden hun handje ophouden waneer ze iets fout doen. We kunnen ze niet dwingen uit de EU te gaan maar we kunnen wel zelf uit de EU treden en de gulden terug invoeren, door EU landen die alleen maar geld kosten wordt de stijging van de euro tegengegaan. Griekenland is niet het enige land wat door fouten miljarden nodig heeft want Portugal en Spanje staan ook al te trappelen voor geld, zelfs Italie en Ierland hebben het moeilijk. En daar mogen dan de landen met een gezonde economie weer voor opdraaien.

Link to comment

Haha, prachtige reactie ' de gulden terug invoeren'. Ik zou wel eens willen zien wat de wisselmarkten dan gaan doen met je gulden. Als je iets weet van basic economie ga je zon dingen niet lopen zeggen. Het invoeren van de Euro is op economisch gebied een van de beste dingen die we hebben verwezenlijkt.

Natuurlijk zijn er fouten gemaakt toen deze landen er zijn bijgevoegd, dat kan ik niet ontkennen. Maar zoiets als de EU is onmisbaar in een wereld die gekenmerkt wordt door een versnelde globalisering.

En nog iets, een stijging van de Euro is niet enkel positief hoor. Als de euro apprecieert hebben we minder uitvoer, minder investeringen,...

Edited by danny db
Link to comment

Mischien, maar de we moeten af van de frauders van de EU, uit de EU en de euro behouden zou inderdaad ook een goede oplossing zijn. En ik denk wel dat de stijging van de euro positief is, dan kunnen we meer importeren voor hetzelfde geld. Dat maakt veel grondstoffen goedkoper om te importeren waardoor prijzen zouden moeten dalen.

Link to comment

Je maakt dan een abstractie van de gestegen aggregatieve vraag en de daarmee aan verbonden intrestvoet en op iets langere termijn zal je zelfs inflatie verkrijgen (door gestegen consumptie). Als het zo makkelijk zou zijn dan zou elk land zijn munt laten revalueren en zo meer kunnen kopen in het buitenland.

In ieder geval heb ik geen zin in een economisch debat, het punt is dat terug naar de gulden gaan larie is.

En uit de EU gaan is al even grote larie. Enkele hervormingen zodat ze beter werken...

Link to comment

Nee hoor danny, kijk naar deze leuke 'economische crisis'. Dit is een van de voorbeelden waaruit blijkt dat de EU niet werkt. Een stel bankiers met veel te dikke bonussen gaan in Amerika ff met geld spelen wat er feitelijk niet eens is, en kijk wat het doet met de rest van de EU.

Tevens zorgde die crisis nu OOK al voor een inflatie hier in NL, natuurlijk heb jij 't zo aangeleerd in de schoolboeken dat de EU goed is. Natuurlijk leer je dat, stel je voor dat er mensen zelf na gaan denken en er dan toch achter komen dat het mss allemaal niet werkt? Dan hebben de bankiers met hun dikke bonussen toch een probleem! En dat kan natuurlijk niet :).

Komen we weer terug op het vorige punt dat ik aanhaalde *kudde schapen*.

Link to comment

Even buiten waar ik op stem. Wat is er nu eigenlijk zo verrot aan Nederland?
Ik weet het namelijk niet. Ik vind dat we in Nederland over het algemeen super wijs omgaan met problemen die je nu eenmaal hebt in een samenleving, in een multiculturele samenleving in een dichtbevolkt land als Nederland. Natuurlijk gaan er dingen mis, worden er fouten gemaakt en kost dat geld maar Jezus, zijn we nu zo arm met z'n allen? Alles heeft zijn prijs en zorgvuldigheid heeft die dus ook. O ja, natuurlijk mishandel je geen inbreker als je m gepakt hebt, dat je dit niet doet en niet mag heeft een naam: Rechtstaat (tis een open deur maar o.a. om het mishandelen van 'vermeende' inbrekers te voorkomen).

Toch een voorbeeld. Wij hier kunnen redelijk veilig met HE lopen klooien omdat wij weten dat ALS we hier in Nederland gepakt worden, er zeer zorgvuldig naar ons gekeken zal worden en dit de strafmaat voor een groot deel zal bepalen, wat er waarschijnlijk op neerkomt dat we wegkomen met enkel knikkende knietjes. Dit noem ik wijs. De gepakte persoon doet iets wat niet mag maar de intenties zijn niet 'slecht'. Er wordt dus zorgvuldig gekeken en gewogen. Er doet een partij mee met de verkiezingen die mensen al wil kunnen vastzetten enkel bij een vermoeden van nog te begane strafbare feiten. Dat is echt heel andere koek.

Link to comment
Toch een voorbeeld. Wij hier kunnen redelijk veilig met HE lopen klooien omdat wij weten dat ALS we hier in Nederland gepakt worden, er zeer zorgvuldig naar ons gekeken zal worden en dit de strafmaat voor een groot deel zal bepalen, wat er waarschijnlijk op neerkomt dat we wegkomen met enkel knikkende knietjes. Dit noem ik wijs.


Zo kom ik toch nog even op de witteboordencriminaliteit. Als een moslim die het totaal niet met wilders eens is wordt gepakt met HE's dan kan die wel eens meerdere jaren achter de tralies verdwijnen. Dat noemen ze dan terrorisme.
Link to comment

Nee idd, ik zou die inbreker een kopje thee voorschotelen. Je spullen inpakken in verhuisdozen en 'm je bankpas + PIN nog mee geven ook... Zucht.

Het gaat er niet om dat je zomaar iedereen in elkaar mag slaan, maar als die kerel geweld gebruikt dan mag je je best verdedigen naar mijn mening. Volgens 't NL geweldige rechtsysteem mag dit NIET. Weet je nog dat verhaal van die inbreker die neergestoken was door een 60 jarige man met 'n hooivork omdat hij anders zelf afgemaakt werd door die kerel, en vervolgens aangeklaagd werd? Nee dan ben je goed bezig!

Tevens gaat het er niet om dat we arm zijn hier in NL, maar om het feit of de EU beter voor ons is of niet. Dat is iets compleet verschillend :).

Link to comment

Hm, wat voor een populistische onzin kraam jij uit? De algemene financiële en economische crisis is uitgebroken in Amerika. Dat het zijn weerslag heeft op Europa, en de rest van de wereld is relatief normaal. Laten we eens kijken naar 1973 of nog beter 1930. Zelfs een volledig federaal en dus supranationaal systeem zoals Amerika kon het niet tegenhouden....

Wanneer is het de laatste keer dat jij eens een deftige politieke of economische tekst hebt gelezen waar ze de Europese problematiek in uitwerken? Zon dingen zijn peer-reviewed en er staat beslist geen dogmatische onzin in. Dat kan ik niet zeggen van de partij programma's van de partij van je voorkeur. Over een Kudde schapen gesproken!

Een inflatie van 1 à 2 % is zelfs nodig omdat geld de zuurstof van de economie is. Tijdens de economische crisis steeg de inflatie niet boven de 2% uit in Nederland. En als ik me niet vergis heeft de monetaire politiek van de Europese centrale bank daar wel iets mee te maken.

Ik denk dat hetzelfde geldt hier in de pyro.... sturen we mensen ook niet door naar literatuur als ze onzin verkopen? Zo zou je eens wat geschiedenis kunnen nalezen en wat er gebeurd als er sterke rechtse partijen opduiken.

Edited by danny db
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...