Jump to content
PyroForum.nl

Ball mill


richard3332

Recommended Posts

Ik draag zelf geen enkele verantwoordelijkheid voor jouw elektra vaardigheden.

Misschien is het ook niet geheel onverstandig om jezelf even te verdiepen in wat je nu eigenlijk aan het doen bent!

Kijk zelf even hoe een driefase motor werkt en wat je nu eigenlijk doet door één fase kort te sluiten met een condensator.

Hier zul je de rest van je leven plezier van hebben ;)

Link to comment
  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Een bevestiging kun je niet krijgen van mij en als je goed hebt gelezen kun je zelf beoordelen of dit kan en wat de gevolgen kunnen zijn.
Mijn laatste advies zou zijn om die mooie open draden even te isoleren, voordat je ook maar iets insteekt.

Edited by boutnek
Link to comment

Ik heb op dit moment een werkende kogelmolen (prototype) met de motor gemaakt. Op dit moment helemaal zonder lagers en zonder tandwiel op de as. Toch kan ik hiermee een pot met een gewicht van iets meer dan 2kg op goede snelheid laten draaien. Ik weet nog niet hoeveel gewicht ik maximaal kan laten draaien zonder problemen, want ik heb op dit moment geen grotere pot. Binnenkort zet ik de foto's in dit topic.
Groetjes Bas.

Link to comment
  • 1 month later...

Eindelijk doet ie het dan... zucht... Na veel problemen met de aandrijving van de motor naar de as werkt hij u eindelijk. Door dat vervloekte ding was afgelopen o&n in de soep gelopen :/

Eerst was hij aangedreven met tandwielen en een fietsketting maar dit werk gewoon niet. Dus nu word hij aangedreven met een O ring en dit werkt prima naar mijn idee.

Tijd om al die compo's die ik in mijn gedachten had te gaan malen :)

Edited by Pyromaniak
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...