Jump to content
PyroForum.nl

Hallo iedereen!


Tim5

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Wel zo vriendelijk om je even voor te stellen als je ergens binnen komt, dus bij deze :D
Achter de naam Timberbeats schuilt de 22 jarige Tim :lol:
Ik heb me hier aangemeld om wat meer te leren over bepaalde stoffen, en buiten dat vind ik het leuk om te lezen wat er gepost word
over HE's.
Ik hoop hier leuke en leerzame ervaringen op te doen!

Groetjes, Tim

Link to comment

Welkom.

Mag ik je er even op wijzen om zeker niet te vergeten de regels te lezen en deze toe te passen.
Heb je misschien al enige chemie/pyrotechniek kennis of praktische ervaring?

In ieder geval veel lees- en leerplezier toegewenst!

Link to comment

Dank je!

Ik ga de regels zeker even doornemen, maar denk dat het meeste wel voor zich spreekt.

Heb nog niet zo heel veel kennis over chemie/pyrotechniek, daarom begin ik eerst met lezen en leren van anderen.
Ik ken wel wat basis, maar dat vind ik lang niet genoeg, hoe dieper ik er in ga des te interessanter het wordt!

Link to comment

Het is niet nodig om de voorgaande post in zijn geheel te quoten hoor. :lol:

Basiskennis van chemie is genoeg als je je enkel met pyro wil bezig houden.
Indien je interesse richting HE's is gericht zorg je er best voor dat je kennis wat breder wordt imo.
Bij dergelijke onderwerpen is het belangrijk dat je 100% weet waar je met bezig bent.
Al een geluk is er genoeg kennis aanwezig op het forum, enkel de wil om te lezen/leren ontbreekt vaak. :D

Link to comment

Ja ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe dat werkt, dit is voor mij de eerste keer dat ik op een forum post :lol:
Ik druk gewoon op alle knopjes, dan zie ik vanzelf wanneer het goed gaat hehe.

Ik heb tot nu toe alleen AP, Nitrostarch en R-Candy (KNO3, C12H22O11, H2O, syrup) gemaakt, zijn wel het meest makkelijk te maken, maar is een goed begin.
Na een paar minuten kijken op het forum ben ik al wat wijzer geworden... Thanks pyroforum! :D

Link to comment
Guest Goner

Ik wil niet heel veel zeggen, maar ik ben waarschijnlijk niet de enige die met de reactie: "AP is geen goed begin" zal komen...

Alsnog welkom op het forum! :lol:

Link to comment
Guest Goner

Heb zelf geen ervaring met de synthese, maar AP word in het algemeen op het forum als een no-go beschouwd voor beginners...

Link to comment
Haha ja, dat zegt misschien niks over AP, maar meer hoe jij er mee om bent gegaan


Als je er zo over denkt dan ben je een makkelijk slachtoffer voor AP. Een ongeluk met AP is zo gebeurd, het kan zelfs de meest ervaren persoon van dit forum overkomen.

AP is gewoon iets waar je je niet moet mee bezig houden, niet als beginner en ook niet als een ervaren rot. Voor een beginner is het gewoon veel te gevaarlijk en als je al genoeg ervaring hebt weegt het risico ervan niet op tegen de eventuele voordelen. Er zijn tig andere primaries te maken die dan veel interessanter zijn en minder risico met zich meebrengen.

Dit geldt trouwens niet alleen voor AP, er zijn genoeg andere organische peroxides die je hier kan bij plaatsen.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...