Jump to content
PyroForum.nl

Zwavel


Guest

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Klopt, het is niet het molecuul wat duur is, maar de procuctiekosten(lees: zuivering en productie) van dat molecuul. Alle scheidingsmachines en reactoren zijn gewoon erg duur, de menselijke arbeid is ook duur (nodig voor het analyseren van monsters en memen, zuiverheids rapport maken, onderhoud, you name it). Er zijn zat redelijke bronnen voor zwavel, en als je die niet kan/wil zoeken/vinden moet je zelf maar aan de haal met chemicalien. Wat me erg omslachtig lijkt.

Link to comment
  • 4 months later...

Sorry voor het weer naar boven halen van dit topic, maar bij mijn groothandel hebben ze drie soorten zwavel.

- Pijpzwavel
- Zwavelbloem
- Zwavelgranulaat

Naar ik veronderstel is 'zwavelgranulaat' hetgene dat het beste is om te gebruiken? Zwavelbloem zou te hard verontreinigd zijn.

Ze verkopen het enkel en alleen in zakken van 25KG dus ik wilde wel eens eerst weten of ik zwavelgranulaat of pijpzwavel moest gebruiken. Ik heb heel dit topic doorgelezen en ik weet eigenlijk nog altijd niet wat pijpzwavel is.

alvast bedankt,

knallerdeknal

Link to comment

[rant]Zo wat zijn we weer behulpzaam meatyke. Als je niet van plan bent hem
te helpen wat doe je dan in dit topic? Hij heeft (zegt 'ie) het topic al doorgelezen,
je zit hem gewoon de grond in te boren om je groot te voelen.

Ik word echt nijdig van zo'n attitude.
[/rant]

Zwavelbloem lijkt me de beste stof om te hebben. Een groter reactie oppervlak ten opzichte
van granulaat (pijpzwavel nog nooit van gehoord), zeiden ze erbij dat het verontreinigd was ofzo?
Standaard is dit geloof ik niet het geval. Er kunnen kleine beetjes zuur inzitten (niet fijn voor KClO3
compos bv) IIRC, maar ik heb daar geen last van gehad whatsoever.

Post van Meatyke verwijdert, was inderdaad nutteloze onbehulpzame reactie. Prophet

Link to comment

Als ik die zwavelgranulaat gewoon in een ballmill gooi en een twaalftal uur laat draaien, volstaat dat dan ook om de zwavelbloem te evenaren?

Link to comment

Als het van een hoge zuiverheid is (er dus niet teveel andere spullen bijzitten) zal het na lang millen natuurlijk ook goed zijn. Dan hou je ook gewoon zeer fijn zwavelpoeder over. Maar waarom zou je het zo doen, gewoon zwavelbloem kopen is toch veel makkelijker, tenzij het prijsverschil zeer groot is. Maar dat kan hier toch niet echt het probleem zijn?

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Ericz

Hallo allemaal ,

Ik heb wat zwavel gekocht , volgens mij ook zwavelbloem . Maar ik ben bang dat het vochtig is , als ik het lang heb staan ( staat in een pindakaas pot bij een vriend ) en de pot op zijn kop zet dan blijft de helft plakken ! Is het dus zuur aan het worden ? Ik heb ook D1 glitter stars ermee gemaakt , ik ben bang dat ze aan gaan :P
Ik wil niks zoals YC hebben.

Thnx all

Eric,

En als het dus verzuurd is moet ik er gewoon Soda ? 1 euro voor 500 gram uit de Albert Hein bij doen ? Ik kreeg geen goede namen bij Bicarbonate sodium ( vast fout gespeld ).

Link to comment
Guest Ericz
Tyneman said:
NatriumbiCarbonaat is GEEN Soda. NatriumCarbonaat is Soda. Bicarbonaat is bakpoeder.

En als er geen chloraat door je stars zit zal het best meevallen met het gevaar. Leg ze anders in een droogdoos tot je ze gebruikt.

Gr33tZ

 

 

 


Nee totaal GEEN chloraten erin dus dat is fijn om te weten dan kan ik toch mijn 3 inch shell , met 61 D1 glitter stars erin en ongeveer 45 gram pulverone als ( burst ?) Ik weet de namen nog niet uit me hoofd en moet nu toch echt gaan slapen ;).

En de stars zijn met NC lak gebind en verder doe ik 10% van mijn shell gewicht voor de lift ( ook pulverone ) hij weegt ongeveer 130 gram word nog 150 moet hem nog pasten met kraft papier en lijm en moet hem ook nog spiken met flosdraad , dat doe ik omdat het sterk,licht en heel dun is .

Na deze shell stop ik met pyrotechniek , vanwege bepaalde redenen als iemand het wil weten PM me dan even met een vraagteken dan weet je waarom ik stop ( is geheim :P )

Greetz all , en een fijne vakantie allemaal ! :)

 

 

 

Link to comment

Jammer dat iedereen stopt, maarja ff over dat zwavel, ik gebruik ook altijd al zwavelbloem, moet in de meeste composities geen probleem zijn.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Duur. Voor hetzelfde geld kun je veel zuiverdere zwavel (99+%) kopen van een bij ervaren members als goed bekend staand merk. Ik weet niet waar je woont, maar er is vast binnen 10 km van je huis wel een apotheek/drogisterij waar je het kunt kopen in nagenoeg zuivere vorm. Zwavel is een van de makkelijkst verkrijgbare chems binnen de pyrotechniek, en ook redelijk OTC.

Link to comment
Guest meatyke

ik vind het ook redelijk duur, als je weet dat ik voor 10€ 2kilootjes heb. Maar goed, zoals Miech al
is Zwavel(bloem), op heel veel plekken te krijgen. Voor een goedkopere prijs.

Greetz

Link to comment
Guest meatyke

Nouja, daar heb je wel gelijk in. :)

Ik heb al een half jaar een kilo Zwavel, ik denk dat er nog maar 200 grammetjes van weg zijn. :P

Greetz

Link to comment

oops {shock} :P

Ben vanmiddag al naar de drogist geweest.
Heb er 1kilotje zwavelpoeder gehaalt beetje duur. (mag geen prijzen geven OTC)
Ik heb het forum nu pas gelezen.
(Heb al wel green powder gemaakt.)
Maar dan maakt het nog niet veel uit ben toch niet echt een grootgebruiker. :)

Link to comment

Was niet negatief hoor!
Maar elke k3wl kan toch al naar een drogist gaan: dan maakt hun eventuele kennis van de prijs geen donder uit... (vandaar ;))

Ik heb mijn zwavelpoeder indertijd gekocht bij één der bekende webshops: €5,20 voor 800 gram, maar die knakkers zijn nu overgestapt op een (veel) duurder merk, dus dat schiet ook niet op. :P
Waar gaat het heen met het deze wereld... :)

Link to comment
Guest wolkje

Ik heb mijn 100gr nu al bijna een jaar en is nog niet half op :) had die gekocht bij de apotheker en is idd wel wat prijzig maar wel lekker zuiver. :P (99.99%)

Link to comment
Ik heb mijn zwavelpoeder indertijd gekocht bij één der bekende webshops: €5,20 voor 800 gram, maar die knakkers zijn nu overgestapt op een (veel) duurder merk, dus dat schiet ook niet op. :P
Waar gaat het heen met het deze wereld... ;)

Ach, je moet gewoon weten wie de leveranciers van je drogist zijn... Ik weet van mijn "huis"drogist, waar ik al mijn OTC spullen bestel, precies van wie zij het laten komen, en daardoor bepaal ik zelf bij wie ze de stofjes bestellen, zodat ik de goedkoopste/beste krijg... Zo kunnen ze drie merken zwavel bestellen, één hele goedkope (4,95 voor 800g van het bekende merk :)), een iets duurdere (8,20 per kilo) en een nog duurdere (11,10 per kilo). Ironisch genoeg gebruik ik die van 11,10 per kilo, omdat ik toen ik die bestelde, nog niet wist wie de leverancier was :P... Ik heb er nu bijna een halve kilo van verbruikt in een jaar.
Link to comment

Ok dan

Thanks for the tip, heb het zakje met het merk nog staan, dan bestel ik gewoon via internet.
Duurt toch nog wel een jaar ofsow voor dat ik door die kg heen ben :P

Heb eens wat zwavel aan gestoken, er bleef een heel klein beetje zwarte residu over zou dit vervuiling zijn?
Er zit wel een een of ander anijs-achtig geurstofje in, (ben je tenminste wel van die H2SO4 lucht af. :) )

Link to comment

×
×
  • Create New...