Jump to content
PyroForum.nl

Zwavel


Guest

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dat zwavel uit spuitzwavel halen werkt trouwens wel goed! Ik heb niet gigantisch veel zwavel ofzo, maar het is wel zwavel, en er ontstaat behoorlijk wat SO2 als je het verbrand (eigen ervaring...). Ik denk dat het zwavel wat ik nu heb, goed genoeg is voor green/meal powder. Maarja, ik krijg binnenkort zwavel dus dan heb ik nu voor 8 eurie aan spuitzwavel in mn kast staan, die echt super onnodig is;).

Link to comment

Dat is inderdaad raar ja. Waar ruikt het naar? Als het echt die bekende zwavellucht is, is het wel duidelijk. Als het een wat minder bekende geur is denk ik dat het de Al is, die tot airfloat is gemillt. Wat ook zou kunnen, maar ik denk het niet, is dat als je het mengsel van moleculen inademt/snuift(nee, niet zoals coke), dat dan de "reukorgaantjes" in de neus worden geprikkeld, en bij de enkele stoffen niet.

NG

[off-topic]Lol...met deze post sta ik met 424 posts officieel in de top drie posters.[/off-topic]

Link to comment

Zwavel zelf ruikt idd nergens naar. Als het onzuiver is en het 'stinkt naar zwavel' is dat omdat er ergens een beetje SO2 gevormd word. KNO3 met zwavel en een beetje vocht (Uit de lucht ofzo) geeft al wat SO2.
En SO2 ruik je in heeele kleine hoeveelheden.

Heb nu vakantie, ben te belazerd om de preciese reacties op te zoeken.

Gr33tZ

[edit] NG, houd dat in dat je een vreselijke spammer bent? Of een overactief member? :P
Nu is er natuurlijk altijd baas boven baas. Huhum.. gele.. huhum.. kaart.. huhum... [/edit]

Link to comment

Gnagna Way to go NG!

On-topic: WTF? dat is wel heel vaag Yellow! Steek eens een klein beetje zwavel (egt 0.2g ofzo) aan, en wuif de lucht die er vanaf komt naar je toe. Ga er niet boven je neus op staan halen, dan val je namelijk stijl achterover (ervaring). De lucht die je dan ruikt, is de lucht die veel mensen asocieeren met zwavel. Ruikt het daar naar?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Die 80% zwavel waar jullie het daarnet over hadden, is geen zwavelverbinding. Het is spuitzwavel, en dat lost helemaal niet op in water :). Dhr. Pyromania ziet volgens mij het verschil tussen een suspensie en een oplossing niet helemaal. Je kan die zwavel er trouwens uithalen door het op te lossen in tolueen (heb ik volgens mij al 3x gezegt op dit forum...).

Link to comment

kijk wel uit wat je doet met SO2 dat spul is extreem giftig, een goede inhalering en je ruikt voorlopig niets meer. op me werk was er een dag ook al eens wat mis gegaan met zwavel spuiten. de zwavel was gaan branden (voor de genen die weten hoe zo een ding werkt) voor maar 10 seconden en het hele gewas in de kas kon je weggooien! alles was dood (wel een voordeel EFFECTIEF BESTRIJDINGSMIDDEL).

groeten Tommy

Link to comment
Die 80% zwavel waar jullie het daarnet over hadden, is geen zwavelverbinding. Het is spuitzwavel, en dat lost helemaal niet op in water . Dhr. Pyromania ziet volgens mij het verschil tussen een suspensie en een oplossing niet helemaal. Je kan die zwavel er trouwens uithalen door het op te lossen in tolueen (heb ik volgens mij al 3x gezegt op dit forum...).


Welke gedeelte hiervan is niet overduidelijk?? Pyromania had het over spuitzwavel, wat uit 20% onzuiverheden bestaat, en voor 80% uit elementaire zwavel. Er lost helemaal niks van spuitzwavel op in water (zowel de onzuiverheden als de zwavel niet!). Je krijgt gewoon een suspensie als je spuitzwavel in water doet. That's it....
Link to comment
  • 6 months later...

Hallo mensen.

Even een vraagje he :angry:

Ik heb van een vriend een zak KAS zwavel gehad, iemand hier bekend mee? Zo ja, heb ik hier iets aan?

Ik geloof dat het bij de Geen f*%$king bronnen! vandaan komt (sorry voor vermelding van dat, weet niet 100% zeker of dat mag..... Ja heb regels gelezen)

Naja, ik hoor het wel.

Grt Cedy_NL

Link to comment

Ik ging er even vanuit dat KAS-zwavel een andere vorm van KAS is als welke wij kennen. Waarschijnlijk gewoon verrijkt met een aantal procenten zwavel, dus volgens mij niet bruikbaar. Maar ik heb persoonlijk nog nooit van KAS-zwavel gehoord. Dus kan ik je niet echt helpen in deze.
Gr33tZ

Link to comment

Ja daar ben ik weer :P

1. Sorry voor de bron, zal het NIET meer doen :)
2. Ik denk dat Tyneman gelijk heeft, maar er staat echt KAS Zwavel op die zak, met 15% zwavel er in ofzo.
3. Ik heb nu een busje zwavel gevonden, dat goed is voor BP te maken (uit eerste test vandaag).
Het gaat hier om spul tegen Meeldauw, in de tuinbouw wordt dit gebruik. Het is 80% zwavel.
(hierboven blijkt wel waar je het misschien :angry: zou kunnen krijgen.)

Ik zal eens kijken of ik hier misschien hogere concentratie uit kan halen, dmv enkele beschrijvingen hierboven (thnx btw!)

Voor de mensen die ook opzoek zijn, echt waar, het zoeken wordt beloond, ipv klakkeloos rondvragen :D

Grtz Cedy_NL

Link to comment

×
×
  • Create New...