Jump to content
PyroForum.nl

Zwavel


Guest

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Richard

Laat het eens een nachtje staan en kijk dan nogmaals. Als de vloeistof weer helder is was het een suspensie wat je de dag er voor zag.

Wat Ananas zegt is ook mogelijk! Aangezien zuiver zwavel over het algemeen groeibevorderend is! Denk aan de druif.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik heb ook wel eens zwavel van 80% zien staan, het is best duur voglens mij, 13 euro voor 800 gram ofzo? En het stinkt enorm. Ik kon het makkelijk zuiveren door de pot in water te gieten, de zwavel bleef plakken aan de zijkanten van het glas en de bruine zooi bleef netjes drijven, zo kreeg ik mooi gele zwavel, weet natuurlijk niet of we over hetzelfde praten :D
Mrgoed over zwavelbloem ben ik zeer tevreden, mijnes is van tendo's en kost niet zo veel :D

Link to comment
  • 3 weeks later...
Ik heb wel 80% spuitzwavel gezuivert tot 95-100% zwavel (schatting).

Het proces is heel eenvoudig:  

1.) Je gooit water in een glazen bak. Zolang het materiaal maar glad is, maakt het niet zoveel uit wat voor bak je gebruikt.

2.) Je doet er zoveel spuitzwavel in totdat je een bruine suspensie hebt. Doe er niet teveel in.

3.) Je laat het een kwartier staan.

4.) Je gooit het water over in een ander bak. In de bak waar net de spuitzwavel in zat opgelost, zit nu een dikke lage gele zwavel op de bodem. Dit schep je er uit met een lepel. Eventueel zuiver je deze zwavel nog.

5.) Nadat de spuitzwavel een kwartier in de andere bak heeft gezeten, gooi je de bruine suspensie weer terug in bak 1 (waar je de zwavel al hebt uitgeschept). Nu schep je ook de gele zwavel uit bak 1 en spoel je deze eventueel nog eens met water.

Je gaat door met dit proces van het steeds overgooien in de andere bak totdat er haast geen zwavel meer neerslaat op de bodem. Daarna gooi je de bruine vloeistof weg.


Dit ben ik nu aan het doen.
Ik was alleen de tijd vergeten en de bak heeft een nacht gestaan.
De volgende dag is tot mijn verbazing is alles bezonken en ligt er een dikke laag gele zwavel op de bodem.
Ik heb de vloeistof ( water met 20% troep uit de spuitzwavel) afgegoten in een andere bak en deze ook laten staan. ( deze geeft vervolgens amper meer neerslag.

Na het drogen van de zwavel en het een beetje fijner maken, (was een koek geworden op de bodem) heb ik een beetje op een stukje alufolie aangestoken.
Dit gaf een blauwe vlam op het zwavel en bleef keurig branden

Mijn vraag is nu is dit zuiver genoeg om in green powder te gebruiken.?
Of moet ik het nog verder zuiveren of gewoon verder zoeken naar een shop die zwavel verkoopt.

Alvast bedankt
Groet Sickman
Link to comment

Handig sickman dat je dit in keer in de prakteik hebt gedaan. Als ik binnenkort mijn chems heb, kan ik ook meer eens wat zwavel proberen te krijgen ( zuiveren uit spuitzwavel ) en kan ik maybe mijn eigen gemaakte bp gebruiken voor vuurpijlen.
Hoeveel % zwavel zit er in spuitzwavel ? hoeveel gram haal je uit een bepaald gewicht ? Dan weet ik even hoeveel ik moet bestellen.

Link to comment

exhile heeft gelijk...mensen denk na...koop spuitzwavel, los het op in thinner (kijk op de verpakking of er tolueen in zit! sommige bevatten xyleen, ik weet niet of het dan werkt) filtreer het. damp het dan in en je hebt zwavel. De zuiverheid is ook niet moeilijk te berekenen.

Link to comment

@ sickman hierboven

wat je misschien ook zou kunnen proberen is om rekening te houden met het feit dat maar 80% van die spuitzwavel echt zwavel is...om de goede verhoudingen te krijgen zou je dus wat extra zwavel moeten toevoegen.

Dit is misschien een goed id.
eerst de spuitzwavel oplossen in thinner en daarna die methode gebruiken met die 2 bakken.

Link to comment

De methode die beschreven word door Alexio werkt perfect.
Ik doe het alleen iets anders.

Ik laat het in een maatbeker een nacht staan en de volgende dag giet ik het af.

Het greenpowder wat ik er mee maak word steeds beter.greenpowder topic
Ik wil volgende maand ergens ( lees vakantiegeld :D ) een ballmill kopen.
De kwaliteit zal dan een stuk beter worden.

Groet Sickman

Link to comment

wat jij zei over dat jou zwavel stinkt naar zwavel (klinkt heel vaag maarja..) komt omdat het vervuilt is. elementaire zwavel (dus het element opzich) heeft geen geur. als je het echter verbrand in lucht ontstaat er SO2 wat de typerende geur geeft.

Link to comment

×
×
  • Create New...