Jump to content
PyroForum.nl

Zwavel


Guest

Recommended Posts

Zeg weet iemand nog een manier om zelf zwavel te maken?
Ik heb zelf vaak veel problemen gehad met slechte leveranciers
en ik wou wel wete of je dit ook zelf kon maken :(.

Link to comment
  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Richard

En vergeet het glaspoeder niet.

Rode fosfor in lucifers?

Rode fosfor zit wel in het strijkvlak van het lucifer doosje, maar in lucifers niet aangezien een trektouwtje al knalt als je er aan trekt (daar zit wel de armstrongs mix in). En dit is nog maar een nihiel beetje. Gevoelige lucifers heb je dan:D

Hmmmz volgens mij niet, maar.....

Link to comment
  • 1 month later...

De samenstelling van de ontvlambare kop is in de loop der geschiedenis nogal veranderd,
de dompellucifers bevatten onder meer zwavel en kaliumchloraat; door de lucifer in zwavelzuur te dompelen, ontbrandde deze spontaan.

De (onveilige) strijklucifer bevatte onder meer witte fosfor, zodat strijken langs een ruw vlak al voldoende was voor ontbranding. De veiligheidslucifers werken door de reactie tussen zwavel en kaliumchloraat.

Moderne, milieuvriendelijke lucifers bevatten geen zwavel meer, maar een ijzer-fosforverbinding die ontleedt tot ijzeroxide en fosfaat.

Link to comment

Ik weet niet of je ooit in het buitenland komt, maar ik zit geregeld in Frankrijk en het loont erg om daar een oogje open te houden in bijvoorbeeld tuincentra's en bouwwinkels. Zwavel heb ik daar gevonden voor €13,60 voor 10 Kg.
Tevens heb ik er andere chemicalien gevonden zoals, HNO3 53%, H2O2 >30%, NaClO3 99% om maar enkele voorbeelden te noemen. Zwavel heb ik daar gevonden onder de naam 'Soufre fluent'.

Link to comment
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Hey,

dit heb ik van een vriend op school gehad...
Hij zei dat het werkte:

Los 100 gram spuitzwavel op in 500 ml water.
Na een tijdje ligt het zwavel (lichtgeel) onderop en licht er bruine troep boven op. Zug met een slang/injectiespuit het bruine eraf en filter het zwavel eruit (koffiefilter) en spoel het met nog meer water af.

Haal de zwavel eruit en laat het drogen...

Voilà !

Link to comment

heej oscar, even over die spuit-zwavel bij tuincentra, Hoeveel kost dit ongeveer ? En nog iets,
Zit er in die Spuitzwavel ook zwaveldixide ? ik hoop/neem aan van die want dit is namelijk giftig en niet goed als je het inademt. Ik vraag het toch maar even want ik wil hier graag zekerheid over hebben,
alvast bedankt :wink:

gr uit delft

Link to comment
7 of 5 euro voor 250 gram geloof. De prijs verschilt erg. Ik haal het meestal bij een bevriende tuinder. 5 euro voor 10 kilo.


5-7 euro voor 1/4 kilo
5 euro voor 10 kilo,

Dat is een heel groot verschil....
Die spuitzwavel, ik neem aan vloeibaar ? dit is dus niet giftig als je het gaat zuiveren, begrijp ik uit ananas' post.
Bedankt :-)
Link to comment

Nee, het is vast. Ik zei dat ik alleen het zo goedkoop kan krijgen, omdat ik een oude stageloper van hem ben en hem een paar dingen heb geleerd over dit soort zaken.

Mijn post kan misschien verwarrend zijn, maar ik bedoel met een tuinder een fruitkweker. En geen tuincentra, anders zet ik het wel er bij.

Link to comment

×
×
  • Create New...