Jump to content
PyroForum.nl

Zo we gooien het even op tafel.


danny db

Recommended Posts

Das insgelijks, ik heb ook wel wat beters te doen dan met God te praten. Ik zal ook nog voor één keer zeggen waar het mij om te doen is.
Begrijp me niet verkeerd, naïef ben ik zeker niet. Ieder klein kind kan uit jouw posts afleiden dat jij vanuit een heel ander soort "oogpunt" schrijft. En wat die rangen betreft, hoe weet jij nu in godsnaam wat de Root Admin wilt doen met zijn forum? Had je nu werkelijk verwacht dat er op jouw post geen reactie zou komen?

Wat ik maar wil zeggen, is dat besluiten, genomen door de Root Admin het beste zullen aanleunen waarvan hij/zij acht dat ze het beste zijn voor zijn/haar forum. Het is niet gezegd dat hij/zij veel bezoekers wil op de site. En als dat forum kapot gaat, is dat zijn zaak. Alternatieven zijn er altijd en tenslotte leven nogal wat mensen hier in hun eigen wereldje heb ik zo de indruk. En wat jij op dat vlak wel en niet kunnen vind, kan mij eerlijk gezegd worst wezen want jouw redenering van onbeschoft en whatever sloeg gewoon nergens op.


Dat Leander zei dat alle PM's naar 'danny db' moesten gestuurd worden vind jij dan weer normaal? Misschien is het juist goed dat er (meer) ideeën op het forum gelanceerd worden waarop mensen eventueel kunnen inspelen of verbeteringen aanbrengen. Anders krijg je al gauw tientallen PM's met vaak dezelfde voorstellen.

Okay, ik heb alles dat ofwel geen reet met wat ik gezegd heb te maken heeft, ofwel duidelijk maakt dat je niet in staat bent om te begrijpen wat ik probeer over te brengen maar even lichtgrijs gemaakt en reageer alsnog op de rest:

Wacht maar tot je zelf een keer ergens moderator bent en iemand zoiets bij jou doet. Reken maar dat het stijlloos is. Then again; aan de rest van je reactie te zien gaat dat er niet van komen, dus ik stel voor dat je aan Leander vraagt of hij het ook nergens op vindt slaan.



Pff.. Dat was alweer veel te veel.. L2r & feel free to rage at my ignore list. G'night~ Edited by Pjee
Link to comment
  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

een minimale postcount om te kunnen stemmen. Anders krijg je volop k3wls die gaan stemmen


Dus serieuze members die net komen aankloppen of personen die niet veel posten hebben geen recht om te stemmen en die worden ook meteen gezien als K3wl. WTF :blush: Hierbij kom ik weer op hetzelfde punt als mijn vorige post in dit topic.

Verder ga ik mij niet mengen met de zaken van de admins en gamekeeper, ze hebben ervaring genoeg om dat onderling uit te "vechten".
Link to comment
ik heb ook wel wat beters te doen dan met God te praten
Is dat nodig?
Vind ik gewoon een compleet nietszeggende opmerking, ben ik nu ook iemand op een zwarte lijst :blush:
Volgens mij is deze hele discussie na leanders besluit overigens behoorlijk uit de hand aan het lopen.
Zo'n topic wordt niet voor jan joker gesloten.
want jouw redenering van onbeschoft en whatever sloeg gewoon nergens op.
Ikzelf zou zoiets denk ik eerder via PM doen, maar blijkbaar heeft het een hoger doel =>wakker schudden?
Ik geloof niet direct dat het GK's bedoeling is om "zomaar" iemands macht te ondermijnen, degene die denken te weten wat dat volgens mij zou moeten zijn, mogen mij eenzijdig pm'men met het antwoord i.p.v. hier te gaan lopen spammen.
Ok de speeltijd is nu wel weer gedaan, dank u het was heel gezellig. Kan iemand dit even allemaal wissen, zodat we kunnen terug keren naar de orde van de dag.
Na deze dan even.
Blijkbaar is het niet duidelijk wat niveau hier moet zijn, dan moet dat eerst maar eens worden vastgesteld.
Ik neem aan dat een sociale discussie zonder flame-onzin wel hoog scoord zonder al te veel hierarchische E&W stijl knakkers die het beter weten, omdat ze dat belangrijker vinden dan een discussie over pyro&HE en feiten.

HD, voor al uw nietszeggende opmerkingen.
Link to comment

Oke, nu weer ontopic aub. Iemand die dan toch nog net even een terloopse opmerking moet lanceren kan vanaf nu een warning verwachten.

Er zijn ideeën genoeg, en ik kan me persoonlijk wel aardig vinden in de ideeën die explomaan en danny db tot nu toe hebben voorgesteld. Blijkbaar is het niet gewenst dat ik hierin eigen initiatief neem, dus ik wacht gewoon rustig af hoe GK hier een vervolg aan gaat geven.

Voor de tijd die ons nog rest, gebruik dit topic aub nuttig.

Link to comment

Stelling:
Een belangrijke oorzaak van k3wls e.d. is het niet begrijpen dat "Pyroforum" niet voor "PyromanieForum" of "MetVuurwerkKnutselen.nl" staat. (Dat staat ook nergens)

Oplossing:
Zeer prominent aangeven aan registrerende members waar pyroforum voor staat, en wat er vooral (NIET) van je verwacht wordt.


Agree/Disagree?

Ik heb dit al eens eerder genoemd, maar daar werd niet duidelijk op gereageerd dus heb ik geprobeerd het zo duidelijk en concreet mogenlijk te maken.

Link to comment

Artikel 6 van onze grondwet: Geen posts over 'kewl' onderwerpen, dat zijn posts over bijvoorbeeld: pijpbommen, knutselen-aan-commercieel-vuurwerk, crofty-bommen, hoe-maak-ik-makkelijk-en-snel-een-kunstmest-bom etc.

Ik denk dat het niet prominenter kan worden aangegeven? :blush:

Maar ik snap zeker je standpunt, maar wat je beschrijft zit inbegrepen in de formule van een basiskennis veronderstellen.

Edited by danny db
Link to comment

Alsof jij wel de regels leest als je nieuw bent op een forum.

Oplossing? Regels weergeven als iemand zich wil registreren en/of ze meteen naar het e-mail adres dat hij hiervoor gebruikt sturen. Alleen regel 5 in dikke rode letters op iemands beeldscherm laten verschijnen zodra hij een account heeft gemaakt is waarschijnlijk zelfs nog makkelijker en effectiever.

Ik weet het. Het kostte mij ook moeite om zoiets ingewikkelds te bedenken.



(Tenzij er inmiddels al iets vergelijkbaars actief is op het forum. Ik zou 't niet weten tbh, 't is alweer een tijdje geleden dat ik me aanmeldde..)

Link to comment

Nou, iemand die over pijpbommen, croftybommen etc begint kan wat mij betreft meteen opdonderen of in ieder geval een behoorlijke tijd op "alleen lezen" gezet worden. Wat de rode tekst hier aan bijdraagt is dat er geen twijfel meer zou moeten bestaan of iemand van deze regel op de hoogte is. "Klik hier enkel als je 18+ bent" is eigenlijk hetzelfde: Als je geen 18+ blijkt te zijn is dat vanaf het moment dat je klikt niet meer de verantwoordelijkheid van de site. Voor zover zij weten ben je 18+ en als je niets doet wat het tegendeel aangeeft is er ook geen probleem voor de site.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: Als jij je op een 18+ forum aanmeldt en meteen post dat je eigenlijk 16 bent wordt je ook meteen gebanned. Zo zou het hier dan ook kunnen. Niks geen nadenken over een passende maatregel na een verkeerde post van een nieuw lid. Je hebt meteen de regels en warnpolicy te zien gekregen toen je je aanmeldde, als je je daar niet aan houdt is het jammer.

Edited by Pjee
Link to comment

Die regels tonen bij aanmelden en ook nog eens mailen lijkt me goed idee.
Zo laat je zien dat men er op het forum absoluut niet van gediend is.
Met als waarschuwing dat er een lik op stuk beleid wordt gevoerd.

Desbetreffende topic -> Report -> Permaban (of iets in die richting)

Hiermee ook in de gaten houden dat er enkel een report wordt neergezet en niets meer.
Sommige members hebben soms nog wel eens de neiging om wat informatie te verschaffen.
En natuurlijk geen gezanik na de report.
Hier moet in mijn optiek ook tegen op worden getreden.

Link to comment

Dat met die minimumleeftijd zou een deel van de problemen oplossen maar het zou niet eerlijk zijn tegenover de actieve jongere members. En dat met die grote letters, ik weet niet of het gaat werken. In principe is het een goed idee maar ik denk niet dat zoiets (de meeste) kewls die hier op het forum komen zal afschrikken. Ze komen hier in de hoop dat ze wat informatie krijgen over 'knutselwerkjes' die ze willen maken maar ze weten toch wel dat er een kans is dat ze gebanned worden dus in principe hebben ze niets te verliezen. Wat maakt een kewl het dus uit als hij hier gebanned wordt? Dan gaat hij gewoon weer op een ander forum mensen lastigvallen. Maar misschien heb ik het niet bij het juiste eind zal het toch wel een paar kewls afschrikken, en dat scheelt je al wat tijd en moeite. Niet geschoten is altijd mis!

Maar ik denk wel dat je met de dingen die danny net noemde al heel ver komt. Dit en geen nieuwe posts in topics waar al is gereport zorgt waarschijnlijk al voor een flinke afname van het aantal kewls. Want als je in zo'n topic op een serieuze manier gaat reageren kunnen mensen al snel hun vriendjes uit gaan nodigen om ook op pyroforum te komen (in de zin van: ''Daar moet je ook naartoe gaan joh, ze weten daar hoe je al die dingen moet maken!'')

Link to comment
Oplossing:
Zeer prominent aangeven aan registrerende members waar pyroforum voor staat, en wat er vooral (NIET) van je verwacht wordt.


Ben ik mee eens.

Dus als je het mij vraagt?:

-extra moderator(s)
-zero-tolerance beleid voor nieuwe leden (ban)
-duidelijk maken aan nieuwe members waar het hier wel en niet om draait
Link to comment
-zero-tolerance beleid voor nieuwe leden (ban)
Of postpreview? Of gebeurde dat al?
Zeer prominent aangeven aan registrerende members waar pyroforum voor staat, en wat er vooral (NIET) van je verwacht wordt.
Ben ik het ook mee eens, gewoon hele concrete makkelijk te begrijpen regels laten zien, en zeggen dat je eruitvliegt oid als je ze overtreed, wat ze bijna moeten lezen voor ze kunnen posten.
Link to comment

Postpreview wordt (of werd in ieder geval) niet zoveel gebruikt omdat als je een aantal leden op PP hebt staan dit wel erg veel werk gaat meebrengen. En af en toe zie je ook gewoon een post over het hoofd en zo gaan er over heel het forum posts komen te staan die wij wel en jullie dan weer niet kunnen lezen. :blush:
Een postban wordt dan wel weer erg vaak gegeven.

Link to comment

Ik vraag me af of een minimum leeftijd gaat werken zoals 18+ , zeg nou zelf, zou je zelf als k3wl (die zo snel mogelijk wil weten hoe je even iets op kan blazen) eerlijk als er op een lekkere anonieme internet site om je leeftijd wordt gevraagd? Maar ook naar mijn mening geldt: je kan het altijd proberen, ik weet alleen niet of het de echte die-hard k3wl tegen gaat houden.

Nog prominenter tonen van de regels zou misschien wel kunnen helpen, bijvoorbeeld eerst een een pagina met de regels (in grote letters) en onder aan die pagina een hokje waar je dan aan moet vinken dat je de regels echt daadwerkelijk gelezen hebt, waarna je je dan pas echt aan kan melden.

Link to comment

Ik heb ooit meegemaakt, dat ik bij het installeren van een programma eerst door de algemene voorwaarden heen moest scrollen voordat ik ''ik ga akkoord'' aan kon vinken. Nou zijn die algemene voorwaarden vaak wel een hele lap tekst en dat valt hier nog wel mee. Ook heb ik de regels nog eens doorgelezen en het lijkt mij misschien ook handig om de 3 (4 als je die van leander meetelt) samen te voegen in 1 waardoor het overzichtelijker wordt.

Link to comment
eerst door de algemene voorwaarden heen moest scrollen voordat ik ''ik ga akkoord'' aan kon vinken


Zoals je zegt zal er dus gewoon doorheen gescrold worden...
Link to comment
Zoals je zegt zal er dus gewoon doorheen gescrold worden...
Het zal iig beter werken dan dat hij pas ergens na 3 doeloze posts eens in de gaten krijgt (na interruptie van een mod) dat er ergens bovenaan pyroforum een voor hem heel oninteressant stukje forum bestaat met "regels".
Ik bedoel te zeggen: op de hoofdpagina bepaald het knopje "regels" maar 0,5 % van het totale beeldoppervlak tegenover nu ja, zeg 99% van een irritant doorscroll geval met aanvink button. Edited by High Density
Link to comment
Zoals je zegt zal er dus gewoon doorheen gescrold worden...

Verschil is dat "oh sorry, ik deed alleen maar alsof ik de regels las" al een hele andere lading heeft dan "oh sorry, ik had de regels niet zien staan." Bewust negeren = Jammer dan.
Link to comment
Zoals je zegt zal er dus gewoon doorheen gescrold worden...

zoals ik al eerder zei
Nou zijn die algemene voorwaarden vaak wel een hele lap tekst en dat valt hier nog wel mee


Als je de regels kort en overzichtelijk houdt zal het mischien nog meevallen. Nooit zal je een maatregel hebben die 100% werkt.
Nu bedenk ik me ineens dat zoiets misschien wel ietsjes lastiger te scripten of hoe je dat ook doet op internet, maar dat zal geen obstakel zijn voor onze mods *slijm* Edited by mercurius
Link to comment

Nou was mijn laatste post misschien kort door de bocht. Het principe is eigenlijk prima, maar het zou beter werken als het gewoon een pagina was die gedurende 30 seconden getoond wordt, met wellicht een dikke waarschuwing zoals danny bijvoorbeeld liet zien.

Of het moeilijk is om dit geheel te coderen is weet ik niet, maar ik heb het vaker op fora gezien, ik heb alleen geen voorbeeld atm, deze zal nog volgen.

Link to comment

Beste allemaal,
Velen onder ons vergeten , zoals Gamekeeper ook nog eens aanhaalde, namelijk waar dit forum voor opgezet is. Dit forum is om je eigen creaties en technieken te bediscussieren met andere pyro-liefhebbers. Niet om nieuwe pyroliefhebbers in te leren o.i.d.

En er is geen nieuwe concurent bij gekomen, er zijn er juist verdwenen, zelfs fora waar z.g goede leden van hier een BAN hadden. :blush: maar nieuwe fora komen en gaan natuurlijk.

Ter bescherming van dit forum stel ik voor: zero tolerance voor alle leden en een post limiet.
Ter vebetering stel ik voor: topics opschonen en heel veel posts te verwijderen.

Hopelijk wordt de onstane cultuur ( posten om te posten of jezelf graag te horen, of om andere af te kraken enz ) op het forum daarmee dan ook hersteld.

M.V.G. Jason

Explomaan; een post limiet van 10 bijvoorbeeld per toekenning,
om onzinnige post te voorkomen.

Edited by Jason
Link to comment
Velen onder ons vergeten , zoals Gamekeeper ook nog eens aanhaalde, namelijk waar dit forum voor opgezet is. Dit forum is om je eigen creaties en technieken te bediscussieren met andere pyro-liefhebbers. Niet om nieuwe pyroliefhebbers in te leren o.i.d.


Dat klopt, maar natuurlijk kan men hier ook bijleren en dat zouden we zeker ook niet mogen afkeuren.
Maar ik snap je punt en er is dan ook afgesproken om terug sneller en harder op te treden bij nieuwe leden.
Ikzelf zal hier al proberen om in de toekomst een actieve bijdrage aan te leveren.

Ter vebetering stel ik voor: topics opschonen en heel veel posts te verwijderen.

Dit gebeurt ook wel maar zoals je zelf wel weet is het een enorme klus. Misschien kunnen we in de iets belangrijke topics wat meer schoonmaakwerk verrichten maar het is onbegonnen werk om heel het forum door te spitten.

PS: Ik snap nog niet goed wat je bedoelt met die post limiet Jason? :blush:

EDIT:
Na het nog eens doorlezen van dit topic zijn er een paar dingen die mij opvielen.
Allereerst is er de vraag naar het terug strenger en consequenter optreden.
Het is inderdaad zo dat er minder consequent en minder streng is opgetreden de afgelopen tijd, redenen genoeg te bedenken. Voor zover ik weet is er aan onze kant geen gebrek aan motivatie om de draad van vroeger weer op te pikken, in ieder geval toch niet bij mij. Bij deze zijn jullie allemaal dan ook gewaarschuwd dat het mierenneukende moderator gedrag dat hier ooit heerste vanaf heden terug aanwezig is! :blush:

Het globale idee om duidelijker te maken aan nieuwe leden dat er hier regels gelden en dat die zeer belangrijk zijn vind ik persoonlijk ook een goed idee.
Er is echter maar 1 persoon die zulke aanpassingen aan het forum kan maken en dat is dus GK.
Mits jullie met een goed idee op de proppen komen twijfel ik er niet aan dat GK dit zal implementeren. Dus laat jullie creatieve breinen maar draaien!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...