Jump to content
PyroForum.nl

Zo we gooien het even op tafel.


danny db

Recommended Posts

basisstof op het forum zetten

Mij lijkt dit zeer onverstandig. Als de basisstof hier op het forum duidelijk staat uitgeschreven wordt het de "kewls" alleen maar makkelijker gemaakt. Degene die echt aan pyro wil beginnen, zoals ik , zijn over het algemeen veel serieuzer. En zullen heel veel research doen voordat ze ook maar actief op het forum worden.

Om vervolgens de topics die de "kewls" aanmaken ENKEL te reporten (dus geen oefenloos gezeik na de eerste report), heb ik het idee dat je dit probleem vrij snel indamt.

Het idee van ExplosiveCoek lijkt mij dan ook de beste oplossing. Ik weet alleen niet hoe dit zit met de uitvoering ervan waar ook rekening mee moet worden gehouden.
Link to comment
  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het afschermen van delen van het forum kan heel simpel door de Admin gedaan worden, GameKeeper dus... :blush: Er staan uitgebreide opties voor in het configuratie menu van het forum.

Link to comment

Ik denk dat het probleem noch de oplossing goed gesnapt wordt? Of dat er hier maar snel wordt overgelezen?

Het gewoon rapporteren blijkt niet voldoende meer te zijn, dit was het begin probleem. Met als gevolg een daling van het niveau.

Het forum zelf heeft al meer dan gewone basis-kennis op zijn data base staan. Er wordt precies gedaan dat we door een basis aan te reiken iedere kw3ll een ballmill geven?

Een vragenlijst is een mooi idee maar NIET haalbaar.

Nog maar eens samengevat, door een niveau te veronderstellen kunnen we verder bouwen. En degene ONDER het niveau moeten grondig gaan lezen of hebben geen kans hier.

Een afscheiding kan ook nog wel een goed idee zijn, maar dan is alles nog niet opgelost? Mischien door de 2 te combineren?

Edited by danny db
Link to comment

Ik stem volledig in met de stelling van Danny!

Het feit dat we de k3wl zouden helpen is helemaal niet waar!
We moeten de leden overzichtelijk en juiste info op dit forum verschaffen, want dat is de bedoeling van een forum. Als dan de nieuwe leden zich niet inspannen voor deze info te lezen en stommiteiten gaan uithalen, kunnen ze nog altijd gebannen worden!

Ikzelf heb misschien gemakkelijk praten als lid, maar ik wil volgend voorstel doen;
Ik ben bezig aan een eindwerk voor school en kan sommige gedeeltes ter beschikking stellen voor het forum. Dan kunnen de mod's of andere leden (die daarvoor benoemd werden) de info aanpassen. Deze info is heel praktisch en logisch opgedeeld met veiligheidsvoorwaarden! Het gaat wel enkel over shells en die stuff maar toch zeer leerrijk!
Zodat zelfs een noob het snapt! :blush:

Grtz Bert

Link to comment

Ik moet zeggen dat ik Lennards idee erg goed vind. Nieuwelingen kan je toegang geven tot alleen de 'beginners-topics'. Door middel van reputatiepunten of iets dergelijks, die mods of de 'pyro-pro's' (gewoon de meest ervaren pyro's) kunnen geven, kan een member vanaf een bepaald aantal punten een groep stijgen en zo toegang krijgen tot meerdere topics/subforums. Members kunnen die punten dan verdienen door bijv. te laten zien dat hij de techniek beheerst, iemand anders goede uitleg geven, een goede tut maken, mooie resultaten behalen met devices etc. Naast mods zou je dus ook bepaalde members de mogelijkheid kunnen geven om reputatiepunten te geven, puur omdat er te weinig mods (kunnen) zijn om elke post apart te beoordelen.
Slechts een ideetje..
Dat vragenlijst-idee is ook wel goed, maar dan moet je eigenlijk wel een lijst van heel veel vragen maken waar er willekeurig 20 uit worden gekozen als iemand een account aan wil maken, anders krijg je inderdaad te maken met het risico dat iedereen die vragen gewoon door kan sturen.

En door gewoon niet te reageren na een report in een 'kewl-topic' los je denk ik ook al een hoop op.

Link to comment

Naaah, klinkt niet goed. Mijn voorstel is:

-extra moderator(s)
-zero-tolerance beleid voor nieuwe leden (ban)

Waarom zo eenvoudig als het ook ingewikkeld kan?
-is minder werk
-is minder gevoelig voor ongelijke behandeling
-veranderd het forum niet in een wedstrijd met een hoop kont-gelik

explomaan

Link to comment

Ik vind dat er inderdaad extra mod's moeten komen, maar er is wel een probleem met direct bannen je gaat je input droogleggen aan nieuwe leden. Een 3 jaar geleden kwam ik hier ook als Noob binnen gestrompeld... en vele van jullie ook!

Anyway, om dit niet weken te laten aanslepen stel ik voor: stemming, inwerkstelling, en na 1 maand in dit topic terug een evaluatie?

Edited by danny db
Link to comment
-veranderd het forum niet in een wedstrijd met een hoop kont-gelik


Die hielenlikkers moeten er inderdaad uit.

Ik vraag mij wel af of extra moerators er kunnen voor zorgen dat er meer interactie komt tussen de (meer)-ervaren en de onervaren leden. Edited by Guest
Link to comment
Naaah, klinkt niet goed. Mijn voorstel is:

-extra moderator(s)
-zero-tolerance beleid voor nieuwe leden (ban)


-veranderd het forum niet in een wedstrijd met een hoop kont-gelik

explomaan



Mee eens,ik heb er ook veel moeite voor moeten doen om me hier een beetje in te lezen.
En er zijn kant en klare oplossingen zat te vinden hier. (gewoon beetje moeite voor doen.)

Vandaar dat ik me in de maanden december en januarie ook niet laat zien in het topic wie ben ik. :blush:

P.S Respect voor het modden trouwens.
Link to comment

HE's afschermen is tot daar aan toe, maar met pyrofora af te schermen bereik je letterlijk niets.
We willen dat die mensen zelf leren, door op o.a. het forum naar informatie te zoeken, en dan gaan we dat afschermen???
Serieus? Dan krijg je toch alleen maar meer vragen en nieuwe topics over bestaande onderwerpen!?

En inderdaad, dan krijgen we zo'n gelaagd rangensysteem met heel veel hielenlikkerij en macho gedrag.

Edited by Hardcore Bob
Link to comment
-extra moderator(s)
-zero-tolerance beleid voor nieuwe leden (ban)

Waarom zo eenvoudig als het ook ingewikkeld kan?
-is minder werk
-is minder gevoelig voor ongelijke behandeling
-veranderd het forum niet in een wedstrijd met een hoop kont-gelik


Klinkt perfect, misschien ook goed als de nieuwe leden de eerste week of maand niet mogen reageren of een topic starten.
Dan zal je denken wat heeft dat nou voor effect.
Nou, dan zullen de meeste kewl's denken: "hmmm ik heb geen zin om een maand te wachten om te reageren ik ga hier weg."
En de echt geinteresseerde mensen die hier aankloppen denken dan : "Hmmm jammer, maar dan ga ik even ondertussen wat oude topics lezen, misschien leer ik dan wel wat meer."

Verder wil ik nog zeggen dat er een paar "lange tijd" leden die denken:

Hij heeft nog geen 100 post dus hij is kewl.
Of
Hij post niet vaak, dus hij is niet ervaren.

En daar irriteer ik me echt aan. Kunnen we niet gewoon normaal doen tegen elkaar? We beoefenen alle dezelfde hobby en we proberen allemaal ons best te doen maar het lijkt net of het een wedstrijd is wie nou de beste rocket maakt of de grootste Shell.

Owja nog aan danny db:

Ik heb jou niet lastig gevallen met pm's. Ik stuurde alleen wat ik vond en nog een reply. En die reactie van jou was ook niet normaal. En als je voortaan 1 ding van het verhaal vertelt dan moet je ook het hele boekje open gooien. :blush:
Link to comment

@ Bob: Hmm.. heb je eigenlijk wel gelijk in ja.

@ Moreno: Ik belandde hier 2 jaar geleden ook als kewl die niet al te serieus was (maar wel een stuk serieuzer dan de kewls van tegenwoordig gelukkig..) en ik had erg weinig geduld (onder het account Vuurwerkmannetje, misschien dat Tyneman me nog wel kent van toen..) maar ik ben nu toch een serieuze member geworden, elke dag wel actief en ook op een goede en veilige manier bezig met pyro. Wat ik bedoel is dat ik denk dat er tussen die kewls van nu heus wel wat potentiele 'talentvolle' pyro's' zitten. Ik denk dat je een hoop mensen afschrikt - wat een hoop mensen hier eigenlijk niet erg zullen vinden - als je ze niet laat posten. Met het verbieden van topics openen verkom je het probleem van de kewl-topics. Je kan ze gewoon nog wel laten posten, en als er dan in een al bestaand topic een kewl vraag gesteld wordt kan je gezamelijk gewoon afspreken dat er niet op wordt gereageerd en een mod de post verwijdert en bans oid uitdeelt.

Link to comment

Mijn antwoord was om een bepaald gewenst effect te bekomen: ....

Ik maak mijn veronderstellingen niet op post-counts, ik en veel hier kunnen het aanvoelen of iemand een hardnekkige noob is of niet.

Zo is er case X: waar je aan verteld dat hij maar is naar zen meal moet kijken, of dat ie een bepaald bestand moet lezen. Hardnekkig weigert hij en maakt dezelfde fout op nieuw, en opnieuw en opnieuw: zon dingen irriteren mij DOOD.

Kunnen we normaal doen tegen mekaar, zeker geen probleem.

Link to comment

Heren,

Ik heb mij de afgelopen dagen wijselijk stil gehouden, en eens goed gelezen. Ik kan me goed vinden in veel dingen die in dit topic genoemd worden. Het is interessant dat er al meerdere voorstellen en mogelijke oplossingen door diverse mensen worden geboden. Ook leuk om te zien dat blijkbaar zoveel mensen toch wel begaan zijn met PF. :blush:

Als we dit bij de kop willen pakken is het handig als er gewoon een definief voorstel komt. Onder het motto ´wie de bal kaatst kan hem terugverwachten´ stel ik voor dat jullie hier zelf mee komen. Het is per slot van rekening jullie forum. Als jullie een voorstel hebben zullen wij ons hier als moderators over buigen, en met een definitief plan komen, wat dan ook gegarandeerd uitgevoerd word. Aangezien de uitgevoerde plannen gebaseerd zullen zijn op jullie eigen ideeën, lijkt het me niet nodig hier achteraf nog over te stemmen. Ik voel verder weinig voor een topic met 30 polls en een eindeloze discussie zonder uitkomst. Mijn idee: democratie, maar dan wel op een efficiënte manier.

Praktisch gezien is het slim dat er iemand aangesteld word die inventariseert en het uiteindelijke voorstel presenteert. Ik heb hier ivm mijn studie gewoon echt geen tijd voor. Ik stel bij deze meneer danny db aan. Hij mag adv dit topic en eventueel PM/email/msn verkeer binnen nu en 1 maand met een voorstel komen. Heb je ideeën, dan weet je bij wie je moet zijn.

Tot dan toe gaat dit topic op slot.

Leander

Link to comment
  • Root Admin

[topic weer even geopend]

Ik heb de discussie van de afgelopen dagen ook gevolgd. Dat forum goed loopt en op niveau blijft vind ik belangrijk. In de praktijk is het echter lastig om dit goed voor elkaar te krijgen aangezien pyro een kewl onderwerp bij uitstek is.

Ik ben niet voor afschermen van delen van het forum. Veel beginners leren juist door mee te lezen.

Weer eens wat strenger optreden ben ik wel voor. En wellicht een duidelijk en consequent warn beleid opstellen (https://pyroforum.nl/index.php?s=&showt...post&p=22454 wordt volgens mij ook niet altijd exact gebruikt). Denken jullie dat een scheiding tussen nieuwe en bestaande gebruikers te maken. Door bijv. nieuwe gebruiker strenger te straffen (duidelijk maken dat de regels hier nageleefd dienen te worden) voor het zelfde vergrijp dan bestaande gebruikers (hou je gewoon even aan de regels).

Een nieuwe frisse moderator is denk ik ook een goed idee. Graag naar mij PM'en met een korte motivatie met wat je wilt doen en hoe je het forum voor je ziet etc.

Verder is het denk belangrijk het verschil en relatie tussen het forum en de wiki goed te kennen. Het forum is primair bedoeld voor discussie en om eigen creaties te tonen. De wiki is een gestructureerde informatiebron, dus met tutorials/handleidingen/composities/etc.
Sommige mensen zien het forum als een informatie bron, maar ik denk dat het gebruik op die manier niet erg handig is. Het is lastig nuttige informatie terug te vinden via het forum. Op het forum raken topics op enig moment inactief, de discussie stopt, pagina's op de wiki groeien en ontwikkelen constant door (worden nooit minder belangrijk).

Link to comment

Ik volg de discussie ook al enige tijd, ik moet zeggen dat er af en toe inderdaad strenger op mag worden getreden tegen onzinnige nieuwe topics of discussies.. Ik kan mij echter heel goed voorstellen dat de moderators behalve moderator zijn ook nog andere, wellicht veel belangrijkere zaken, te doen hebben. En dus niet altijd direct op kunnen treden.

Ik vindt wel dat niet alleen de moderators de sfeer kunnen bepalen maar ook net zo goed de members zelf! Een mod is er eigenlijk alleen maar voor om er voor te zorgen dat bepaalde regels nageleefd worden en als het nodig is daarop beroep te doen en zij het "voorrecht" hebben van maatregelen nemen tegen "slecht gedrag".

Ik ga niet zeggen dat ik een heilig boontje hierin ben, maar ik vindt nu wel dat er beter moet worden gelet op door discusieren over een slecht topic opgestart door een k3wl, terwijl er allang een member op de report-knop heeft gedrukt. Nogmaals, heb ik dit in het verleden zelf ook wel eens gedaan, maar als ik zoiets terug lees irriteert het me gigantisch.

Niemand is perfect, maar een gezellige sfeer begint toch echt bij jezelf, of dat nou op een internetforum is of gewoon in je omgeving!

Nu ik lees 'topic even geopend' hoop ik niet dat ik een warning aan mijn broek heb hangen omdat ik hier zit te posten :blush: Wanneer deze post niet gewenst is verwijder hem dan aub.

Link to comment

@ Gamekeeper: Je bent blijkbaar voor een strenger (warn)beleid en een extra moderator. Ik kan me in beide voorstellen vinden, maar moet dan wel - mede door het eerste - even iets opmerken. Dat je na Leander nog even jouw mening geeft moet kunnen, maar dat je dan gewoon het topic weer open gooit en bovendien z'n reactie volkomen negeert terwijl je deels precies het tegenovergestelde voorstelt is gewoon not done.

Niet alleen heb ik grotere fora dan deze ten onder zien gaan omdat mensen met de leiding elkaars macht ondermijnen: Het is buitengewoon onbeschoft.

Link to comment
Dat je na Leander nog even jouw mening geeft moet kunnen, maar dat je dan gewoon het topic weer open gooit en bovendien z'n reactie volkomen negeert terwijl je deels precies het tegenovergestelde voorstelt is gewoon not done.


Dus volgens jou mag een Admin niet een andere mening hebben dan zijn/haar moderatoren, laat staan dat hij/zij deze nog mag herroepen?
Het negeren van zijn voorstel/reactie is natuurlijk een ander verhaal en daarin kan ik je uiteraard wel volgen.

Niet alleen heb ik grotere fora dan deze ten onder zien gaan omdat mensen met de leiding elkaars macht ondermijnen.


Ondermijnen is een groot woord he. Uiteindelijk staat de Admin nog altijd bovenaan.

Wat ik dan weer heel onbeschoft vind, is dat wanneer een member een constructieve dialoog probeert op te bouwen, men deze dialoog al snel in de kiem proberen te smoren door een topic van een paar dagen oud direct te sluiten. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat in dit topic de regels op dit forum geschonden zijn en/of dat het uit de hand liep. Naar mijn mening was er totaal geen geronde reden om dit topic te sluiten. Tenslotte beschikt niet iedereen over de mogelijkheid om het forum elke dag te checken. Nu kunnen mensen met goede ideeën deze tenminste nog openbaar maken. Alles aan 'danny db' overlaten zie ik eerlijk gezegd meer als het doorschuiven van een gifbeker...

Anyway, d'er moet een oplossing komen...
Link to comment
Dus volgens jou mag een Admin niet een andere mening hebben dan zijn/haar moderatoren, laat staan dat hij/zij deze nog mag herroepen?

Ik heb toch echt
Dat je na Leander nog even jouw mening geeft moet kunnen

gezegd, dus nee; Ik vind niet dat een admin geen andere mening mag hebben. Wat ik wel vind (weet) is dat het niet handig is om een simpele beslissing als een topic sluiten onmiddellijk ongedaan te maken, zeker wanneer er al problemen met het beleid zijn op een forum. Dat ondermijnt wel degelijk iemands gezag.

Hoe worden moderators geacht strenger over te komen als men de indruk krijgt dat hun besluiten toch zo weer teruggedraaid kunnen worden?
Link to comment

Laten we de discussie nou niet laten afdwalen, dat is juist precies wat we willen voorkomen:
Niet ALLES wat je vind hoef je te posten

Anyway, om dit niet weken te laten aanslepen stel ik voor: stemming, inwerkstelling, en na 1 maand in dit topic terug een evaluatie?


Dit lijkt me een goed idee. Geef ons een paar dagen de tijd voor nog meer voorstellen en bundel deze voorstellen vervolgens in een poll.

Ik zie een toekomst als moderator niet zitten maar ik hoop dat er respectabele leden zijn die willen helpen het forum mooi te houden want we hebben er allemaal belang bij dat dit forum volhoud:) Edited by explomaan
Link to comment

Daar zijn inderdaad wel respectabele members genoeg voor hier.

Ik was al lekker van de 'gifbeker' aan het nippen en heb als eens wat rond gehoord.

De Key-woorden (in vollegorde van meest gehoord) waren hier: Extra mod's, Streng beleid, kennis veronderstellen, vragenlijst. Ik heb een gevoel dat we moeten gaan voor een hybride?

Een democratie was ik al voorstander van, alhoewel er wel een rare paradox is want het ziet er naar uit dat na die democratische stemming er terug een absoluut regime staat aan te komen. :blush:

Link to comment

Ik ben meer voor iets tussen een democratie en een dictatuur in, nog iets om op te letten bij een poll: een minimale postcount om te kunnen stemmen. Anders krijg je volop k3wls die gaan stemmen terwijl ze zich niet eens op het forum laten zien en dus ook meebepalen over het komende beleid!

Link to comment
Ik heb toch echt

gezegd, dus nee; Ik vind niet dat een admin geen andere mening mag hebben. Wat ik wel vind (weet) is dat het niet handig is om een simpele beslissing als een topic sluiten onmiddellijk ongedaan te maken, zeker wanneer er al problemen met het beleid zijn op een forum. Dat ondermijnt wel degelijk iemands gezag.


Ik weet eerlijk gezegd ook dat behoorlijk wat mensen nu ook de kans hebben om hun meningen/bevindingen te posten.
En ahja, ik begrijp dat je het wilt opnemen voor iemand die je leuk vindt, misschien wel je vriend is, maar ga nu niet doen alsof de Root Admin niet meer weet wat het beste is voor zijn forum.

En de manier waarop jij verwoordde dat het geven van een mening achteraf gedaan door een moderator, in jouw inziens kan... Liet toch echt wel verstaan dat je van een andere mening bent ("door de beugel", lijkt wel alsof je het er moeilijk mee hebt?)

En om alle illusies uit de wereld te helpen, ik ben het laaaaaaaaaaaang niet altijd eens met wat de GK doet.

Hoe worden moderators geacht strenger over te komen als men de indruk krijgt dat hun besluiten toch zo weer teruggedraaid kunnen worden?


Je loopt hier te verkondigen dat dit een wijdverspreidde praktijk is hier op het forum, wat toch echt niet het geval is. Of ben jij meer het 'no-exceptions-type'? Edited by Guest
Link to comment
En ahja, ik begrijp dat je het wilt opnemen voor iemand die je leuk vindt, misschien wel je vriend is, maar ga nu niet doen alsof de Root Admin niet meer weet wat het beste is voor zijn forum.

Als je denkt dat iemand altijd maar weet wat het beste is omdat hij toevallig een hogere rang heeft moet je maar in het leger gaan. Ik zou nu iets met het woord "naïef" willen formuleren, maar dat klinkt me te eufemistisch. In ieder geval heb ik nog wel iets beters te doen dan met jou bekvechten (waar dit heen lijkt te voeren), dus ik zal nog één keer in het kort zeggen wat ik wél vind en weet. Je ziet maar wat je er mee doet.

Dat iemand admin van een forum is wil niet zeggen dat z´n besluiten altijd maar het best mogelijke zijn. Als je dat for some reason niet van me aan wil nemen hoeven we niet ver naar een voorbeeld te zoeken: Als Gamekeeper alleen maar dingen zou doen die het beste zijn voor het forum, was er niet inmiddels een concurrent ontstaan en zou het hier zeker niet steeds meer op een kleuterschool beginnen te lijken.
Zoals eerder gezegd heb ik een groter forum dan dit kapot zien gaan aan precies zoiets onnozels als waar ik in deze thread op wees en ik zou het erg jammer vinden als pyroforum diezelfde kant op gaat.

En de manier waarop jij verwoordde dat het geven van een mening achteraf gedaan door een moderator, in jouw inziens kan... Liet toch echt wel verstaan dat je van een andere mening bent ("door de beugel", lijkt wel alsof je het er moeilijk mee hebt?)

Sorry, maar hier zit je er toch echt totaal naast.. Ik bedoelde precies wat ik zei: :blush: Het moet kunnen, maar je moet niet de thread weer open gooien als je toch vraagt om alles per PM te krijgen. Ik moet zeggen dat ik je speurtocht naar een diepere betekenis wel amusant vind.

Je loopt hier te verkondigen dat dit een wijdverspreidde praktijk is hier op het forum, wat toch echt niet het geval is. Of ben jij meer het 'no-exceptions-type'?

Eigenlijk hetzelfde als bij de bovenstaande quote. l2r Edited by Pjee
Link to comment
Als je denkt dat iemand altijd maar weet wat het beste is omdat hij toevallig een hogere rang heeft moet je maar in het leger gaan. Ik zou nu iets met het woord "naïef" willen formuleren, maar dat klinkt me te eufemistisch. In ieder geval heb ik nog wel iets beters te doen dan met jou bekvechten (waar dit heen lijkt te voeren), dus ik zal nog één keer in het kort zeggen wat ik wél vind en weet. Je ziet maar wat je er mee doet.


Das insgelijks, ik heb ook wel wat beters te doen dan met God te praten. Ik zal ook nog voor één keer zeggen waar het mij om te doen is.
Begrijp me niet verkeerd, naïef ben ik zeker niet. Ieder klein kind kan uit jouw posts afleiden dat jij vanuit een heel ander soort "oogpunt" schrijft. En wat die rangen betreft, hoe weet jij nu in godsnaam wat de Root Admin wilt doen met zijn forum? Had je nu werkelijk verwacht dat er op jouw post geen reactie zou komen?

Dat iemand admin van een forum is wil niet zeggen dat z´n besluiten altijd maar het best mogelijke zijn. Als je dat for some reason niet van me aan wil nemen hoeven we niet ver naar een voorbeeld te zoeken: Als Gamekeeper alleen maar dingen zou doen die het beste zijn voor het forum, was er niet inmiddels een concurrent ontstaan en zou het hier zeker niet steeds meer op een kleuterschool beginnen te lijken.


Wat ik maar wil zeggen, is dat besluiten, genomen door de Root Admin het beste zullen aanleunen waarvan hij/zij acht dat ze het beste zijn voor zijn/haar forum. Het is niet gezegd dat hij/zij veel bezoekers wil op de site. En als dat forum kapot gaat, is dat zijn zaak. Alternatieven zijn er altijd en tenslotte leven nogal wat mensen hier in hun eigen wereldje heb ik zo de indruk. En wat jij op dat vlak wel en niet kunnen vind, kan mij eerlijk gezegd worst wezen want jouw redenering van onbeschoft en whatever sloeg gewoon nergens op.

Sorry, maar hier zit je er toch echt totaal naast.. Ik bedoelde precies wat ik zei: :blush: Het moet kunnen, maar je moet niet de thread weer open gooien als je toch vraagt om alles per PM te krijgen. Ik moet zeggen dat ik je speurtocht naar een diepere betekenis wel amusant vind.


Dat Leander zei dat alle PM's naar 'danny db' moesten gestuurd worden vind jij dan weer normaal? Misschien is het juist goed dat er (meer) ideeën op het forum gelanceerd worden waarop mensen eventueel kunnen inspelen of verbeteringen aanbrengen. Anders krijg je al gauw tientallen PM's met vaak dezelfde voorstellen.

En tja, diepere betekenis... Je gaat mij niet vertellen dat mensen er überhaupt zouden in slagen van objectief te zijn in zaken als deze. Edited by Guest
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...