Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Ik zou ook wat quickmatch gaan maken als je gezicht je wel bevalt.

Visco delay zo werkt voor geen meter, je verkloot je mortier met brandplekken. Je hebt kans dat je shell halverwege de buis blijft hangen en daardoor niet hoog genoeg de lucht in gaat met alle gevolgen van dien etc etc. Dat is gewoon de basis, als je dat eerst eens op orde krijgt..

Link to comment
Dat is toch de bleser prime of niet? Hij komt me bekend voor en de bleser prime heeft bij mij als eerste gefaald.


Dit ligt aan jou manier van primen, niet aan de prime. Blesser is een goede prime voor emerald en ruby en meerdere stars en het is normaal dat je het afmaakt met een laagje meal. Als je je goed verdiept in de theorie dan weet je dat.
Dus je kan je beter eerst verdiepen in een methode en vervolgens pas gaan maken. Edited by Deca
Link to comment

Ik heb een tiental dagen geleden, mijn eerst groene stars gemaakt en gevuld in een 2 inch Shell.

Gefilmd uiteraad, om feedback te verkrijgen.

In het filmpje hoor je als het goed is:

Bij de 3de seconde een plof (lift)
Bij de 5de seconde mijn fiets vallen
En bij de 6de seconde zie je de break.

Sorry voor dit ongemak, maar de laatste tijd neem ik geen risico's meer.

Greenstar_2_inch.wmv

Link to comment

Geen emerald green, maar deze compo had weirdo een keer gepost:

BaNO3...50
PVClijm......gebruiken als binder.
dark Al.....12
C(wilg)..........7
S..........5

Break kon inderdaad wel wat krachtiger, maar hoe? Pasting was er genoeg (5 lagen) en de shell was tot zijn nokkie gevuld met BP. Misschien andere break charge (KP)?

Link to comment

Aangezien ik zie dat je dark aluminium hebt is de makkelijkste oplossing de shell te dusten met 7-3 hotflash. Voor een 2 inch zou 1 tot 2 gram het moeten doen. Zorg wel voor een goede priming van je sterren en probeer het eerst gewoon met 1 gram en voer de hoeveelheid flash op tot je tevreden bent.

Link to comment

Teveel pasting bestaat voor mij niet tenzij de shell niet meer in de mortier past. Ik heb net nog een 3 inch gepast, er zitten nu 10 lagen omheen en nog hou ik aardig wat ruimte over tussen de mortier en shell. Ik gebruik trouwens de gummed paper tape van pyrostuff, misschien dat deze dunner is?

Btw hier nog een salute-shell 2 inch. Specs zijn er verder niet, alleen dat er 18 gram flash(70/30 KClO4/GD) in zat.

Ps. Dit is niet afgestoken midden in een wijk, de filmer staat wel in een wijk. De shell was afgestoken op een grasveld achter de wijk waar de filmer stond.

Salute_1.wmv

Link to comment
Ps. Dit is niet afgestoken midden in een wijk, de filmer staat wel in een wijk. De shell was afgestoken op een grasveld achter de wijk waar de filmer stond.

Als de filmer op een grasvel en in een wijk stond is de salute toch nog in een wijk afgestoken? :blush:

Erg nette report! Maar loopt het geluid van de lift nou niet synchroon met de beelden of ligt dat aan mijn pc? Edited by lennard
Link to comment
Als de filmer op een grasvel en in een wijk stond is de salute toch nog in een wijk afgestoken? :blush:


Filmer in de wijk.
Mortier op een grasveld.
Grasveld achter wijk.
:blush:

Sorry voor de late reactie.
Maar geluid van video ligt synchroom met de beelden. Als je goed kijkt zie je geen mortier want die ligt achter een huizenblok. Dus de lift zie je niet. Komt idd verwarrend over.

Nog een 3 inch shell. Stars waren Chrysanthemum 6, waar ik toch wel spijt van heb, dat ik deze compostitie heb gekozen.

3_Inch_Chrys_6.wmv

Edited by Moreno666
Link to comment

Ik denk dat je stars met te weinig water hebt gepumped, bij C streamers pak ik altijd 25procent water. Met 30 procent zijn ze niet meer te pumpen ;-)
Met te weinig water zijn ze niet sterk genoeg. Ik denk dat het langer millen er niet iets mee te maken heeft, met langer gemillt spul krijg je ook een beter dichtheid in je star. Met korter millen krijg je luchtgangen in je star.

Volgende keer gewoon meer water toevoegen en wat meer booster ;-)

Link to comment
dat de compo te lang in je mill is geweest.


Wat is dan volgens jou te lang? Ik heb gelezen dat hij minimaal 3-4 uur gemilled moet worden, dus ik deed 5 uur.

De stars waren op zich keihard. Ik heb het mengsel eerst heel nat gemaakt, dit laten drogen, verkruimelen en dan weer wat water en dan gepumped. Hierdoor kristalliseert het kaliumnitraat uit in de houtskool.
Deze handeling heeft wel een naam, maar kan er niet even opkomen. Edited by Moreno666
Link to comment

Als je de stars niet kan kapotdrukken met je duim op een harde ondergrond zijn ze ok.
Keihard is vrij relatief.
Je moet met je water gewoon standaardiseren, consequent werken is belangrijk.

5 uur millen zegt niet zo veel.
Wat voor media heb je, hoe vol zat je mill, wat is de ID van je mill en hoeveel sas zat er in de mill?
Als je sterren niet kapot zijn geslagen dan zat er waarschijnlijk een groot verschil in maat.
Als de ene star langer brand dan de ander dan is er of een maatverschil of je sterren slaan blind of kapot.
Uitblazen doen ze niet met 1,5 gram flash, tenzij ze 5mm groot waren.

Hier zie je ook dat een groot gedeelte van de stars kapot gaan.

4inch_TT.MOV

Link to comment

Ik heb wilgen charcoal gebruikt.
Bij het Ricen heb ik eerst 33% water toegevoegt en daarna 10% water voor het pumpen.

Voor mijn kogelmolen heb ik keramiek media gebruikt, de trommel zat wat voller dan normaal (batch was 300 gram). ID is 11 cm.

Wat ik me wel opeens herinner is dat ik bij het pumpen (starplate) geen pers/bankschroef hebt gebruikt, maar gewoon mijn eigen gewicht. Misschien dat de stars hierdoor "luchtiger" werden en daardoor te snel branden of te "luchtig" waren en kapot sloegen.

Als je die filmpjes vergelijkt zie je wel een overeenkomst.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...