Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Mooie flowerpot... :blush: Hoeveel lagen heb je gepaste?

Wat is dat btw voor herrie op de achtergrond?

EDIT: Die herrie op de achtergrond was dus het einde van de speakers van men laptop die nu dus officieel overleden zijn... :blush:

Edited by lennard
Link to comment

Overigens nog een tip voor peanut shells, een doorvoer binnen de shell is gedoemd om heel vaak te falen. Een betere manier is om de vertraging van de bovenste shell naast de verbinding te plaatsen, zodat de gassen van de lift de shell ontsteken. Mijn eerste peanut shell faalde ook bij de doorvoer.

Die flowerpot heeft hoogst waarschijnlijk te maken met de visco vertraging. Het lijkt erop dat de compositie nog wel eens uit de visco wordt geblazen of dat er vuur door de wikkelingen papier rond de visco lekt. Beetje flauw om te zeggen natuurlijk, maar met time fuse heb je dat niet :blush: .

Verder heb je m'n complimenten wat betreft je pasting, zo netjes zie ik ze hier niet heel vaan voorbij komen.

Link to comment

De bovenste shell was 7 lagen, de onderste 5 lagen. Gepast met gummed paper tape van Pyro-stuff.

Wat de reden was (denk ik) van de failure, was dat de shell te strak in de buis zat (teveel gepast) met daarbij teveel lift (8 gram). Gevolg: onderste shell ging in de buis af, de bovenste 20 cm boven de buis. Gelukkig was mijn mortierbuis nog wel heel.

Bedankt voor de tip miech, de volgende peanut is in progress met een vertraging aan de buitenkant ipv erdoor heen (wordt vervolg). Btw aan de hand van jou tutorial had ik deze gemaakt.

De vertraging is uitgelegt in de foto. Hoop dat je hem snapt :blush:

Link to comment

Het lijkt erop dat je timefuse naar binnen is geknalt. Hoe heb je de timefuse vastgemaakt? Ik lijm mijn spolletes aan de binnen en buitenkant met smeltlijm. De white is mooi, hij lijkt een beetje blauw af en toe :blush: Welke compositie heb je gebruikt? Ik zou zelf trouwens het verschil in timing tussen de shells wat kleiner maken (1 seconde).

Link to comment

Met 6 lagen lasting lijkt een lek ergens anders me inderdaad ook onwaarschijnlijk. Ik lijm de time fuse bij voorkeur met smeltlijm in, en dan met een lekkere klodder aan de buitenkant zodat het absoluut gasdicht is. Je tweede shell werkte in ieder geval wel netjes.

Link to comment

De tweede shell had wel een goede timing, maar was helaas niet zo mooi gebreaket.
Ik heb echter geen ervaring met peanuts dus veel raad kan ik je niet geven. Ik heb nog nooit een flowerpot gehad en ik fuse altijd met een spolette. Ik lijm deze ook vast aan beide zijden met smeltlijm.
Toch een mooie poging, ik zal mezelf er ook ooit eens aan wagen :blush:

Link to comment
Het lijkt erop dat je timefuse naar binnen is geknalt. Hoe heb je de timefuse vastgemaakt?


Op timefuse heb ik een laagje tape rondom gedaan. Aan de binnen en buiten kant van de shell. Waardoor hij niet naar binnen of buiten kon klappen. Toch wel dus.

Vroeger gebruikte ik altijd smeltlijm, op een gegeven moment was het op en ik had geen tijd/zin om nieuwe te halen. Ik had toen ook het gevoel dat het een "luxe toepassing" (dus niet). En nu (echt waar) ga ik smeltlijm kopen.

Welke compositie heb je gebruikt?

Composition:
KNO3:59
Sulfur:30
Meal:11
Dextrin:5

Blauwige kleur komt denk ik door de camera.
Link to comment

Vanavond mijn 3" Ruby Red shell afgeschoten. De sterren waren geprimed met Meal + 10% MgAl.
Helaas, waren mijn sterren weer niet ontstoken. Ik heb ze eerst getest in een kleinere can shell waar deze prime wel werkte.

Deze 3" shell had pulverone als break met 3 gram kclo4/gd flash. Is het zo dat deze break te hard was waardoor de prime van de sterren zouden zijn afgeknalt?

http://pyrotechnics.no-ip.org/files/cimg0530.mov

Link to comment

Hey,

Als ik jou was zou ik deze prime een keer proberen:
75 Kaliumperchloraat
12 Red Gum
09 Houtskool (airfloat)
04 Dextrine
05 magnalium
2 mm om je stars rollen en daarna nog even dusten met meal.
Het heeft bij mij nog nooit gefaald.
Alvast suc6 ermee.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...