Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

@Bonkers: Gewoon oefenen en hersenloos doorplakken. Op een gegeven moment kom je opeens tot de conclusie dat je een 3" perfect gepaste hebt binnen het kwartier. Uiteraard kun je ook de Shimizu 7-strip methode gebruiken en dan afwerken met een rondje 3-strip, dan heb je de snelheid van de ene met het uiterlijk van de andere gecombineerd. Zelf heb ik wel de indruk dat de 3-strip methode een betere break opbrengt, of ik ben gewoon een enorme perfectionist ^_^ .

Link to comment

Ja dit was allemaal voor nieuwjaar ^_^
Ik heb ze van lont tot lont of op de shimitzumanier gepaste, gaat lekker snel en perfecte breaks.
Die hardboard platen heb ik met een gatenzaag gedaan, groter dan 4 inch heb ik ze niet helaas. Maar dan gebruik ik mijn lintzaag wel, dan kan ik er meteen 10 tegelijk zagen.
Uit mijn hoofd heb ik kamuro, C6+10%Ti, C8, white tail, salutes, D1 Glitter, green, light willow, slowgold en nog een paar.
Ze zijn allemaal al afgestoken, maar 3 dagen voor oud en nieuw liet mijn camera het afweten. Gelukkig heeft mijn broertje nog mijn 2 slechtste shells gefilmt xD. Ik moet ze alleen ff monteren, en dan upload ik ze.

Link to comment

Hier een 2,5 inch Tiger Tail shell,
2_5_inch_TT.wmv
Specs:
Stars: Rolled TT, standaard compo.
Break: Pulverone met 3 gram kclo4/al.
Shimizu pasting method, 5 lagen gomtape.

Alleen ben ik niet helemaal tevreden over de break, ik had namelijk een zelfde shell een paar dagen geleden afgestoken die een perfecte ronde break had.. Maarja die heb ik natuurlijk weer niet gefilmd :blush:.


Achja deze mag er ook wel zijn.

Link to comment

Een shell valt of staat met z'n pasting. Hoe luier gepaste, hoe slechter doorgaans je break is. Probeer eens een identieke shell, maar dan met 8 lagen dun kraft geplakt met de 3-strips methode en behanglijm. Ik ben er vrij zeker van dat je dan hele nette breaks gaat krijgen.

Link to comment

Die vind ik nou ook aldoor overal! Zo irritant!

Mooie shell, lekker grote sterren die zijn volgens mij een 14mm, met 40-60mesh ti sponge. :blush:


Joh, sinds wanneer heb ik 600 posts, ik ben een post-whore aan het worden... mijn grootste nachtmerrie!

Edited by danny db
Link to comment

Ja zeker mooie shell Weirdo!

@miech, ik denk dat deze (slechtere) break kwam doordat ik iets te over enthousiast was met gomtape om mijn spolette heen plakken, dat kwam omdat ik 2 dagen daarvoor nog een soort van flowerpot had, de shell kwam 2 meter boven de buis tot ontploffing. Toen had ik namelijk alleen de spolette vast gelijmd, en juist weer niet goed afgedicht met gomtape.

Tja het zijn details maar wel belangrijk denk ik.

Link to comment

Poe he! Strakke break! Ik ga ook maar eens wat meer spelen met koolstof streamers en wat metalen schilfertjes, toch weer eens wat anders dan al die normale glitters!

To be continued... :blush:

Link to comment

Vind het anders geen abnormaal slechte break. Probeer eens de 3-strip methode met íets bredere stroken dan de formule je verteld en rol je shell na iedere laag goed glad over de tafel. Hiermee haal je prima breaks na wat oefenen en kan je shells snel pasten wat ook handig is met O&N.

Edited by cojonesm
Link to comment

Netjes explomaan, hoe had je 'm in elkaar gezet (lagen pasting, hoeveel kraft + aantal gram's kraft, wat voor touw gebruikt en evt. booster?).

Die electric rood zag er een beetje roze-rood uit, was dat in het echt ook zo? En wat voor priming heb je er omheen gerold :blush:?

Zo, dat waren voorlopig weer genoeg vragen hehe.

Link to comment

Het boeket was in ieder geval een stukje groter dan mijn 3 inch ball shells van afgelopen jaarwisseling maar die waren ook wat slapjes dus ik weet het niet zeker.

Nu ExplosiveCoek zijn lijstje :blush: . Ik heb enddisks (eindschijven) gebruikt van 2 stukjes dik karton op elkaar gelijmd (smeltlijm). De can maakte ik met 5 lagen +-70 grams kraft van de hobbywinkel. Ik was vergeten hier nog een stuk stevig karton in te doen maar hij heeft het gehouden gelukkig. De shell werd gespiked met dit onbekende touw wat ik al een tijd had liggen.

Het is behoorlijk sterk, niet elastisch (ik kan het niet 123 kapot trekken) en bestaat uit 8 in elkaar gedraaide bundeltjes (in spiraal) die weer uit zeer dunne vezeltjes bestaan. Het is ook een beetje stijf als of het een beetje gepast is. Ik heb even een brandtest gedaan en het is een kunststof.

De shell werd gepast met 2 lagen kraft die er simpelweg omheen werden gerold en met smeltlijm vastgeplakt.
Burst: MCRH + 5 gram 7-3 flash (GD)
Spollete zat in de pulverone (bottomfused?)

De sterren gaven inderdaad een beetje roze rood (ze zijn strontiumcarbonaat gebaseerd) en waren geprimed met airfloat meal met 5% GD.


De shell woog zo'n 220 gram en is gelift met 26 gram pulverone (niet hele goed).

Link to comment

Aight nice haha. Wel weinig pasting als ik 't zo zie, zeker voor 'n can shell is dat normaal zo gebeurd :blush:. Maar die 5 g GD compenseerde behoorlijk wat heb ik 't idee :blush:.

Je shell was dan idd bottomfused.

Die stars hebben wel een dikke laag priming eromheen valt me op, ik doe meestal maar de helft ;). Hoe heb je die stars gerold, aangezien ik geen core zie?

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...