Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Can shells is niet mijn gebied, maar waren dat je eindstoppen die eruit vlogen?


Ik veronderstel het ik had de shell nogal raar in elkaar geknutseld en gestart met een harde spiraal gerolde koker waarin ik dan te korte eindstoppen had gestopt.
Dit kwam mijn minibrein jammergenoeg maar vlak na de break te weten. Ik ben wel gelukkig dat ik eindelijk de timing goed heb dankzij mijn aankoop van 3mm visco lukt dit veel makkelijker.

-Greets Destroyer-
Link to comment

Hier 2 van mijn 3"ers die bedoeld waren voor O&N:
fun

meer fun

Geen idee hoeveel lift erin zat maar ik doe altijd 4/5g pulverone meer dan 1\10 van het gewicht.
Beide zijn gepaste met 8 lagen gomtape.
Break is pulverone(geen idee hoeveel) met elk 2.5g flash booster en nog wat ti.
De prime van de ruby red stars en de emerald green comet is gewoon meal, werkt prima zoals je kunt zien ^_^

Ik snap alleen niet waarom de rode shell in een ring breakte, ik lijm de stars altijd tegen de binnenkant van de shell aan.

Echt vet zonde dat ik deze shells niet met O&N heb afgevuurd :P

Link to comment

Weet je zeker dat alle sterren aan gegaan zijn? Ik tel er zo snel even 40, terwijl er toch zeker 90 sterren van 10 mm in een 3" zouden moeten passen. Vastlijmen is trouwens nergens voor nodig. Als je je shell correct vult houdt de breakcharge de sterren op zijn plaats.

Link to comment

Ach ja ik vind het fijner werken als ze vast zitten.
Het kan zijn dat er een aantal niet aangingen maar de stars zijn wel iets groter, 90 passen er niet in.

De eerste ging 1, veel hoger en 2 de stars branden zeer snel, ik heb 1.5 uur gemalen meal gebruikt met ti maar had veel beter TT kunnen gebruiken.

En nee ik was ze niet vergeten, de eerste 3" op O&n ging helemaal fout dus durfde ik de rest niet meer af te steken met familie ^_^ mijn pulverone is een beetje onbetrouwbaar de een gaat zeer hoog de ander plopt net een meter hoog uit de mortier...

EDIT: Warkey: het is maar een simpele camera hoor meer bedoeld voor foto's, het is een Panasonic DMC-LZ7

Edited by Pyromaniak
Link to comment
mijn pulverone is een beetje onbetrouwbaar de een gaat zeer hoog de ander plopt net een meter hoog uit de mortier...


Ik weet niet hoe jij je shells in elkaar zet maar zou het misschien kunnen dat je shell al door het schietlont uit de buis wordt geduwd voordat het vlamfront "om het bochtje is" waardoor de lift aan gaat?
Is de grote van je shells consistent?
Gebruik je elke keer dezelfde soort liftcup?
Link to comment

De QM de shell uit de mortier liften??? uhm nee ik denk niet dat mijn lont daar genoeg kracht voor heeft ^_^

Ik had al de 3"ers hetzelfde in elkaar gezet(op de soort stars na dan) dus ik zou echt niet weten waarom sommigen erg hoog gaan en sommigen helemaal niet.
Het gewicht verschilt wel maar daar pas ik de hoeveelheid lift ook aan.

Link to comment

Nee daar kan het niet aan liggen, de TT shells zijn het lichtst en die komen juist heel hoog het gaat vreemd genoeg bij de rode shells fout. het was een rode+TT shell die op de grond klapte en de 2e die ik een dag daarna had geschoten ging ook zeer laag, maarja dat kan ook gewoon toeval zijn.
Mijn meal en pulverone zijn idd niet optimaal snel maar dat is niet het probleem denk ik.

Link to comment

Dan denk ik dat het aan een van de volgende twee factoren liggen: vocht of het verpulveren van je liftlading. De invloed van vocht is vanzelfsprekend, en kan eenvoudig voorkomen worden door je liftlading in een boterhamzakje te stoppen voor het onder de shell te proppen. Het vuur van je snellont brandt daar toch wel doorheen, en het heeft dus verder verwaarloosbare gevolgen met betrekking tot een eventuele faalkans. Let wel, met een inferieure visco vertraging aan je shell kan het alsnog daarop stuklopen, dus gebruik bij voorkeur een spolette of degelijke time fuse. Weet je zeker dat je pasting droog was toen je de liftcup onder de shell lijmde?

Het verkruimelen van je liftlading zorgt dat de brandsnelheid toeneemt, en zodoende wordt je shell harder weggeknald. Je kunt dit eigenlijk alleen consistent krijgen door geperst en verkruimeld buskruit te gebruiken, al zal het gebruiken van een stevig en overmaats liftcupje ook wat helpen.

Link to comment

Ik zou eerst maar aan je pulv werken voordat je shells gaat schieten, niet zo veilig zo...
als ik mijn pulv los in een zakje in de mortier gooi met een stukje QM eraan komt ie al hoog genoeg. Je pulv is echt wel vergelijkbaar te krijgen met geperste BP, gewoon goede chems gebruiken, onderandere wilgenhoutskool.

Link to comment

Ik heb nog een foto gevonden van mijn eerste paar shells die ik voor oud en nieuw gemaakt heb. De volledige collectie en een paar crapfilmpjes komen eraan, maar verwacht er niet teveel van want het was echt met een bochtcamera eersteklas.

Link to comment

Als ik nog door mocht gaan met pyro dan was het verbeteren van mijn meal het eerste wat ik ging doen maarja...
Dit is idd wel een beetje gevaarlijk werken zo(vandaar dat ik altijd een weiland opzoek en een lang lontje eraan metsel)


EDIT: hoe ontsteken die rising comets eigenlijk als je ze boven op de shell plakt? ik doe ze altijd in de lift aan mijn shell

Edited by Pyromaniak
Link to comment

Dat staat zeker weten meerdere keren al op het forum... De lift veroorzaakt een vlam die door de hele mortier raast, dus ook over de commets waardoor deze ontsteken!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...