Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Jaaa! ik hou van die mooie brede effecten.
wat is de compo van de stars? (ik heb het over de 3" ^_^ )

trouwens Sharkie, je zou eens rechtop moeten filmen dat kijkt wat makkelijker vind ik.
ps: coole shell hoor! goed voor een eerste keer. je zou een 50cm buis kunnen proberen, ik gebruik 40cm maar dat ligt ook wel aan de snelheid van je pulf.

Edited by Pyromaniak
Link to comment

^_^ Net poging 2 van de 3" cilinder uitgevoerd.....weer mislukt :P de lift was deze keer wel goed genoeg maar ik zit met de break.
Ik doe de break charge in het midden van de shell door een buisje erin te zetten, daar mijn stars omheen doen, en de pulf met flash in het buisje (daarna wel het buisje weghalen) maar ik heb uitgevonden dat een mengsel van pulf met 10g flash niet goed genoeg is, de eindstop of nozzle popte er namelijk uit.
Weet iemand hoe het zit met de break in een can shell? ik wil mijn flash wel gewoon weer apart van de pulf hebben maar waar moet ik die flash dan doen?

Deze keer ook maar eens quikmatch uitgeprobeerd en dat werkt idd goed! :(

Link to comment

pulverone met flash niet goed genoeg ^_^?
Is je BP wel snel genoeg? Mijn MCRH alleen zijn al voldoende om een shell te breaken (wel geen can, maar ronde)
Ik doe er dan nog 5 gram whistle bij maar dat maakt niet zoveel denk ik.
Ik zou denken dat 10 gram flash al overkill is voor een 3"...
@ danny: Is het niet Fulcanelli?

Link to comment

ik had 2 rondjes karton een paar cm onder de rand van de huls gelijmd, in dat overige stuk huls knipjes gemaakt en die flapjes tegen het karton aan gelijmd en daar ook nog een stuk karton op gelijmd en goed aangedrukt, dan goed gespiked door touw er omheen te wikkelen en dan nog 4 stroken gomtape.
Dit moet toch goed genoeg zijn dacht ik zo. mijn pulf in de shell was niet optimaal snel maar ik dacht dat dat niet zo heel veel uitmaakte omdat ik er 10g snelle flash bij heb gedaan.

Zou mijn huls soms te sterk zijn? ik gebruik behang papier en een laag gomtape, als de shell klaar is kan ik hem nog een beetje indeuken met de hand.

Ik had trouwens pulf met MCBS en 10g flash gemengd.

Link to comment

Dit begint echt irritant te worden!
Net poging 3 gedaan van mijn can shell, WEER MISLUKT!!!
deze keer ontstak de lont van de shell niet! terwijl ik altijd mijn lonten prime met een laagje meal slurrie, dit werkte altijd tot nu toe ^_^
Misschien ontstak de lont niet omdat de lift te groot was ofzo? hij ging wel met een rotvaart omhoog en de lift knal was best hard.
Morgen ga ik hem zoeken, maar ik geef mezelf weinig kans hem te vinden we schoten hem in een weiland :P

Link to comment

Heb je geen kartonnen hemi's?
De kunst van canshells maken is veel moeilijker dan dat van spherische shells.
Ik zou je quickmatch zo aan je shell vastmaken dat het je lont zegmaar raakt, zodat de vlam uit het QM buisje meteen op je lont komt.
Dan moet je zeker weten dat die slurrie wel droog is, en ik raad je aan om nog je slurrie in een beetje pulverone te dopen zodat er allemaal korreltjes aan komen te plakken die ook ten goede komen voor de onsteking.
Overigens zou ik proberen om eens met spolettes te gaan werken. Visco is nooit echt goed betrouwbaar als delay en om het te onsteken..

Edited by Tornadox
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...