Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Die 6 of 8 slaat op de verhouding tussen de KNO3 en de koolstof, bij C6 is dit dus (C:KNO3) 6:10, dit kan je dus aanpassen in elke verhouding! In principe is de compo dus ook ontworpen door Takeo Shimizu.

Link to comment

^_^ mijn eerste 3"cilinder shell is mislukt :P
plof
maar hij ziet er wel cool uit :P

Ik begrijp denk ik wel waarom hij zo zacht knalt omdat de lont die langs de shell gaat voor een flink verzwakt punt zorgde en omdat er veels te weinig burst in zat knapte de shell daar open.


maar waarom die nou zo vreselijk laag ging is een grote vraag, ik had deze keer een 78cm lange buis gebruikt en de shell paste er redelijk goed in.
Er zat 26g pulf in en de shell woog 230g, zou goed moeten zijn zou ik denken, mijn pulf was niet heel erg snel maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik had er nog wat ti in de lift gedaan zou het hier aan liggen? misschien te veel ofzo?


en weet iemand een goede tutorial voor 3"canisters misschien? ik weet het ik weet het vragen om bronnen mag niet maar ik kan het niet echt vinden :(

Link to comment

Je geeft jezelf op de meeste zaken al een antwoord. Als je lift niet snel genoeg is zal je shell ook niet hoog genoeg gaan. Ofwel snellere lift ofwel meer lift, normaal heeft het toevoegen van TI niet veel effect op je lift (tenzij je 20% ofzo gaat toevoegen)

Je moet hem ook goed (beter, zo te zien op de foto) pasten en spiken, en een snellere breakcharge gebruiken ( of een booster toevoegen).

Als tut's moet je funcanelli (spelling?) eens zoeken, die staat hier wel ergens of op Dpc. Trouwens bronnen mogen hier wel, als het over informatie bronnen gaat toch.

Verder een algemene oproep: VIDEOBEWERKINGSPROGRAMMA'S GEBRUIKEN! Ik vind dat het bijna bij de regels moet staan ^_^:P.

Link to comment

Jammer dat ie mislukt is, maar wel mooie sterren ^_^.
Ik weet het niet meer zeker, maar was jij niet degene die geen dex door zijn pulv deed? Kan het ook mis hebben hoor. Maar als dat zo is ligt daar het probleem van je langzame pulv.
En wat Danny zegt, goed spiken, een booster gebruiken, en goed pasten.
Onderaan de pagina
Hier onderaan de pagina heb ik wat foto's getrokken van een 3 inch cannister, helaas niet gefilmt, maar ik kan je zeggen dat die het heel erg goed deed :P.

Link to comment

Ik ben het ook wel is vergeten, en als de korrels nog vochtig zijn zijn het mooie korrels, maar als de korrels droog zijn zijn ze helemaal fluffy geworden. Dan kan het vuur zich echt niet zo snel vespreiden als met mooie stevige korrels. En bij mij maakt die 3 procent dex echt niet uit voor de snelheid.

Link to comment

Dex is volgens mij wel belangrijk. Als je pulverone maakt zonder dex heb je in principe gewoon je meal gericed (toch?). Dat gebeurt bij mij ook als je nat millt en het laat drogen. Heb regelmatig mijn 'gericede' meal vergeleken met pulverone, pulverone brandt echt een stuk sneller. Belangrijk is inderdaad dat het stevige korrels zijn. Het voordeel dat je hebt van dex is bij mij tenminste stukken groter dan het nadeel (vertraging v. ontbrandingssnelheid) dat je van dex ondervindt.

Edited by Sharkie
Link to comment

Mijn break was MCBS (meal coated bird seeds :P ) ik heb geen rice huls dus heb ik maar de lege vliesjes van vogelzaad met meal bestrooit, werkt aardig.
En ik had een booster van 4g flash, spiken was ik idd vergeten maarja ik weet nu dat dat wel nodig is.
Ik had jullie raad opgevolgd door 4% dex toe te voegen bij mijn pulf maar ik heb het idee dat ik daardoor alleen maar mijn pulf heb verpest.
Maar ik vind het alsnog wel een beetje vreemd dat de shell echt maar iets van 10m hoog ging, ik heb dan wel niet het snelste pulf maar dat heeft er niet alleen voor gezorgd dat de shell maar 10m ging zou ik denken.

Voortaan plak ik maar een paar strookjes al folie langs mijn shell zodat de lont de shell niet doorbrand ^_^

Link to comment

Als vertraging gebruik ik meestal SLOW match, om visco te sparen. Dat spul is anders zo snel op altijd.

Ik stel voor dat pyromaniak is lekker gaat inlezen en eerst zijn basis recht krijgt. Want elle-lange gesprekken over m'n buskruit is te traag gebeuren beter op msn. Anders wordt het hier NOG onoverzichtelijker en gaat het niveau naar beneden.

Edited by danny db
Link to comment

Iets dat ik hier maar niet gelanceerd krijg hier ^_^ haha.

Men nemen een katoenen touw (3-4mm) en dompelt deze in een heel vloeibare meal mix of kno3-suiker mix. Na 20 minuutjes eruit nemen en te drogen hangen. En ehm, et voila de slow-match is klaar. Brand ongeveer 1cm per minuut. Dat schuif je dan over je viscolont van de quickmatch, aansteken en dan kan je rustig wandelen (!) naar je camera deze uit het zakje halen, batterijen er in, de lensdop eraf, opzetten, juiste instellingen aan, en dan je shell filmen.^^

  • Upvote 1
Link to comment

Hhm, doet me sterk denken aan blackmatch. En 1 cm per minuut? Das idd niet zo snel. Ik ga na oud en nieuw ook maar is een rolletje maken. Op passfire zag ik ook hetzelfde staan, maar had echt geen idee wat het inhield, ik dacht een snelle manier van BM maken ofzo ^_^.

Link to comment

Nja in de zin van een poedertje oplossen in een vloeibaar stofje en dan op een touwtje laten inwerken is het hetzelfde ja ^_^ . Bij het branden doet het eerder denken aan een sigaret alleen kan je het NIET uit krijgen, wat het dan weer heel betrouwbaar maakt.

tgoh hebben die van passfire mijn idee gestolen schandalig ! :P het bestaat al wel 400 jaar maar shhht!

Edited by danny db
Link to comment

Sigaretten zijn hele mooie vertragers ^_^
branden ongeveer 5 min en gaan bijna nooit uit, hoewel ik er niet graag op zou vertrouwen.

Een rietje van normale lengte met het buigbare stukje afgeknipt vullen met grof gemengde kno3/suiker brand ongveer 1 minuut.
Deze dingen zijn ontzettend betrouwbaar.
Peter heeft er weleens 5 gemaakt en brande allemaal tussen de 55 en de 65 seconden.

Edited by User1
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...