Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

De compositie van de comet is TT.
De rare D1 is de camera, want persoonlijk zag het eruit als elke andere D1. Goudkleurig met witte fonkels.
De D1 heb ik via het boekje gemaakt, 10% bevochtigd.
De aluminium wat is gebruikt is sperical.
Maar bedankt voor het commentaar!

Mvg, Kauyon

Link to comment

En dan nu een 3 inch Ruby Red.
De delay was te lang en de meeste stars zijn niet aangegaan
Komt dat doordat de break te krachtig was?
Laat het me weten en kijken waar de verbeter punten zitten.
Heb de Youtube en de video neergezet.
Mvg, Kauyon
RubyRed001.avi
Ruby Red

Edit: Zoals ik al dacht is de youtube versie niet goed te zien.
De break was Whistle met 5% Ti en MCRH.

Edited by Kauyon
Link to comment

We kunnen van achter onze computer natuurlijk niet ruiken wat er precies mis is gegaan maar ik denk dat je wat meer aandacht aan je sterren moet besteden. Hoe heb je de sterren geprimed bijvoorbeeld? Je ziet dat ze pas vrij laat aan gaan dus ik denk dat het probleem daar ligt. Ik zou Ruby Red primen met een laagje hete prime zoals blesser en daarover heen een laagje meal. Als je de sterren tussen elke laag en na de laatste laag goed laat drogen kan er weinig meer mis gaan (tenzij je veel te hard breekt).
Dat er meer pulverone onder moet lijkt me vrij duidelijk :lol:

Link to comment

Als ik doe lees ik eerst goed voordat ik het doe (A).
Dus de sterren zijn mooi geprimed met Bleser en vervolgens meal.
Ze zijn ook mooi rond en de cores hebben eerst een weekje gedroogd
De sterren gingen in de star gun mooi aan.
Ik denk dat de break dan te hard was.

Meer Pulverone lijkt me niet nodig, ik denk namelijk dat de comet die erop zat in de weg zat.
Deze was iets langer als normaal, en had er verder niet over na gedacht.
De andere shells die ik heb afgestoken gingen met 10% heel mooi de lucht in.

Maar bedankt voor de reactie!

Blijkt wel dat kleuren weer echt een grote stap vooruit is.
Misschien in mijn enthousiasme iets te snel genomen.

Edited by Kauyon
Link to comment

Heb je een foto van die sterren? Want als je sterren goed geprimed zijn is het wel heel moeilijk om ze te mollen met een te harde break! Ik zie in de break zelfs dat er niet veel booster is gebruikt, of gebruikte je whistle ofzoiets?

En een komeet in de weg, dat kan ook niet gebeuren. Geloof me als er iets in de weg zit in een mortier wordt de pulverone heel boos. Dus explomaan heeft gelijk, je ziet duidelijk dat de lift te zwak is.

Edited by danny db
Link to comment

Momenteel heb ik geen foto van de stars.
Ben opweg naar een altijd leuk evenement... tentamens!
Zal ze vanavond eens fotograferen =).
Maar ik denk toch dat ik de break te hard heb gemaakt.
Zat inderdaad whistle in, en best wel wat.

Over die comet is ook weer waar.
Maar bij een andere shell, met ongeveer de zelfde cometlengte, kwam deze echt spinnnend de buis uit.
En dus ook niet hoog.
Daarom heb ik deze meer bovenop de shell gezet, allicht niet genoeg.
Maar een paar procent meer lift kan geen kwaad.

Vanochtend begonnen aan een tweede Ruby Red.
Heb veel minder whistle erin gedaan, en iets grotere sterren gebruikt ( 11 à 12 mm) en een iets kortere delay.
Deze zal in het weekend wel ergens klaar zijn.
En dan hoop ik dat deze wat beter gaat.

Edited by Kauyon
Link to comment

Een spinnende shell heeft niet veel te maken met een komeet maar inderdaad met te weinig lift, of een te kleine shell. Het enige wat een komeet kan doen bij een lift is afbreken.

Ik ben benieuwd naar je sterren, ruby-red maken is moeilijker dan het lijkt (haar groene tegenhanger is veel makkelijker)! Als je een brand test upload kan ik je ster analyseren.

Hm naar dat leuke evenement ben ik ook op weg :lol: .

Link to comment

Het kan idd niet aan je komeet liggen, en je shell zal altijd spinnen bij de lift, met of zonder komeet. Ik denk dat de prime ook wel iets dunner kan, aangezien het best lang duurt voordat je rood ziet. En zijn je sterren wel helemaal droog omdat je zo weinig kleur ziet, SrNO3 is hygroscopisch. Dus het is heel belangrijk op het laatst als ze "droog" zijn nog ff op een warme plek neer te leggen. En ik ken mensen die 5 gram 7/3 flash in een pulverone 3 incher doen, en dat alle sterren "ruby red" gewoon aangaan, dus aan je break zal het niet liggen.

Link to comment

Na uitvoerig studie van de stars blijkt:
Sommige zijn goed andere weer net niet.
Dan zijn ze net te nat. Ze branden wel gewoon goed.
Dat de stars laat aan lijken te gaan zal door het licht komen op de voorgrond dat de camera het licht niet goed oppikt.
Als de camera vanavond weer thuis is zal ik het laten zien, anders morgen.

Al om al een leerpunt.

ps Het leuke evenement ging goed =P, lang leve organische scheikunde!

Link to comment

Help!
Ik heb een vraag.
Net weer 3 shells afgestoken.
Maar alledrie kwamen ze gewoon niet hoog.
En dit terwijl ik van 10% lift naar 15% omhoog ben gegaan.
De eerste shells die ik afgestoken heb kwamen met 10% lift wel op goede hoogte.
Het enige wat ik veranderd heb is het lift cupje (een wcrolletje) vast gemaakt met krafttape ipv vast plakken met kraftpapier en wat lijm.

Als iemand me kan helpen.. graag!

Mvg,
Kauyon

Link to comment

Misschien dat er de laatste keer wat meer speling tussen je shell en mortier zat? (omdat je bijvoorbeeld minder laagjes gepaste hebt). Dit zou er voor kunnen zorgen dat er zich onder je shell minder druk opbouwt waardoor je shell minder hoog komt.

En heb je voor alle shells even lang gemillde meal (in de vorm van pulverone of MCRH) of meal van dezelfde batch gebruikt?

Link to comment
Help!
Ik heb een vraag.
Net weer 3 shells afgestoken.
Maar alledrie kwamen ze gewoon niet hoog.
En dit terwijl ik van 10% lift naar 15% omhoog ben gegaan.
De eerste shells die ik afgestoken heb kwamen met 10% lift wel op goede hoogte.
Het enige wat ik veranderd heb is het lift cupje (een wcrolletje) vast gemaakt met krafttape ipv vast plakken met kraftpapier en wat lijm.

Als iemand me kan helpen.. graag!

Mvg,
Kauyon


Ga andere houtskool voor lift gebruiken. Wilg oid.
Link to comment

Ik dit zijn de gegevens.

Ik gebruik wilg, zou het op prijs stellen niet zomaar iets aan te nemen.
Het is dezelfde batch pulverone.
Waarmee ik eerder met 10% de shell goed hoog kreeg.
Zelfde hoeveelheid lagen gepasted.

Ik zag wel de eerste keer dat me shell niet zo hoog ging dat er een stukje ontbreekt aan de onderkant van me mortier.
Zal van het weekend er nog een maken en dan terug naar de oude manier van het cupje erop maken.

De shell deden het wel mooi trouwens (a).

Link to comment
Guest Goner

Het laatste waar het aan zal liggen is de liftcup! Je krijgt vrijwel dezelfde prestaties als je bijvoorbeeld een plastic zakje voor de lift gebruikt...

Gebruik trouwens geen smileys die niet geïnstalleerd zijn op het forum, het staat echt slordig.

Link to comment

Ik zeg ook niet dat het aan me liftcupje ligt, allicht in het verschil in gebruikt materiaal.
Krafttape, ik ga er gewoon een maken zoals ik de eerste 3 heb gemaakt.
Als ze dan nog steeds verrot omhoog gaan....
Dan snap ik er niets van en ga ik maar een nieuwe batch pulverone maken.

Link to comment

Lennard, kap nou eens met het afzeiken van iedereen z'n posts. Ik word er echt schijtziek van.. Je bent geen mod. Geef ze dan maar lekker de befaamde report als je er zo geil van wordt iedereen te controleren.

Kauyon, ik zou inderdaad nog eens naar je batch pulverone kijken. IMHO is er geen enkel verschil in hoogte wanneer ik een liftcup gebruik of een plastic zakje onder de shel getaped, zelfs toen ik helemaal in het begin nog mijn lift gewoon op de bodem dumpte en er tennisballen uit schoot om te kijken of mijn pulverone geschikt was merkte ik er nog geen verschil in.

Link to comment

Mja had er ook al aangedacht.
Had geen tijd meer vanochtend, dus heb het op de kachel gedumpt om eventueel opnieuw te kunnen drogen.
Misschien vochtig geworden of iets dergelijks.
En dan morgenavond na twee tentamens eens eventjes testen.

Edit:
Berke, geniaal! Dit zou ook best goed kunnen.
Ik weet het denk ik. Ik heb sinds ik die krafttape heb ook de huls van de schietlont ermee dichtgeplakt.
Dit brand, in tegenstelling tot normaal kraft, voor geen meter.
Ik meen me ook te herinneren er nog een stuk lont aan de shell zat.
Weer een punt om naar te kijken.

Erg bedankt!

Edit 2:
Het filmpje, bij de tweede shell is echt duidelijk te zien dat de quickfuse er nog aan zit.
Ik denk ook dan echt dat dit het probleem is.
Want vanaf het moment dat ik de quickfuse met krafttape ben gaan maken zijn ze belabberd omhoog gegaan.
Maar dat zal van dit weekend moeten blijken.
firecrack.avi
Al om al enjoy!

Ps De Ruby Red zijn inderdaad te nat.

Edited by Kauyon
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...