Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Duidelijk veels te weinig water. Ik zou echt 25 procent doen, dat deed ik in ieder geval bij TT. Nu heb je 33 delen C, dus je kan ook 20 procent doen.
Ik heb ook een 600g batch weg moeten gooien omdat ze te slap waren. Aandrukken met je handen is wel prima hoor, daar ligt het niet aan.
Ik pers mijn stars zelf, daarvoor ramde ik 3 keer op de plate.

Je ziet bij je filmpje dat een paar stars het wel doen. Door wilgenhoutskool brandt het wel sneller, maar het kan opzich wel hoor.
Maar opzich is 5 uur millen met 300g niet heel lang hoor.
Ik mill met een 25cm ID barrel 2 uur een 500g compo. Mijn mill is 6 keer zo effectief als die van jou.
Dus reken maar uit.

Link to comment
Als je de stars niet kan kapotdrukken met je duim op een harde ondergrond zijn ze ok.
Keihard is vrij relatief.
Je moet met je water gewoon standaardiseren, consequent werken is belangrijk.

5 uur millen zegt niet zo veel.
Wat voor media heb je, hoe vol zat je mill, wat is de ID van je mill en hoeveel sas zat er in de mill?
Als je sterren niet kapot zijn geslagen dan zat er waarschijnlijk een groot verschil in maat.
Als de ene star langer brand dan de ander dan is er of een maatverschil of je sterren slaan blind of kapot.
Uitblazen doen ze niet met 1,5 gram flash, tenzij ze 5mm groot waren.

Hier zie je ook dat een groot gedeelte van de stars kapot gaan.


Het kan aan mij liggen maar ik zie bij je filmpje geen beeld.
Ik krijg alleen een geluidsclip in WMP.
Link to comment
Toen ik gezellig een natuurwandeling aan het maken was vond ik een camera met verdacht beeldmateriaal op.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FHMI3vFbeBQ&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FHMI3vFbeBQ&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


Draadloos is echt master! kan je lekker een klapstoeltje neer zetten...... drinken er naast :blush:
Link to comment

Toch nog een shell geworden hehe. Die heb je snel in elkaar gezet dan :blush:. Gepaste met gomtape omdat hij al zo snel droog is, of..?

Hoe zag de pine er uit in eigen persoon, beter dan bbq spul oid? Aparte banen van de stars idd, maar ik weet niet of het ligt aan het ontbreken van 'n mealpriming.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Goedenavond allemaal!

Bij deze een foto van me eerste 3 inch shell.
Het betreft een TT shell met een TT risingcomet.
Ik hoop hem deze week af te kunnen steken.

De shell weegt totaal 112.5 gram en heeft een lift van 12.5 gram.
Er is ook nog een 3 inch D1 in de maak.
En die is hopelijk morgen af.

Vriendelijke groet,
Kauyon

Link to comment

Heb je spoulette gebruikt of visco?
Hoeveel lagen & en welke soort(gram/m2) kraft?
Wat voor pastmethode?
Heb je nog iets over de hoeveelheid break en/of boostercharge?

Maar de shell ziet er goed uit hoor zeker voor de eerste keer. Nu maar hopen op een mooi effect.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...