Jump to content
PyroForum.nl

Raamwerkpers


The-Butcher

Recommended Posts

150 euro is niet heel duur nee, maar mocht je geld willen besparen zou ik er toch zelf eentje bouwen.
Heb er al diversen gezien die voor een paar 10tjes te realiseren zijn. Zelf gebruik overigens nu ook een lagerpers en werkt perfect
(geleende) maar voor 150eu zou ik is kijken ofdat je zelf wat kan produceren.

Link to comment

Zelf bouwen lijkt mij voordeliger.

Ik wil zelf ook zo'n pers gaan bouwen, ben nog op zoek geschikt staal om de pers uit te vervaardigen, zonder succes. Die site van HBM is trouwens wel een hele leuke site, ze hebben ook onder andere draai en frees machines :) Misschien kost bouwen wat meer tijd maar dan heb je ook wat. Bovendien vindt ik het persoonlijk wel leuk om met de handjes te werken :), als je iets niet kunt of wil kopen maak je het zelf. Overigens denk ik dat als je niet over een lasapparaat beschikt, het wel moeilijk wordt om zo'n pers te bouwen aangezien het met een paar dunne M6 boutjes het nooit gaat lukken om alles onder een paar ton druk bij elkaar te houden...

Edited by pyrobass
Link to comment

Onzin, omdat het tegenovergestelde waar is.

edit; zomaar gaan roepen dat je voor 50 euro zelf zo'n ding kan maken is ook "blaten". Kijk even goed waar dat ding uit bestaat, onderdelen materiaal etc etc en je kan zelf wel raden dat zoiets nooit voor 150 euro zelf te maken is.

Edited by ener
Link to comment

Nuja voor 50 euro gaat je natuurlijk niet zon mooi modelletje bij elkaar krijgen met een drukmeter en zo. De mijne was ehm redelijk gratis hoor, en hij werkt prima. Desalniettemin ziet deze pers er toch wel heel mooi uit, je blastscreentje niet vergeten :).

Edited by danny db
Link to comment

Gewoon een potkrikje via Marktplaats en een stalen frame(pje) volstaat ook wel denk ik.
Heb er ook ooit eentje gemaakt voor andere doeleinden, alles bij elkaar een kleine €50, ligt een beetje
aan het materiaal en hoe zwaar je hem wilt uitvoeren dan wel belasten.
Potkrikje was nieuw +/- €15,- en materiaal kokerprofiel enz. uit de schrootbak of op-maat en al bij een constructiebedrijf.
Toch wel een mooie prijs en je kunt er veel meer mee uiteindelijk.

Grt, FG

Link to comment

Ok allemaal hartstikke bedankt voor alle replies.
Ik ben toch maar van de raamwerkpers afgestapt en zelf een pers gaan bouwen.
Dat zegt niet dat er in de toekomst ook geen raamwerkpers komt want ik vind die dingen toch wel netjes.
Maar ik hou het nu maar op een zelfbouw en kan er altijd nog eentje aanschaffen.
In ieder geval bedankt allemaal :)

Link to comment
  • 1 month later...

Heren,

Sorry voor de bump, maar ik ben van plan zo'n raamwerkpers te gaan aanschaffen. De 10 tons is pas weer in maart leverbaar, en ze hebben nu alleen een 4tons.
Is een 4 tons pers voldoende voor "ons soort werk", of is het raadzaam om te wachten op de 10 tons versie?

Alvast bedankt, en iedereen nog een happy newyear!

Link to comment
Heren,

Sorry voor de bump, maar ik ben van plan zo'n raamwerkpers te gaan aanschaffen. De 10 tons is pas weer in maart leverbaar, en ze hebben nu alleen een 4tons.
Is een 4 tons pers voldoende voor "ons soort werk", of is het raadzaam om te wachten op de 10 tons versie?

Alvast bedankt, en iedereen nog een happy newyear!

Genoeg qua druk voor raketten tot 40mm iD, alleen zit je met de werkhoogte, beetje ruime werkhoogte werkt prettig, bovendien is het wel prettig als de slaghoogte ook redelijk ruim is.
Als je even goed zoekt zal je ook wel andere bedrijven vinden die ze verkoopt denk ik.
Link to comment

ik heb een werkplaatspers van 12 ton maar helaas zonder manometer.
weet iemand hier mssch waar ik een metertje kan halen?

wolter is natuurlijk een optie maar dan zit je al snel op zo'n 150 $ met verzending.

Edited by azure
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...