Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Weirdo

4'' C8 D1petal

Recommended Posts

Ik heb vandaag mijn eerste petalshell afgeschoten, ging wel goed, maar ik was in een luie bui bij het pasten, dus had maar 4 laagjes gedaan, in het vervolg doe ik er 6.

3 gram booster 7/3
35 gram lift+Ti
MCRH break
timefuse

Je ziet de timefuse niet, maar dat komt omdat ik deze 2 helften ff snel gevult heb voor de foto.

Ik heb een 2 inch hemi gebruikt als former, ik heb de 4 inch met MCRH gevult, 2 inch hemi eringedouwt met veel kracht, nog een beetje opgevult, 2 inch hemi eruit gehaald, pleepapiertje erin en gevult met stars.

Gepaste, gecrosmatcht en lift staat klaar.

Shell op mortier.

Filmpje

4__C8_D1petal.MP4

Dankje allemaal,
Was nog vergeten te zeggen dat er dragon eggs in de cores van de D1 zitten, je hoort ze best goed.

Ik doe geen pyro meer maar als ik dit kunst werk zie dan gaan mijn handen als een gek kriebelen :lol: Mijn complimenten over de shell!

Edited by kclo3

Zeer mooie shell!!
Mij eigenlijk bekend als een pistil.(Nee geen pistil stars) Een petall heb je al, dat is je buitenste ring. Een "inner petall" bereik je door een kleinere shell in de grote te gebruiken waarin de stars georganiseerd worden, genaamd "Double petall shell". Een pistil bereik je door de stars in het midden van de shell de dumpen of met de break te mixen, wat hier het geval is.
Verder op de shell geen enkele opmerking behalve prachtig!

Ik weet dat het eigenlijk een double petal shell is, maar ik noem het altijd een petal, bij double petal heb je al zo gauw van "waar is de derde petal dan?". Dus heb het voor het gemak petalshell genoemt. Maar je hebt wel gelijk kwa foute info, zal het er volgende keer even erbij melden.
Het lijkt een pistil, maar het is een petal, de stars waren netjes in het 2 inch kommetje gelegt, nog een stukie papier en daarna nog een beetje breakcharge. Het probleem is dat de stars te klein waren. Dit was nog een restje van een jaartje geleden, en vond het zonde om weg te gooien :lol:.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Omdat dit toch weer een best uitgebreid fotoverslagje is en er weinig nieuwe shelltopics worden aangemaakt, vond ik dit er wel 1 waard.

Je begint met de vertragingen in de shells te maken, 1 van 3 sec, en 1 van 1,5 sec.

Dan leg je de stars erin, links C8 en rechts C6+10%Ti

Dan vul je ze met breakcharge.

Hemi's op elkaar klappen.

Pasten

10MM gaatje in de bovenkant van de shell met de 3 sec vertraging, en de andere crossmatchen.

Daarna duw je de spolette of timefuse in het gaatje, en leg je er een randje hotglue omheen.

Dan knip je een strookje karton die er tussenpast, en die knip je aan bijde kanten in.

Rondom vastgehotglued

Nog 1 laagje paste eroverheen, en risingtail bevestigd en gecrossmatched.

Liftcup eropgeplakt met quickfuse en hij is af
      3_inch_peanut_C8___C6_10_Ti.mp4

• By Weirdo
      Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
      Aluminum..........................................23 GD
      Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

MOV00315.MP4
    • By Pyrofanatic
      Vandaag mijn eerste starmine van wat groter formaat afgestoken, en niet zonder succes.
      Het ging om een 2" D1 mine. De D1 stars hebben een core van romeinse kaarsen stars.

De specificatie's
      40 D1 stars MP coated
      10 Gram redelijke pulverone
      2 gram KClO 4 / GD flash
      70 gram woog het totale projectiel.
      Afgevuurt in een 50 cm mortier.

MVI_5291.avi

Hier de Youtube versie, deze is wel iets mindere kwaliteit ofcourse.

Al met al vond ik hem redelijk geslaagd, alleen zijn niet alle stars af gegaan dus daar kan wat verbetering in komen.
    • By Andres
      O&N 2016-2017!
    • By Andres
      Skippen naar 00:17 is een goed idee.
      TT stars, Horsetail shell was de bedoeling, 2 inch cilinder 
      Mijn eerste cilinderr trouwens !
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.