Jump to content
PyroForum.nl

GEZOCHT: 3" mortierbuizen (liefst glasvezel)


Daan

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar 3" mortierbuizen. Ik heb het web al afgespeurd maar OVERAL zijn ze er op het moment uit :lol: Heeft iemand hier nog een liggen die niet meer gebruikt word, of tips waar ik een 3" pijp kan vinden? Ik wil er graag een voor november, omdat ik voor het eerst met ballshells ga werken en dus hier en daar wat wil testen. PVC, HDPE, staal, maakt allemaal niet uit, ik graaf ze toch in.

Iemand?

Mvg,

Daan

Link to comment

bedankt voor de tips allemaal. Ik zal inderdaad eens even gaan kijken of ik zo'n stalen pijp kan krijgen, gaat lang mee en is relatief veilig. November is eigenlijk inderdaad te laat ;/ Weet iemand of er toevallig 3 inch pvc buizen te krijgen zijn? Ik heb er een liggen maar dat is net te klein.

Link to comment

Ik zou nıet weten waarom er PVC buızen met een ID van 7,62 centımeter nıet verkocht zouden worden, maar een beetje ınıtıatıef tonen door bıj een bedrıjf dat o.a. PVC verkoopt te gaan kıjken kan naar mıjn ıdee ook geen kwaad...

Maar zıe van PVC af, de pıjpen kunnen bıjna nıks hebben en moeten helemaal ıngegraven worden! Naar mıjn ıdee ıs het zonde van je geld en kan je beter dırect naar glasvezel of staal gaan zoeken!

Link to comment
Je kan ook HDPE pijp 80 halen bij de bouwmarkt, dat is die zwarte pijp die bij de PVC staat. De buitendiameter is 80, maar de binnendiemeter is dan ongeveer 7,70 ofzo. En het is nog veilig ook.


Daar ga ik eens naar kijken. Verkopen ze dat bij de gamma bijvoorbeeld? Normaal hebben ze daar nl alleen maar PVC.
Dat het PVC is maakt trouwens niet uit want ik graaf ze toch altijd helemaal in.

mvg
Link to comment

Ja dat verkopen ze gewoon bij de gamma. Bij bijna elke bouwmarkt wel.
En PVC is echt ongeschikt als mortier, ook al graaf je het in, bij de eerste shell die je afschiet zal je PVC pijp meteen sceuren vertonen.
En als je HDPE hebt zou je je mortier niet eens in hoeven graven, dat is toch veel makkelijker :lol: .

Link to comment

Beetje terzijde, is de prijs van HDPE aanvaardbaar of iig lager dan glasvezel?

Ik gebruik nu gewoon glasvezel maar de prijs is niet erg low-budget-vriendelijk! :lol:

Link to comment
×
×
  • Create New...