Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Daan

GEZOCHT: 3" mortierbuizen (liefst glasvezel)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar 3" mortierbuizen. Ik heb het web al afgespeurd maar OVERAL zijn ze er op het moment uit :lol: Heeft iemand hier nog een liggen die niet meer gebruikt word, of tips waar ik een 3" pijp kan vinden? Ik wil er graag een voor november, omdat ik voor het eerst met ballshells ga werken en dus hier en daar wat wil testen. PVC, HDPE, staal, maakt allemaal niet uit, ik graaf ze toch in.

Iemand?

Mvg,

Daan

In een hardware store vind je toch zeker wel een 3inch stalen buis? Je moet er dan nog gewoon een voetje aanlassen. Dan heb je een mortier die je leven meegaat :lol:.

Edited by danny db

bedankt voor de tips allemaal. Ik zal inderdaad eens even gaan kijken of ik zo'n stalen pijp kan krijgen, gaat lang mee en is relatief veilig. November is eigenlijk inderdaad te laat ;/ Weet iemand of er toevallig 3 inch pvc buizen te krijgen zijn? Ik heb er een liggen maar dat is net te klein.

Ik zou nıet weten waarom er PVC buızen met een ID van 7,62 centımeter nıet verkocht zouden worden, maar een beetje ınıtıatıef tonen door bıj een bedrıjf dat o.a. PVC verkoopt te gaan kıjken kan naar mıjn ıdee ook geen kwaad...

Maar zıe van PVC af, de pıjpen kunnen bıjna nıks hebben en moeten helemaal ıngegraven worden! Naar mıjn ıdee ıs het zonde van je geld en kan je beter dırect naar glasvezel of staal gaan zoeken!

Je zou ook wellicht nog wat tapijt winkels ed. kunnen bezoeken, ik heb zelf via via zo een zaak een stuk kartonnen pijp kunnen krijgen. In mijn geval was deze ideaal voor 3inchers en daarmee een mooie wanddikte van 1.5cm..

Succes met de zoektocht.

Heb nog 2 -3 van die kartonnen 3inch'jes staan trouwens.
Ik heb ze nooit gebruikt, er hoeft enkel nog een eindstop in. Natuurlijk is het gebruik ervan maar beperkt...

Je kan ook HDPE pijp 80 halen bij de bouwmarkt, dat is die zwarte pijp die bij de PVC staat. De buitendiameter is 80, maar de binnendiemeter is dan ongeveer 7,70 ofzo. En het is nog veilig ook.

Je kan ook HDPE pijp 80 halen bij de bouwmarkt, dat is die zwarte pijp die bij de PVC staat. De buitendiameter is 80, maar de binnendiemeter is dan ongeveer 7,70 ofzo. En het is nog veilig ook.

Daar ga ik eens naar kijken. Verkopen ze dat bij de gamma bijvoorbeeld? Normaal hebben ze daar nl alleen maar PVC.
Dat het PVC is maakt trouwens niet uit want ik graaf ze toch altijd helemaal in.

mvg

Ja dat verkopen ze gewoon bij de gamma. Bij bijna elke bouwmarkt wel.
En PVC is echt ongeschikt als mortier, ook al graaf je het in, bij de eerste shell die je afschiet zal je PVC pijp meteen sceuren vertonen.
En als je HDPE hebt zou je je mortier niet eens in hoeven graven, dat is toch veel makkelijker :lol: .

Beetje terzijde, is de prijs van HDPE aanvaardbaar of iig lager dan glasvezel?

Ik gebruik nu gewoon glasvezel maar de prijs is niet erg low-budget-vriendelijk! :lol:

De prijs weet ik niet precies, ik ben loodgieter, dus als ik een stuk nodig heb neem ik het gewoon mee van de zaak. Maar 1 lengte zal niet zo gek duur zijn. Ik denk dat glasvezel duurder is.

Ik ben vrij zeker dat glasvezel duurder is dan HDPE, sla me niet de kop in bij ongelijk :lol:
Glasvezel versplintert eerder en HDPE geeft beter mee bij een flowerpot maar zal oprijten en niet helemaal in stukjes wegvliegen door de elasticiteit ervan!

Bij PVC zou er niks meer over zijn en zouden de scherven in je voorhoofd zitten. Daarom dus HDPE.:lol:

Edited by Weirdo

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By pangertjes
      hallo

Ik zoek nog een mooie ball mill, liefst lortone en zo stil mogelijk.

groetjes.
    • By zakelijk1986
      Ik zoek een goede Star-plate om sterren/comets te maken voor 5'' shells

Iemand die mij daarbij kan helpen?

• By Snooby
      Grotere ball mill.. Extra opvulmedia nodig. Heeft er iemand loden een stuk of 50 loden ballen in de aanbieding. Liefst tussen de 10 en 20mm.
    • By Snooby
      Als er iemand is die deze voor een mooie prijs kan maken, pm ff.
    • By Snooby
      Omdat ik mijn eigen spullen altijd in zeer korte tijd vernietig,

Is er iemand die wat tweedehands glaswerk (bekerglazen, erlenmeyers etc) ter verkoop heeft staan voor een zacht prijsje?
    • By Andres
      Hallo allemaal !

Ik ben op zoek naar 2 milling jar's van ongeveer 10-15 cm lengte en +- 10 cm diameter.
      Op internet vind je echt niet veel, het is hdpe potten die je per 10 000 moet kopen of dan weer peperdure op Ebay.
      Weet iemand waar ik goede milling jar's van die afmetingen kan kopen ? Of die hdpe potten per stuk.
      En nu ik toch een nieuw topic aanmaak: ik ben op zoek naar media ter vervanging van mijn knikkers gemend met metalen knikkers.
      +- 12 mm doorsnede, liefst lood of chrome. ik heb er al gevonden, chrome van €18.5, maar kan het maar vragen: weet iemand goedkoper ? Anders neem ik die.
      Tips van alledaagse dingen die te gebruiken zijn als Milling jar zijn natuurlijk nog veel meer waard !

Alvast bedankt !
      Andres
    • By The Freak
      Hoi!

Ik ben op zoek naar een niet al te dure NS14 thermometer adapter voor mijn destillatie opstelling. Iemand misschien een over? Helaas zat deze niet inbegrepen in de verder wel gunstige deal (40 euro voor 25 en 50 mL kolf, vigruex, liebigkoeler 30cm, vacuüm allonge, normaal opzetstuk + wat klemmen, alles NS14). Tot op heden kon ik wel af met een flinke laag teflon tape om de thermometer, maar ik ben van plan om salpeterzuur te gaan vacuüm destilleren. De handyman methodes lijken mij hiervoor ietwat minder geschikt. Heb ook nog een pomp nodig, gelukkig staan er twee oude koelkasten op de gang die weg moeten. Eens kijken of ik daar de pomp van af kan slopen, beetje afhankelijk van het type koelgas.

Mvg,
      Freak
    • By silence00wn
      Hallo iedereen ik ben op zoek naar hemi's.
      Een stuk of 25 2 " en een stuk of 25 2.5" of 3''
      Heb je nog wat liggen pm me.

Alvast bedankt Tim.
      ( Dit topic is in overleg gegaan met een mod.)
  • Popular Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.