Jump to content
PyroForum.nl

Hallo allemaal


nitrogen

Recommended Posts

Nitrogen,

Leuk om te lezen dat je nog steeds geïnteresseerd ben in pyro.
Alleen vind ik persoonlijk dat je toch nog erg jong ben om hier zelfstandig hier mee te gaan hobbyen, niemand in jouw omgeving die jouw hier mee kan helpen?

Toch moet je zelf afvragen wat bij deze hobby allemaal wel niet komt kijken, denk dan aan.
-Veiligheid voorzieningen
-Geschikte ruimte
-Chemicaliën
-Toebehoren

En zo kan ik nog wel even door gaan, iedergeval succes met waar je mee bezig ben.

Link to comment

Mensen die jongen is 12 denk na aub!

Het enige advies wat je kan geven is: "Heb geduld jouw tijd komt echt wel".

Betrek als je niet kan wachten je pa in je hobby en kijk of je misschien samen iets kan doen.
Op die leeftijd kan je gewoon niet de risico's inschatten van de dingen die je maakt.
Sommige op oudere leeftijd ook niet overigens maar goed.

:) Zonder ouderlijk toezicht vergeet het op die leeftijd. Iedereen die deze jongen een ander advies geeft heeft geen verantwoordingsgevoel! :lol:

Als ik zijn pa zou zijn en er overkomt hem iets door het advies wat een van jullie heeft gegeven dat zal de laatste steen boven komen om de adviserende persoon ter verantwoording te krijgen voor de rechter!

Edited by Rocketier
Link to comment

Helemaal mee eens.

Dit is nu ook het lastige van de hele situatie,help je zo`n jongen om advies te geven bepaalde dingen te gaan maken.?
Of laat je hem spartelen in onkunde,en misschien verkeerde info van het internet of fora te laten trekken.

We weten allemaal dat er "jeugd" is die verkeerde dingen maakt,laat ik het zo netjes zeggen.

Fascinatie voor vuurwerk zat er bij mij ook reeds vroeg in,maar had toen niet de middelen en ondersteuning van ouderen die me er welwillend op wezen dat die fascinatie ook kwaad kon.

Ik weet niet wat hierin de juiste stelling zou zijn.
Vind 12 jaar ook erg jong. (maar ja wie ben ik???)

(is er btw al eens een poll geweest over de gemiddelde leeftijd van de members op het forum.?)

Hieruit zou je kunnen opmaken of je wel of niet je vingers wil branden aan het verstrekken van bepaalde info aan derden. :)

Link to comment

@Lontje: Er is al eens zo'n poll geweest over leeftijd maar aangezien dit weer enkele jaren geleden was, geeft dit geen goed beeld van de gemiddelde leeftijd van de huidige actieve groep.


Het is wel mogelijk om al wat praktische dingetjes uit te proberen, zolang je maar niet teveel wilt of te snel vooruit wil gaan. Zoals hierboven gezegd is het zeker geen slecht idee om je ouders er bij te betrekken, zij kunnen je ongetwijfeld helpen.

Link to comment

Sparklers ( flink grote op een stok oid)
Hummers /grondbloemen
Helicoptertjes
Draaizonnen
Rookbom ( niet met die kno3/suiker gaan smelten)
Bengaals vuur (deze evt met suiker)
Fontein
Bermuda driehoekje
Waterval
Vuurpijltje zonder report ( niet gaan boren !! )

Mijns inziens zijn dit wel leuke projectjes vooral als je idd geoefend hebt met hulzen en eindstoppen. Alles is te maken met kno3/ houtskool /zwavel en een metaal poedertje.
Wat niet : flash, shells, mines, kno3 /suiker rookbom, whistle, zware knallers, romeinse kaarsen, vuurpijlen met report/payload, rood groen blauw vuurwerk. O en ook niet die kno3/suiker pijltjes !!

Veel plezier met maken, houdt het klein en veilig !
M.V.G. Jason

Edited by Jason
Link to comment

Niet voor het een of ander, maar dit gaat toch nergens over?

Die jongen is net van z'n zijwieltjes af, hoort zich bezig te houden met zaken waar z'n leeftijds genootjes zich ook mee bezig houden..

Lees nog een aantal jaar, voor je eigen veiligheid (en je omgeving) beter lijkt me!


Succes!

Charcoal

Link to comment

Vergeet niet dat mensen van een jaar of 13 niet meer hetzelfde zijn als toen wij dat waren, zet het nieuws maar eens aan.
Sommige van zijn leeftijdsgenootjes verkrachten bejaarden, overvallen tankstations of zijn juist weer met hele vette dingen bezig waar wij pas aan dachten toen we een jaar of 18 waren. :) Boomhutten bouwen doen ze tegenwoordig niet meer.

Je hebt al 3 jaar (misschien nog wel langer) gelezen en geoefend met het maken van hulzen en andere technieken, dus als je denkt dat je een stapje hoger kan maken dan kan je rustig aan met iets kleins beginnen. Als je nog geen goede ruimte hebt begin die dan in te richten, en je kan vast een kogel/sterrenmolen gaan maken voor als je wat meer gevorderd bent, dan heb je die vast. Wat ik ook deed was dummy's maken, shells zonder kruit (maar met zand) om te oefenen met pasten, en zo'n hele rij staat ook nog eens vet in je kamer.

Wel oppassen met de boormachine, daar zou je wel eens je hand mee kwijt kunnen raken!

Link to comment

Dat zet ik neer om aan te geven dat tijden veranderen, en er staat ook nog iets anders hè, niet alleen naar de slechte dingen kijken :)
Of zijn juist weer met hele vette (vette = goede/slimme) dingen bezig waar wij pas aan dachten toen we een jaar of 18 waren.

Jongens van 13 zijn niet meer hetzelfde als dat jij was toen je 13 was Lontje.

Link to comment

Dat heb je goed! :)

Het is ook niet dat ik hem aanmoedig om met pyrotechniek aan de gang te gaan, maar als hij dan toch zo graag wil, laat hem dan hier komen ipv zo'n rare site waar nitrogen het zelf al over had.

Een ambacht sterft uit, wanneer de meester zijn leerlingen niet meer onderwijst :lol:

Edited by Timberbeats
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...