Jump to content
PyroForum.nl

Hallo allemaal


nitrogen

Recommended Posts

Ja, dat snap ik wel, ik ben hier daarom ook vooral voor de scheikunde.
ik ga ook veel lezen, ik wou ook het scheikunde boek voor dummie's kopen, jammer genoeg is dat niet goed genoeg, ach ja. Nog een paar jaar wachten en dan zit ik op de middelbare school en wordt mijn verstand van scheikunde groter(hoop ik)

O ja, wordt ik nu ook van het forum geschrapt?

groetjes, Nitrogen

Edited by nitrogen
Link to comment

Welkom. Eerst veel leren en lezen over scheikunde is inderdaad een goed idee. Dan kan je (als je het dan nog steeds wil) over een jaar of 3/4 met pyro beginnen. Scheikunde voor dummies lijkt me niet echt van een hoogstaand niveau. Je zou een middelbare school-scheikunde boek kunnen kopen, maar dat is misschien wel wat vroeg voor iemand van 10! En zolang je je gewoon goed blijft gedragen en wat bijdraagt aan het forum denk ik niet dat je van het forum geschrapt wordt. Maarja dat kan ik niet zeggen, ik ben hier ook nog redelijk nieuw. Ik denk dat het het beste is om nu gewoon af en toe wat te gaan lezen en op het forum te kijken en als je op de middelbare school zit je wat meer te verdiepen in Pyro en scheikunde.

Maar je zit nu in groep 7 neem ik aan?

Edited by Sharkie
Link to comment

Hey nitrogen welkom op het PyroForum,

10 jaar is inderdaad wat jong om met pyrotechniek te gaan beginnen.

Wel vind ik dat scheikunde en pyrotechniek iets geheel anders is en dat je het niet mag gaan veralgemenen.
Er zijn nu eenmaal mensen die hun chems zelf gaan maken en er zijn er die alles netjes gaan kopen.
Zolang je weet met wat je bezig bent en wat de mogelijke gevaren zijn als je bepaalde composities gaat maken dan zit je volgens mij goed.

Nu nog even wachten tot je wat ouder bent maar in die tijd kan je al heel wat gaan bijleren. :P

Link to comment

Ik begon ook toen ik een jaar of 10 was :P Eerst heb ik veel gelezen, en wat basiskennis chemie opgedaan. Toen ik 11 was had ik mn eerste chems. Als je maar weet waar je mee bezig bent speelt leeftijd geen rol.
Naja in ieder geval welkom =)

Groeten Daan

Link to comment

Maar ik denk dat je toch wel een stuk verantwoordelijkheid mist als 11 jarige, niet lullig bedoelt ofzo maar je denkt overal veel makkelijker over!

Link to comment

Ja dat is wel waar ja ben ik zeker met je eens, ik heb nog steeds wel dingen waar ik aan terug denk van waar was ik mee bezig joh? Toch kan logisch nadenken toch al een hele hoop problemen voorkomen, maargoed, ik zou zeggen doe gewoon rustig aan en lees en leer vooral veel.

Link to comment
Guest Gekkegerrit

Dat hoeft toch niet persee ? Als je een kind kan leren koken kan je het ook pyrotechniek leren , je hoeft toch niet alles te leren ? Je kan het bij kno3/suiker raketjes houden of naar 200 gram salutes gaan , dat is wat je ook kiest als ouder.

Ik vind het ook veels te jong , je gaat snel de fout in dan. Blijf het zeggen , ouders heeft een grote invloed erop.

GRtz

Ps: Gewoon lekker veel filmpjes kijken , tutorials en gevaren goed doorlezen , wat reageert wel en niet enzv. Lekker veel theorie opdoen en als je denkt dat je alles uit je hoofd weet klein beginnen en ervaring opdoen.

Edited by Gekkegerrit
Link to comment

Toen ik een jaar of 11/12 was heb ik voor het eerst wat met KNO3/suiker geëxperimenteerd.
Ik kwam bij mijn pa aan met een 'recept' voor rookbommen en hij adviseerde mij vervolgens een winkeltje in de buurt.
Dat ging allemaal goed en leuk totdat het smelten een beetje uit de hand liep.
Ik heb nog steeds een klein litteken overgehouden aan dat incident :P
Dat was mijn aller eerste pyro ervaring B)

Op die leeftijd zijn gevaren gewoon moeilijk in te schatten.

Edited by User1
Link to comment
O ja, wordt ik nu ook van het forum geschrapt?

Beste nitrogen.
Natuurlijk word je niet van het forum gekickt alleen omdat we je wat jong vinden. Het is zelfs heel goed dat je hier veel kan lezen en leren voordat je zelf begint met dingen maken.
Houd jezelf alleen wel, net als elk ander, aan de regels. Dus als je vragen hebt ze in het juiste topic stellen e.d.

Verder hoop ik dat je snel veel zal leren, dat we in de toekomst maar mooie dingen van je mogen zien.
Gr33tZ
Link to comment
  • 7 months later...

Hey,

Hier ben ik weer, ik ben nu 11 jaar en heb heel veel theorie geleerd en het boekje vuurwerk van Ramla gekocht. Ik denk dat als ik zo doorga het wel goedkomt.

groetjes nitrogen

PS. sorry dat ik in dit oude topic reageer maar heeft iemand nog wat tips voor mij, boeken bijvoorbeeld?

Link to comment

Bedankt voor de site, Engels is voor mij niet zo'n probleem.
Als jullie afvragen waarom ik hier weer typ is ook omdat ik niet zou willen dat jullie mischien denken ''Dat kelletje heeft nu vast wat vingers verloren"'.

Groetjes nitrogen

Link to comment

Omdat!!!

Hoe je schrijft, ik je wel een grappig mannetje vind.

Onderzoekend,beetje hoe ik 40 jaar geleden was.
Nu alleen nog een beetje op je spelling letten,dan komt het allemaal goed. (Hoop ik.) :)
Succes en welkom op het forum.

;):) :D

Edited by Lontje
Link to comment
Ja als je spelling maar goed is dan komt de rest vanzelf..

Dan komt het hier op het forum wel goed.
Denk alleen dat je minder aan je spelling heb bij het veilig omgaan met chems. /mierenneuken uit/
Nu weer serieus, welkom en lees vooral veel en denk om je veiligheid.
Link to comment
Dan komt het hier op het forum wel goed.
Denk alleen dat je minder aan je spelling heb bij het veilig omgaan met chems. /mierenneuken uit/
Nu weer serieus, welkom en lees vooral veel en denk om je veiligheid.


Dat snap ik. Waar ik dus echt een grote hekel aan heb zijn luciferbommen, sterretjes rookbommen, croftybommen ect.

groetjes nitrogen
Link to comment
  • 1 year later...

Hallo Allemaal,

Heeft iemand tips wat ik nu zou kunnen doen? Want als ik voor vuurwerk zoek van mensen rond mijn leeftijd (ben bijna 13) dan kom ik alleen maar pijpbommen strijkers openmaken en in een ijzeren buis doen.
En ik ben bang dat als ik het vuurwerk wat jullie maken dat ik dan gevaren onderschat. Ik heb in die tijd van toen en nu eigenlijk niet zo veel gedaan, alleen heel veel boeken, internet (alleen betrouwbare site's) ect. geleerd en heel veel hulzen, eindstoppen geoefend te maken.

P.S. is mijn spelling netjes genoeg? Of moet ik zo netjes praten,

Geacht Publiek,

Zijn er hier enkele mensen die ideeën hebben voor inspiratie voor mij? Want als ik pyrotechnische bouwsels opzoek van leeftijdsgenoten ect ect ect.......

Gr. Nitrogen

Link to comment

Kijk, dit geeft toch aan dat je heel erg geïnteresseerd bent in pyrotechniek, een echte doorzetter :)
Waar heb je je het afgelopen jaar mee beziggehouden, en heb je al iets gemaakt zoals een KNO3/suiker raketje?

Je praat niet met de koningin, dus normaal Nederlands is voldoende.
Heel goed van je dat je je niet bemoeid met mensen die gevaarlijke "bommen" in elkaar zetten, dat heeft niets te maken met pyrotechniek.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...