Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Guest tom12e
@ Tom12e

Misschien een domme vraag, maar waar ga je de hulzen voor gebruiken ?


@ BMW.M3

Om een flash knaller te maken, Ik had namelijk in een vorige post een bermuda gevouwen maar dat werkte niet, toen adviseerde iemand om rustig de tijd te nemen en een goeie huls te rollen.
Link to comment

Mmm een huls rollen is toch wel een van de makkelijkste dingen die je kan doen als het gaat om pyrotechniek. Gewoon lekker strak rollen en eventueele scheven kanten afsnijden met stanlymes als je huls af is. Doe je wel rustig aan, ik snap dat je meteen voor de leuke knaller wilt gaan maar ik geloof dat je in je vorige knaller KClO3 gebruikte en dit is toch wel een vrij instabiele flash met veel kracht (ik gebruik het zelf ook vaak daar niet van ^_^ ). Maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat ik meer ervaring heb opgedaan met andere composities voordat ik hieraan begon dan jij hebt. Ik begon bijvoorbeeld met kaliumnitraat en suiker, nou is dit wel dom voorbeeld want met kaliumnitraat en suiker kan je bijna niks maar bijvoobeeld met buskruit kan je veel leuke dingen doen en ook zeker leuke knallers maken. Doe gewoon rustig aan, knallers kunnen altijd nog en je vingers zijn eenmalig laat staan een ander lichaamsdeel met nog meer waarde.

Edited by breezer
Link to comment
Ik ben sins kort aan pyrotechniek begonen, ik ben nu bezig met mijn eerste werkende flash knaller!



toen adviseerde iemand om rustig de tijd te nemen



Goed advies. Niet te snel met flash gaan klooien terwijl het enige dat je ervan weet is dat het hard knalt.^_^
Link to comment
Guest tom12e

Hallo,

Ik ben sins kort begonnen aan pyro(zoals jullie weten), maar mijn moeder is er niet flink op tegen en ik mocht 'wat' doen, maar nu wil ik haar overtuigen om er vol tegen aan te gaan! hebben jullie mischien tips hier voor?

mvg,

Tom

PS: Ik heb nog een huls gerolt en die is 10x beter ^_^, sorry voor die rotzooi.

Edited by tom12e
Link to comment

De voorgaande post quoten is niet nodig.

Ik zou zeggen laat die flash gewoon even liggen, begin met blackpowder.
Een goede maatstaaf is om je moeder het flash topic te laten lezen. ^_^
Ook kom je niet uit de bus met je methodiek,. (Wat behoorlijk twijfelachtig is.)
Het falen van je bermuda ligt niet aan het ontwerp maar aan de sas.
(Wat overigens een stuk makkelijker te begrijpen is als al het andere wat eraan gerelateerd is.)
Ook denk ik niet dat iemand zo gek is om jou met een krachtige oxidator naar huis te sturen.
Dus waar heb je die "troep" vandaan??

Beste wensen Pyrohiero,

Edit: Aaah salpeter, ik dacht kaliumchloride.. Dan zou ik zeker BP gaan maken ^_^

Edited by Prophet
Link to comment
Guest tom12e

Ik zelf denk wel dat het komt door de vorm van de bermuda, ik heb hem alleen gevouwen uit schilders tape. maar je vraag was waar ik die "troep" van dan had? de KCLO3 uit lucifer kopjes gehalt en de Al gekocht bij verf winkel.

PS: na al die reactie ga ik nu eerst beginnen met BP.

mvg,

Tom

Edited by tom12e
Link to comment

Begin inderdaad eerst met de basis dingen voor je jezelf voorbij snelt. Op die manieren gebeuren er dus ongelukken, KClO3 uit luciferkopjes halen is niet iets wat wij hier aanmoedigen, in tegendeel.

Het is trouwens niet nodig om elke post te eindigen met een groet, wij zien goed genoeg wie die post maakt en gaan er wel van uit dat die met de beste bedoelingen is geplaatst.

Link to comment
Guest tom12e

Over de KClO3 uit luciferkopjes halen heb je volkomen gelijk. Als ik ga beginnen met een flash knaller dan haal ik de stoffen wel, i.p.v ze te scheiden van andere dingen.

Link to comment

Begin rustig aan, hoe langer je bezig bent hoe makkelijker het word om aan allerlei stoffen te komen. Begin met kaliumnitraat en houtskool en wat zwavel en na een ruime tijd krijg je vanzelf meerdere bronnen voor sterker spul, krijg bijvoorbeeld eerst maar eens voor elkaar om een bp rocket goed de lucht in te krijgen dat geeft al een kick opzich ^_^.

Link to comment

Weet iemand wat de compo hiervan is? Ik kan hem nergens vinden, niet op de pyro database, niet bij de thegreenman database, en ook niet op passfire. Zie hiervan in filmpjes regelmatig een shell voorbijkomen, en hij staat nu toch wel bovenaan mijn verlanglijstje. ^_^

0:15 > http://www.youtube.com/watch?v=w1FqoZJNQGE
http://www.youtube.com/watch?v=xYDrgmO6uXo

Naast red tail is er ook nog green tail etc., het lijkt me dat de compo te vinden moet zijn, maar ik kan hem zelf niet vinden..

http://www.youtube.com/watch?v=iuOPZeBldYM

Edited by Sharkie
Link to comment

Het lijkt op een combinatie van Ti met een rode compo. Wat volgens mij nog wel eens gedaan wordt is bij het pumpen van sterren 2 verschillende compo's persen. Dus eerst 1 laag Ti bevattende compo en daarna een laag rode compo erbovenop. Je krijgt dan dus een cilindertje met de ene helft Ti en de andere helft rood.
Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd, maar lijkt me wel het testen waard!

Link to comment

Kan nog makkelijker zelfs. Je standaard kleurencompo + 5-10% Ti (redelijk grof lijkt mij het beste), et voila! In chinese cake's zie je best vaak stars met FeTi voorbij komen (i.c.m. crackling).

Wat jij bedoeld Yankee kun je beter gebruiken voor stars met een houtskool staart o.i.d.. Voordeel is dan dat je je stars wel kunt pumpen i.p.v. rollen, en toch een soort van 'overgang' hebt naar de kleurencompo omdat de staart eerst een stuk feller is.

Link to comment

Even een kort vraagie, meteen ook mn eerste ^_^

Ik ben bezig met een 2,5" shell (flash salute) maar ik wil er niet te belachelijk veel flash indoen, zit nu op 25 gram, en heb pas net een helft gevuld..

Heeft iemand misschien een tip wat ik als vulmiddel kan gebruiken? Bijvoorbeeld mengen met rijst, of een ander huis tuin en keuken middel? ^_^


Alvast bedankt!

Link to comment
Heeft iemand misschien een tip wat ik als vulmiddel kan gebruiken? Bijvoorbeeld mengen met rijst, of een ander huis tuin en keuken middel? ^_^

In Fulcanelli wordt gesproken over het gebruiken van zaagsel. Dat is mischien een goede, licht en kost geen drol.
Link to comment
Even een kort vraagie, meteen ook mn eerste ^_^

Ik ben bezig met een 2,5" shell (flash salute) maar ik wil er niet te belachelijk veel flash indoen, zit nu op 25 gram, en heb pas net een helft gevuld..

Heeft iemand misschien een tip wat ik als vulmiddel kan gebruiken? Bijvoorbeeld mengen met rijst, of een ander huis tuin en keuken middel? :P


Alvast bedankt!

Gewoon leeg laten als je shell sterk genoeg is in ieder geval. Spaanse salutes zitten altijd maar voor de helfd vol.
En dan hoef je de flash ook niet eerst te mengen. ^_^
Link to comment

@Sharkie Dit vond ik op Pyroguide.
Zij spreken over de Bp prime met Al. Dit geeft de zilveren tail aan de sterren.

Emerald green stars. Silver tail is the result of the Black powder and Aluminium prime which has not completely burned off, and is not a feature of this star composition.

Edited by Rocketier
Link to comment

Ik heb hier nu een zak katte grind staan, moet ik het fijn male voor een eind stop of kan ik het gwn zo laten en het in een huls je rammen? het zijn korrels van 1mm - 3mm.

Link to comment

Fijnmalen het moet echt stof zijn.
Anders krijg je er geen goede stoppen mee.
Voor een eindstop voor een fontijn zal denk ik wel voldoen.

Al schijnt het echte Bentoniet vele malen beter te zijn (nog niet geprobeerd:P).

Edited by Kauyon
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...