Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Waarschijnlijk komen al deze hemi's uit china, en in de vuurwerkfabrieken pasten ze wel heel dik, dat doen ze omdat ze geen booster gebruiken, of iniedergeval een kleinbeetje bp als booster. Dus anders zouden ze niet meer passen in de mortier.

Nee hoor, shells passen altijd ruim in de mortier. En nee in china pasten ze helemaal niet dik. Beetje natte vingerwerk van je weirdo.
Link to comment
Er werd mij verteld (in de 2" glitter shell topic) dat je voor een 2"shell een 50cm lange mortier moet gebruiken en voor 3" 75cm maar dit is wel erg lang, ik heb eens gezocht naar de lengte die de mortieren moeten hebben en veel verkopen ze in 15" voor 2"shells en 18" voor 3"shells (dus 37.5cm en 45cm) wat is nou het best? 50 en 75cm lijkt me wel erg lang eigenlijk


Ik heb toen gereageerd, maar ik sprak uit ervaring. Ik heb nu pulverone die toch wel wat sneller is dan ervoor. Het is wat je zelf mooi vindt. Ik zie men shells graag hoog gaan :)
(Direct een 2" silverstreamer fabriceren)
Link to comment

Oke al wetende pyrotechniekvrienden.

Als ik mijn hulzen vul (vuurpijlen) en ik mijn meal wil aanstampen.
Vliegen er regelmatig grote hoeveel heden powder langs binnenkant huls en buitenkant rammer.
Ook door het centrale gat van de rammer, komen nogal grote hoeveelheden naar boven.
Laatste is logisch.

Ik gebruik het 70/30 mengsel. (Echt ideaal trouwens.)

Is er een manier,hoe ik er niet zo`n knoeiboel van maak. ^_^

Hoe doen jullie dat.???

Link to comment

Ik gebruik altijd pulverone. Dit heeft 3 voordelen, niet smossen, betere brandstof, en het hecht beter in de motor. Wat wil je zeggen met 70/30?

Btw, rare rammer heb jij, normaal is er helemaal geen ruimte tussen de wand en zeker geen centraal gat? Versta ik dit nu verkeerd of mis ik iets omdat ik al te lang aan het leren ben?

Edited by danny db
Link to comment

70/30 kno3/houtskool zwavel loze mix dus.
Werkt echt super.(voor mij dan)

Ik heb in mijn rammer dus wel een centraal gat, ik maak hiermee de nozzle en uitstroomopening en core in een keer mee.

Is veel makkelijker dan gaten lopen boren na de tijd,en altijd consistent.

Als er behoefte aan is om dit te laten zien,ben ik wel bereid om een paar foto`s te uploaden.

Danny ik denk het laatste. ^_^

Edited by Lontje
Link to comment

goed lezen ^_^
er staat:

The ammonium nitrate functions as an oxidizer and aluminium as a power enhancer. To some extent the aluminium makes it more sensitive to detonation. The use of the relatively cheap ammonium nitrate and aluminium make it a replacement for pure TNT.


ofwel dat het een goedkoop alternatief is voor TNT.

edit: damn ik moet goed lezen, het staat inderdaad bovenaan. Edited by 00h
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...