Jump to content
PyroForum.nl

Ouders...


Recommended Posts

Ik had het inderdaad over de rest die ik wou kopen boodschappenlijstje heb ik net verzonden :)
En zoals stijn al zij zijn het dus men groene en rode sterren, barium en strontium waren inderdaad voor hun giftigheid verwijderd (realgar ook)en kaliumperchloraat voor z'n onbetrouwbaarheid.
Als iemand een idee heeft voor groene en rode sterren zonder barium en strontium; altijd welkom.

Link to comment
  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik denk niet dat hij de perchloraat geschrapt heeft vanwege de onbetrouwbaarheid. Het is juist wel betrouwbaar. Het is harstikke stabiel. De kaliumchloraat is minder stabiel en zeker i.c.m. zwavel niet handig. Waarschijnlijk heeft ie die geschrapt omdat het oxidators zijn en hij weet dat die gebruikt worden in vuurwerk. Ik zou zo niet weten waar je rood en groene vlammen mee kunt maken buiten Barium en Strontium zouten. Ik weet dat ze giftig zijn, ik heb gelezen dat bariumcarbonaat in rattegif gebruikt wordt. Het is zeker geen leuk spul om binnen te krijgen, maar als je geen stofwolken maakt, en desnoods met mondkapje en handschoenen werkt, moet het toch wel kunnen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Om maar weer een beetje ontopic te gaan, mijn ouders zijn tegen het feit dat ik vuurwerk en HE's maak. Ze weten het alleen niet wanneer ik dat maak, omdat ik ook een heleboel syntheses uitvoer die daar niks mee te maken hebben (synthese van cafeïne, cocaïne, zouten etc.). Ik vind dat op zich best wel jammer, want bij de een aantal syntheses van ongevaarlijke stoffen loop je evenveel of meer risico dan bij die van HE's enzo.
Mijn opa vindt het allemaal wel interessant, omdat hij vroeger scheikundeleraar is geweest. Als mijn ouders gaan zeuren over iets, zeg ik ook meestal dat ze opa maar moeten bellen om te vragen wat er kan gebeuren :)

Link to comment

cocaïne :) hoezo makkelijke ouders :P

ff ontopic: ik ben begonnen met vanalles in de tuin te doen terwijl mijn ouders niet thuis waren, mijn ouders wisten altijd al dat ik in vuur en pyro geïnteresseerd was, maar totdat mijn vader mijn "lab"(plek waar ik KNO3 - suiker - parrafine rookbommen maakte) wisten ze niet dat ik er ook daadwerkelijk mee bezig was. ben toen begonnen aan NC en deed dit in de achtertuin, dit werkte vrij verslavend tot op een gegeven moment mijn moeder binnen kwam lopen. daarna heb ik met ze gepraat en ben eigenlijk gewoon doorgegaan, en nu hebben mijn ouders, en vooral mijn vader, zoiets van: als we je toch niet kunnen stoppen, doe het dan veilig, dus nu betaalt hij alles, ook de veiligheidsmaatregelen(oogdouches, poederblussers, branddekens etc) en mag ik in een ruimte met sprinkler installatie een lab maken.

greetz

Link to comment

Mijn pa maakt het niet veel uit als ik wat afsteek en als ik iets aan het maken ben zegt ie alleen dat ik op moet passen.
Mijn ma probeer ik alleen zo veel mogelijk te ontwijken, die vind het maken van starmines al eng. :P Daaar moet ik het dus toch maar een keer over hebben.

@bastieboy: Zeker chill dat je pa alles betaalt, hoe heb je dat zover gekregen?
Ik zou alles zelf moeten betalen :)



Let op je spelling voor je tegen een warning aanloopt! T.

Link to comment

Haha, ach, mijn vader is wel een apart verhaal hoor :). Hij vroeg zelfs of ik aan fosfor kon komen omdat hij dat wel eens gecontroleerd wou zien branden(hij had vroeger een vriendje die van de school een klomp fosfor had gejat(witte) en in zijn binnenzak gestopt :P hij was er dus zelf samen met dat vriendje ook in geïnteresseerd maar vondt geen bronnen, die heb ik nu wel en dat vind hij tot op zekere hoogte dus goed/leuk en wil hij wel aan mee doen :D .

grtz

EDIT* bedankt RSDZ, even tikkeltje te snel getypt

Link to comment

Volgens mijn indruk wordt er in dit topic wel wat afgeluld :)

@Miech: Jij beweert de syntheses te doen van caffeïne, cocaïne,ect...
Eerlijk gezegd denk ik dat je lang niet de skills hebt om nog maar caffeïne
te extrageren uit koffiebonen ofzo,.....
Laat staan dat je de persoon zou zijn die cocaïne synthetisch zou kunne produceren
Redenen waarom ik twijfel:
1) Wanneer coke synthetisch rendabel te maken is dwarsboom je de grootste inkomsten bron van een land
2) Er bestaan mannieren voor het synthetiseren van cocaïne maar de benodigde producten daarvoor krijg
jij niet in je bezit
3)Ik vermoed dat je weet dat cocaïne niet het alkaloïd is dat in de cocaplant voorkomt,maar dat snuif coke
(=Cocaïne Hydro Chloride) wordt gemaakt door een het alkaloïd ecgonine chemisch te extrageren en te
bewerken.
4)De synthese om Cocaïne te maken is zo moeilijk, de gebruikte chemicalieën zijn zeer specifiek en zo
goed als niet te vinden, ik denk niet dat je op materieel vlak zo uitgebreide mogelijk heden hebt om
zo'n syntheses uit te voeren.


Wanneer je toch blijft volhouden dat je dit gedaan hebt mag je me even jouw werkwijze en basis producten vertellen...

Ik denk dat je met deze aanstellerij op dit forum helemaal niets bereikt, let by the way wat op wat je verteld ,je kan veel mensen wat wijsmaken ,maar dat doe je maar op andere plaatsen.

Link to comment

Mijn ouders waren vroeger echt flex, ik mocht dingen maken, zolang ik alles opruimde en mn ouders er niet bij stoorde...

Sinds er een ongelukje is gebeurd pleuren ze alles weg wat ik binnenhaal. Paar dagen geleden hebben ze een liter 67% HNO3 weggegooid en een kg KmNO4 :D Dat brengt het op een totaal van 140 euro (daarvoor ook dingen weggegooid). Maarja ik zorg wel voor nieuwe dingen, kheb genoeg bronnen gelukkig ;) Klaat mn forum niet in de steek met oud&nieuw :)

Link to comment

Woh, ik zou echt flippen als mijn ouders m'n chems weg gooiden.

Bastieboy's vader heeft de mijne weten te overtuigen ook mee
te betalen, echt prachtig. Mijn vader is dus wel redelijk op de hoogte
van wat ik doe, hij betaald het.

Als je gewoon je ouders op de hoogte houdt kunnen ze moeilijk iets weggooien.
Het is IMO een beetje een slap om (als ouder) gelijk scheikunde te bannen als
je een foutje maakt. Je zou natuurlijk wel een flinke preek verdienen.
Maar ja in de "relatie" die ik met mijn ouders heb heb ik veel ruimte om
te discussieren, ze zullen mij niet zo snel iets verbieden zonder een reden. Daar
valt meestal wel over te praten.

@Miech's cocaïne zaak: Je zal nooit kunnen controleren of iemand iets wel
of niet kan maken/gemaakt heeft. Zelfs al lukt het je iets te bewijzen heb je
er nog weinig aan. Daar allemaal flamewars over beginnen vind ik nog al nutteloos.

SPIDER: Wie ben jij om me op de vingers te tikken? Ik ben hierop ingegaan om aan te tonen dat dit niet haalbaar is. Dat het dus ook geen zin heeft op dit forum zaken te komen lullen want members met wat kennis doorzien je toch. Ik start zeker en vast geen flamewar , maar somige mensen moet je gewoon uit hun droomwereldje halen! Net als jij! Wil je me bekritiseren belees je eerst wat in de lectuur rond alkaloïden...

Link to comment

Ja, ik heb een kast met een sleutel erop. Die ben ik dus 1 dag vergeten dicht te doen volgens mij. Ik kwam op een dag dus aan met een verse pot zwavel, want ik wilde weer is wat flash maken, ik trek die pot open, zit er zand in ;) Ik dacht eerst, wtf wat is dat, ik voorzichtig water bij een klein schepje gooien, niks.. Toen trok ik de dop van mn fles HNO3 open die ernaast stond, geen damp. Dus toen had ik wel door wat er aan de hand was. Naja ik regel gewoon nieuwe en dit x houd ik de sleutel lekker bij me.
Ps, de 300 gram alumniumpoeder liet ze gelukkig wel voor wat het was :D

Link to comment
  • 4 months later...
Guest meatyke

Sommige hebben geluk, sommige niet.
Maar ik denk dat ik bij de gelukkige behoor.
Mijn pa vindt het wel allemaal relax alleen dat ik soms wel een beetje veel
uitleg moet geven bij dingen die ik wil maken.
Mijn moeder die is er een beetje tegen maar die verbied me het niet (want dat lukt haar toch niet).
Mijn pa heeft me zelfs geholpen bij het inrichten van mijn "lab".
En hij gaat allemaal chemicaliën halen en kopen (wel van mijn geld dan).
Hij vraagt zelfs dan aan die mevrouw die achter de kassa staat of ze nog andere dingen enz. hebben.
Hij helpt mij zelfs met het maken man vuurpijlen enz. hij is namelijk loodgieter en koopt allemaal PVC buizen etc. voor mij.


MVG...

Meatyke

PS. Maar mijn geburen... Dat is dan weer een ander verhaal. ;)

Link to comment
Guest polokeeper

heey

Ik heb een vraag.
Hoe kan ik de rook bommen en stinkbommen zo velig mogelijk omschrijven.
Want iets met een bom is nou niet echt waar mijn ouders op zitten te wachten.
''Ja ik ga eff een rook bom maken''.

Dus hoe kan ik dat het beste uitleggen. (en de chemische reactie enzo)

MVG

Polokeeper

Link to comment

ik noem het gewoon een rookbom, dat is trouwens het enige wat ik kan maken als me ouders er zijn want de rest vinden ze niet goed ;) . Het enige Wat mijn moeder vraagd bij de term "rookbom" is of hij niet uit zichzelf kan ontbranden :P . Eigenlijk moet je ouders hebben die of erg veel van chemie/pyro weten of helemaal niks. Dan kunnen ze je of helpen of weten ze niet wat het is en denken ze dat het voor school is :P .

edit: mijn moeder helpt me met de beste plek uitzoeken om de KAS-suiker troep te laten drogen :P

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest polokeeper

Mijn vader is heel erg geintereseerd in scheikunde, maar is heel voorzichtig.
Ik kan hem misschien overhalen dat ik kas suiker rookbommen mag maken als ik het mooi omschrijf.
En ook school er bijbetrek. In schoolboek binas tabel 45 a zijn die oplostabellen.
Alleen weet ik niet welke stoffen er allemaal ik kas zitten. Behalve natuurlijk dat ammonium en nitraat goed met elkaar oplossen. En wat gebeurt er allemaal precies met het verbranden???
Iets met ontleden van suiker en dat kas het zuurstof voorziet.

Graag iemand die mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Polokeeper

Link to comment

Ammoniumnitraat is een stof, in zeker zin heb je wel gelijk met dat oplossen want dan splitst het zich op in ionen, ik weet het fijne er niet van maar ik dacht NO3(moet een lading bij maar dat kan ik niet... mod als je het weet edit maar) NH4 (ook geladen) maar wanneer je dan in gaat dampen vormen deze weer 1 stof, NH4NO3.

In KAS zit verder alleen maar kalk, CaCO3, en een klein beetje magnesiumverbinding(en).

De reactie van het verbranden weet ik niet precies, maar idd het ammoniumnitraat ontleed naar zuurstof en nog meer gassen.

grtz

Link to comment
Guest polokeeper

Kheb geen chille ouders man.
Vraag of ik kas suiker rookpot mag maken.
Heb ik alles uitgelegd met die oplossing tabellen, zouten, ionen en ontledings reacties.
Zegt me vader:
Het huis kan ontploffen of in de brand vliegen ;) .
Leg ik em uit dat et niet zo is. Zegt ie dat hij menutie depots de lucht in heeft zien gaan(heeft in dienst gezeten). Al die stoffen die je niet kent, pas daar maar mee op jongen.
En zegt die dat als het alleen voor de fun is dat het dan zeker niet doorgaat.
GVDM :P
klote man. :P

polokeeper

Link to comment

Hahah zeker irritant, ''wat de facking boer niet kent dat mot ie niet''. (zo denkt ongeveer 99.9% van alle Nederlanders) Mijn vader is niet zo moeilijk want heb heel lang alles mogen doen, totdat er een ongelukje gebeurde. Maar alles wat hij zag staan noemde hij gevaarlijke rotzooi ;)

Link to comment

×
×
  • Create New...