Jump to content
PyroForum.nl

Ouders...


Recommended Posts

Ik vroeg nooit naar bronnen, ik vroeg me af hoe mensen
het i.v.b ouders het toch voor elkaar kregen. Nooit heb ik
om een bron gevraagd. Als de mods zich niet gewaardeerd
voelen moeten ze dit soort dingen niet doen. Er zijn genoeg ´senior´
members die de regels overtreden door dubbelposten etc, die moet je straffen en niet proberen zoveel mogelijk
fouten te vinden bij
een nieuweling. De mods zijn keihard tegen nieuwe mensen maar
tegen de wat oudere ho maar. Het maakt mij boos, nee pissig om hier op
aangesproken te worden. Al helemaal de verwijzing naar de regels, als
je zo graag naar regels wilt verwijzen moet je ook goede regels opzetten.




Ontopic. Ik heb mijn ouders zover gekregen dat ze me toelaten
om met buskruit te kloten.


Als het beleid u niet aanstaat mag je ook weggaan hoor ipv van hier een grote bek op te zetten, tuurlijk zijn wij strenger tegen nieuwelingen omdat we niet weten tot wat ze in staat zijn, en wij reageren nog altijd op fouten van senior members maar maken dit niet altijd openbaar omdat het gaat over kleine dingen, tuurlijk is het hier nog geen niveau als chemixtry, mede door gebrek aan hoog geschoolde mods en een hoger niveau van de members zelf, als je denkt van hier te kunnen flamen heb je het mis, en als je na 1 opmerking zo reageert raad ik je aan vooral van fora weg te blijven of lang zal je niet kunnen blijven.
Link to comment
  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vind het best als je mensen ´straft´maar doe dat dan a.u.b
met reden. Jij bent hier nu aan het flamen, ik
had mijn excuses aangeboden i.v.b de hardheid waarom ik mijn
mening vertolkte. Toch zit je me nu te flamen.

Dat ik grof was en dat ik als het me niet aanstond beter weg kon gaan
had ik allang begrepen. Toch vond jij het blijkbaar nodig om mij te flamen.
Waarom als ik het vragen mag?

Ik bied opnieuw mijn excuses aan voor een paar berichten terug, ik had
mijzelf anders moeten uitdrukken.

Link to comment

Doe ik ook niet, verwacht ik ook niet, hoeft ie ook niet.

Ik wou alleen even duidelijk maken dat ik geen zin heb in
een flame war of iets dergelijks.

Als niemand me hier aan valt zal ik ook niet meer offtopic gaan,
ook mods moet je zonodig iets over me zeggen doe dat in een PM dat
staat aardiger.

Link to comment
  • Root Admin

@Tech..:
Vragen naar bronnen mag simpelweg niet. En dat doe je strict genomen dus wel. Als je aan je ouders laat zien dat je weet waar je mee bezig bent, en het vooral ook veilig doet, staan ze het uiteindelijk wel toe.

Voor een beginner hier op het forum doe je het nog redelijk goed (gebruik maken van leestekens etc.). Begin eerst met dingen waarvan je de benodigdheden makkelijk kunt verkrijgen (lees: supermarkt, tuincentrum etc.) en waar ook niet zo veel mis mee kan gaan. Bouw vervolgens langzaam op...

Link to comment

@ Tech:

Tegen een mod moet je niet beginnen zijn enige bekommernis is eventueel beletten dat door informatie die jij hier opneemt of ergens anders leest ,je zelf verminkt,paar ledematen verliest of 1 van je zintuigen
...

Iedere member aanwezig krijgt regelmatig wel kritiek, kritiek is niet slecht daar kan je meestal zelf heel wat uitleren of concluderen .
Zoals jij ook moet doen. Zolang je spreekt over met buskruit kloten ect... zou ik gewoon uit DE PRIMARY & SECUNDARY & OVERIGE - topics blijven mits dit nog lang geen lectuur voor jouw is.

Aan Chems geraken is zoals leren fietsen,.... In het begin lukt het helemaal niet goed en 1 maal je het beet hebt lukt het steeds beter.
Je moet de juiste "wegen" vinden.

Link to comment
@Tech..:
Vragen naar bronnen mag simpelweg niet.


Moet je in de regels zetten misschien?

Ik snapte wel dat je niet mocht vragen naar bronnen maar dat deed
ik ook niet, ik vroeg hoe men dat deed i.v.m ouders, transportatie, etc.
Voor zo ver ik weet is het niet uit mijn post op te maken dat ik wou weten waar ik .... kon halen. Toch werd mijn post ge edit en ik als ´n00b´ afgebeeld, vond ik ongerechtvaardigd.

Nou wel klaar toch?
Link to comment

Er staat toch duidelijk in de regels:

Het is niet toegestaan om bronnen voor het verkrijgen van stoffen middels dit forum bekend te maken. Dus ook geen specifieke details, zoals exacteprijzen/productnummers/plaatsen/namen etc. Vragen om bronnen is ook niet toegestaan.

Link to comment
  • Root Admin

Als je zegt: Ik vraag me af hoe jullie allemaal aan de benodigde
chemiecaliën komen (mensen die bij hun ouders wonen)., dan bedoel je toch eigenlijk: waar kan ik de benodigde chemicaliën kopen.

Maar genoeg hierover, geen discussie over de regels of toepassing ervan. Hou je voortaan aan de regels dan is er verder niets meer aan de hand.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik begon met rookbommen, dat vonden mn ouder nog wel goed. daarna begon ik met zelf flashpoeder te maken van zelfgemaakt Al-poeder, zelf gezuiverd Zwavel en KNO3. ze vonden dit ook nog wel OK maar ze vroegen wel steeds als ik iets ging kopen waar t voor was. Mijn ouders weten vrijwel niks van chemie en ze vertrouwen het alleen als ze het een beetje begrijpen en ze er van overtuigd zijn dat het niet gevaarlijk is. Veel uitleggen dus!!! Het is een langzaam proces en ik hoop dat ze me nou mn gang laten gaan want er is pas 1 keer iets mis gegaan. Ik was AN aan het uitkoken, iet ze te lang... Ik zat onder de overkapping, waar de uitgang van de afzuigkap zit. dus alles ging daardoor naarbinnen. Maja, dat is gelukkig weer een tijdje geleden.

Ik wilde nu mijn eigen elektroyse-cel maken voor o.a. chloraten en perchloraten, en dus had ik goede elektrodes nodig. Ik kocht dus 96% zwavelzuur en handschoenen om lood-dioxide elektrodes te maken, maar dat vond mn vader toch te ver gaan.

Link to comment

Dat heb ik nou ook! Mijn ouders hebben bijna geen kennis van pyro, alleen me pa heeft scheikunde enzo gehad. Ze weten bijvoorbeeld niet dat MP alleen brand, ze denken dat dit alles ontploft zomaar. Ik probeer ze nu nog te overtuigen door, inderdaad, veel uitleggen

P.S. misschien is het leuk als je je voorstelt in het "Ik ben.." topic.

Link to comment
Ik wilde nu mijn eigen elektroyse-cel maken voor o.a. chloraten en perchloraten, en dus had ik goede elektrodes nodig. Ik kocht dus 96% zwavelzuur en handschoenen om lood-dioxide elektrodes te maken, maar dat vond mn vader toch te ver gaan


Waarom neem je niet gewoon een auto accu(of lader)? Hoog amperage, en een redelijk voltage... En als het jou of je ouders te hoog is neem je een motor accu :wink: .
Link to comment


Waarom neem je niet gewoon een auto accu(of lader)? Hoog amperage, en een redelijk voltage... En als het jou of je ouders te hoog is neem je een motor accu :wink: .


een elektrolyse-cel bestaat uit meer dan een spanningbron :wink:
ik gebruik de oplader van onze accu 8) gewoon op netstroom dus... ik kan kiezen tussen 6 en 12 Volt. hij staat nu ook aan voor kopernitraat(ga al vast wat van dat spul maken voor blauwe sterren :) )

Cold As Ice

PS. dit gaat nu nogal off-topic
Link to comment

Mijn vader is meestal een beetje zo van "Je doet maar", en me moeder is meer zo van "Als je het huis maar niet opblaast" (oftewel: wees wel voorzichtig), van de rest is me moeder vaak een beetje overbezorgd, en ze kan zich zorgen maken om niks, bijvoorbeeld bij het indampen van AN is ze bang voor giftige amoniak damp enzo(:)), en als ze dan moet niezen door last van hooikoorts begint ze ook het indampen indampen de schuld te geven. :P
Maarja, het is niet zo dat ze me daarom dingen gaan verbieden ofzo.
EDIT:
Mijn ouders weten trouwens wel een beetje van chemie, maar ik denk niet dat dat ze veel boeit, van de rest heb ik een broer van 19 die technische natuurkunde studeert (TU Eindhoven), en die vindt het leuk om op de overbezorgdheid van me moeder in te spelen en het nog erger te maken :D

Link to comment

Ja dat verhaal over huis opblazen heb ik ook al vaak gehoord, vooral van mn moeder. Bijna elke keer als ik spullen koop begint ze weer "Je bent niet goed bij je hoofd, straks blaas je het huis op." Dan moet ik weer het verhaal uitleggen dat er weinig kan gebeuren met mijn hoeveelheden.

Als je een goede spanningsbron nodig hebt voor elektrolyse is een omgebouwde computervoeding erg geschikt. 5V 20A of 12V 6A is dan makkelijk te halen. Dan zijn de elektroden de beperkende factor. Vandaar ik ze zelf wil gaan maken. Anders verpulveren ze voor je neus weg als ze te klein zijn met te veel ampere.

Link to comment
  • 5 months later...

Als ik zeg wat ik wil hebben mag ik het gwoon kopen. Bij sommige dinge vragen ze wel van wat is dat. Gewoon beetje uitleg geven en dan is het allemaal prima. Bij sommige dingen iets minder vertellen dan dat ze hoeven te weten. :)
En gewoon altijd zorgen dat je veilig bezig bent. Ik heb zo'n veiligheids bril wie ik wel vaak op moet naja alleen maar goed stel je voor dat er een vuurpijl in je oog komt moet er niet aan denken. :P

Mzls

Link to comment

Moet je die bril ook op op 31 december?

Maar ja; vuurpijl in je oog... Bij ons in de buurt is het altijd wel lol. Dat kan dan soms wel gevaarlijk (/'gevaarlijker') zijn maar dat risico neem ik gewoon. Zolang je maar lol hebt en je er anderen niet mee lastig valt heb ik dat ene risico er wel voor over... Maar That's just me...

Link to comment

Neej die bril hoef ik niet met 31 december op. Ik bedoel ik ga die bril egt niet op doen bij vrienden op 31 dezember dan sta je echt voor lul. Eigelijk nooit als ik buiten de tuin ben alleen in de tuin en als me moeder thuis is. Verder doe ik dat ding alleen op als ik met zure werk of zowiezo gewoon met vloeistoffen dat kan altijd een keer spetteren.

mzls

Link to comment

Ik heb meestal wel een bril op. Ouders of niet(ook vrienden), het gaat mij er om dat ik veilig ben.
Bij alles verder wel, syntheses, werken met zuren of corrosieve vloeistoffen, detonaties(vanaf het pakken van de detonator totdat het is afgegaan) enz. Hoewel het niet altijd een bril is, maar soms ook gewoon mijn gasmasker, dat heeft ook een erg sterk glas (plastic). Het gaat mij er om dat ik gewoon geen spatters of dampen in mij ogen kan krijgen. Je hoeft maar een druppel te krijgen en het is de groeten, of in ieder geval schade.


Met commenciele dingen, werken met redelijk ongevaarlijke poeders & vloeistoffen en leuke brandtestjes doe ik het niet.

Verder denk ik dat de rest er ook zo tegenover moet staan. Ik heb al wel voorbeelden gezien waarbij de ene keer wordt gezegt: "Ik heb echt altijd een bril op" En later zie ik een filmpje en dan zie ik dat het gewoon vette bullshit is. Ik zal geen namen noemen.

Link to comment

Mijn ouders zijn redenlijk bang voor alles wat met chemie te maken heeft, en dus zeker wat met pyro te maken heeft.
Vroeger aan het einde van mijn chemiefase ging ik over op zo'n natriumchloraat prutsfase die niet k3wl was maar toch wel gepruts, en dat prutswerk heeft mijn ouders nog wat voorzichtiger gemaakt.
Maar nu heb ik gevraagd als ik chems mocht kopen moest dat lijstje gaan tonen an een chemieleraar waar ik goed mee overeenkom, die heeft een en ander geschrapt zal de belangrijkste noemen:
-kaliumperchloraat (vind hij veiliger dan kaliumchloraat :D maar daarmee zal ik ook niet werken)
-barium en strontiumzouten :P spijtig nu moet ik mijn rode en groene comps uit romeinse kaarsen blijven halen)
Ik ben nu aan het kijken voor een winkel :)

Link to comment

Barium en Strontium zijn begrijpelijk, giftige metaalzouten. Maar Kalium(per)chloraat heeft hij wss geschrapt omdat je er goede snele (gevaarlijke!) flash mee kan maken.

spijtig nu moet ik mijn blauwe en groene comps uit romeinse kaarsen blijven halen
Blauw komt van koperverbindingen. Je bedoelt rode en groene zeker. :)
Link to comment

×
×
  • Create New...