Jump to content
PyroForum.nl

Meal rocket


Recommended Posts

  • Replies 337
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Haha, maak ons maar lekker met 400 gram payload, dat zijn geen leuke grappen hoor :D.
Het lijkt dat het pijltje behoorlijk krachtig is, helaas zit ik hier op de uni zonder geluid. Wat voor shells ga je erop zetten, 3 inch canisters? 4 inch balshells? Ik ben benieuwd naar een vervolg :lol:.

Link to comment

Ik maak deze voor 4" balshells.

Hij kwam nu op ongeveer 75meter, dus nog 2/3cm boven op de core en hij heeft de perfecte hoogte.

Je moet deze pijl zien in vergelijking met die van semafoor een tijdje terug, deze verbruikt 2 keer zo weinig fuel.

Link to comment
Guest Goner

Een pers is inderdaad geen overbodige luxe! :lol:

Maar heeft het nou eigenlijk veel nut om het begin van de core met 6mm te boren en het laatste stuk 5mm? Het lijkt me net zo handig om direct de volledige lengte te boren met 6mm, je kan de lengte dan weer compenseren met de diameter.

Link to comment

Mijn 6mm was niet lang genoeg, maar mijn 5mm wel. Dus het was eerder een praktische overweging. Ik denk wel dat er bijkomend voordeel is anders zou een spindel ook gewoon een staaf zijn.

Ja ik denk dat het juiste werkwoord 'to rice' is. Dus zonder dex nat maken en door een zeef halen. Ik heb zo m'n eigen nomenclatuur omdat het beter klinkt :lol: .

Voor de rest is dit het eerste prototype van een nieuwe serie, waarbij ik op goed gevoel heb gewerkt. Het model moet dus nog verder worden uitgewerkt.

Edited by danny db
Link to comment
Guest Goner

Maar aangezien hij boort is dat hier dus niet van toepassing, vandaar dat ik het vraag. :lol:

Ricen is inderdaad het goede woord, heb je ook echt het idee dat de prestaties veel toe nemen na het ricen?

Link to comment
Het voordeel van 'n taps lopende spindle is dat je 'm meer dan 1x kan gebruiken omdat hij anders muurvast in je core blijft hangen :lol:.


Wilde je daar wat mee zeggen?... :D

En ik rice me rocketfuel ook altijd. Niet omdat het beter word, maar omdat het dan neit stoft bij het rammen of persen.
Link to comment

Ik heb al een duidelijk verschil gezien. Bij twee 13.5'jes de ene niet gericed en de andere wel. Die ene presteerde beduidend slechter.

Een voordeel dat ik kan bedenken is dat er mee fuel in je raket blijft als je in stapjes boort. En is er niet meer brand oppervlakte bij een taps lopende spindel?

Edited by danny db
Link to comment
Guest Goner

Volgens mij niet, de schuine zijde van een driehoek is toch ook korter dan de overstaande en aanliggende rechthoekszijden bij elkaar? :lol: De rest spreekt voor zich.

Is btw maar een theorie hoor, correct me if i am wrong!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...