Jump to content
PyroForum.nl

Meal rocket


Recommended Posts

  • Replies 337
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ik had er gewoon zeer slome meal met 10%ti ingeramt (ik had er te veel in geramt waardoor de inserts veel te laat afgingen)
Er zat net als bij weirdo 2g flash in alle 4.
Ik had gewoon de smallere versie van een normale PVC buis gebruikt voor de inserts die heeft een ID van iets van 11mm(past perfect in de 16mm pvc buis)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Gisteren een leuk wilgenmeal pijltje gemaakt met 1.5'' header (van zo'n kindersurprise eitje) :



Had een 5g bento nozzle, 4mm venturi en 15g wilgenmeal. Header was dus zon eitje (3 lagen gomtape) met C8 (±7mm) sterren.

Vandaag even afsteken, plaats morgen het filmpje wel. Aangezien het mijn eerste pijl met header is steek ik hem liever niet af met oud en nieuw, als er dan iets fout gaat is het niet zo handig als je in een woonwijk dat ding afsteekt..

Link to comment

Is goed blijven zitten ja. Heb hem net afgestoken. De motor was echter veel te lang (ik dacht: dan weet ik zeker dat hij de lucht in gaat..) waarop hij veel te lang brandde op een bepaalde hoogte zegmaar diagonaal ging vliegen (op die hoogte gebeurt dat bij mij altijd, weet niet waarom..). Header ging dus ook veel te laat af omdat de motor te lang was dus heel goed kon je de sterren niet zien. Pluspuntje was dat de pijl die extra 25g makkelijk kon hebben (volgend jaar eens een motortje omgekeerd op een weegschaal zetten, ben benieuwd hoeveel stuwkracht zo'n dingetje levert!), dus volgende keer gebruik ik gewoon een wat kleiner motortje en voor de rest gewoon zelfde specs, dan gaat hij waarschijnlijk precies op het goede moment af. Ik heb nu eigenlijk al mijn meal al opgemaakt dus dat wordt iets voor volgend jaar. Wilgenmeal is trouwens wel bruut fijn voor pijlen! Vind ik toch veel fijner dan knosu. Meal geeft een veel mooiere staart en brandt ook een heel stuk sneller
Filmpje zet ik hier morgen wel neer. Dan maakt ik gelijk wat foto'tjes van mijn pijlen en gooi ik die (foto's..) hier ook even neer.

De hele familie was er trouwens bij, en ze waren enorm enthousiast! Ze waren allemaal benieuwd hoe je dat nou precies doet en of je het allemaal zelf maakt etc. Dus dat belooft wat voor oud en nieuw!^_^

EDIT:
Meal_pijl_met_1.5___C8_7_mm_header._4mm_venturi__4g_bento_nozzle__1cm_cored.AVI


Break was trouwens ook niet echt lekker, volgens mij omdat hij grotendeels in de schuur heeft gedroogd waar het nogal koud/vochtig is.

Edited by Sharkie
Link to comment

Haha, kan je geloven dat die pijl die ik toen maakte PRECIES hetzelfde deed. ^_^

Ik heb zon pijltje eens toen op een weegschaaltje gezet, moet je eens zien of je hetzelfde uikomt! Hij kon toen ongeveer 40 gram tillen en hij had 750 gram thrust. Dit was dan een 13.5mm, deze hebben tegenwoordig echter wel dubbel zoveel thrust!. Pure wilgen meal is wel heel bruut voor pijlen, maar spijtig genoeg krijg ik daar geen tail van!

Héhé dat filmpje wil ik wel eens zien, keep up the good work!

Link to comment

Naja een tail is het niet maar ik bedoel dat die vonken die mealpijlen geven, dat knosu pijlen die niet geven.
Filmpje staat hierboven. Deze keer 'recht' gefilmd. ^_^

Gister trouwens nog eentje afgestoken. Zelfde specs alleen dan wat kleiner motortje (die ene was 16g ofzo, deze 8g):
Meal_pijl_4mm_venturi__4g_nozzle__1cm_cored.AVI

Dat plofje dat je hoort had een harde knal moeten zijn, maar deze keer viel hij wat tegen (al eerder zo'n pijltje afgestoken, en ik heb er nog 9 liggen, HEHEHE). Reacties hierover waren ook erg positief thuis. Eerst was mijn hele familie 'bang' maar nu vinden ze het wel vet! :P

Edited by Sharkie
Link to comment
  • 2 months later...

Jaaaa! dat soort pijltjes zijn fun :lol:

Ik ga ooit nog een keer een iets van 30 grammer aan een pijl hangen, eens kijken wat dat gaat doen (ik ben nog nooit hoger gegaan als 15g dus ben wel benieuwd naar zo'n hoeveelheid) dat is voor mijn volgende bezoek aan mijn broer :D

Edited by Pyromaniak
Link to comment
  • 1 month later...

@ Jouri
Lengte van de core is ~8cm en nozzle is ~6mm.
Loopt taps toe. Ik gebruikt het met sulphurless meal (70/30) en dit werkt perfect zoals je ziet.
75/15/10 is te snel en persoonlijk vind ik de staart van 60/30/10 te dik en lang.

@ Lontje
Waar het geluid precies vandaan kom weet ik niet.
Valt in het echt ook niet zo op maar is op de camera goed te merken.
Ook is de echo goed te horen en daar ben ik ook wel blij mee.
Dit was mijn persoonlijk record qua reports :lol:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...