Jump to content
PyroForum.nl

Meal rocket


Recommended Posts

  • Replies 337
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spreekt zich dat niet een beetje tegen?


Niet wanneer je spreekt over de totale hoeveelheid gas die vrijkomt . De verbranding van de zwavelloze mix verloopt langzamer maar gecontroleerder, en is iets efficiënter. Ook in die commerciële motortjes zit maar heel weinig zwavel .
Wanneer iemand vaak cato's gehad heeft is die 70 /30 mix een aanrader. Edited by Atmosphere1
Link to comment

Nu Weirdo lekker bezig is kan ik natuurlijk niet achter blijven... :)

Ik heb gisteren maar eens geprobeerd om mijn eerste core-burner met payload te maken, met een redelijk resultaat!

YouToob

PS: Ik heb het geheel nog niet kunnen editen, wel geprobeerd met Pinnacle studio 12 Ultimate, maar na het importeren liep het geluid niet meer synchroon! Een montage komt dus nog...

Link to comment

Lees is in op die 'maltesese' manier van inserts maken! Ik heb het al wat getest maar nog niet in een shell, het lijkt me een HEEL goed systeem.

Het systeem van wierdo heb ik ook al geprobeerd met hetzelfde resultaat. Primen gaat spijtig genoeg niet al te veel uithalen.

Link to comment
Mooi pijltje, maar ging die niet een beetje laag? En hoe had je je payload gemaakt?

Nee, het was juist de bedoeling dat hij niet zo geweldig hoog zou gaan als mijn end-burners, die overigens altijd boven de 200 meter zaten. De payload is gewoon 15 gram 7/3 flash, als huls heb ik een commerciële gebruikt met een buitendiameter van 32mm en een lengte van 6,4 centimeter, de papieren eindstoppen heb ik met smeltlijm verstevigd en ik heb 10cm/s visco gebruikt als "delay".

Zit er titanium door je meal?

Ja, geen flauw idee hoeveel precies, ik ga ervan uit dat het percentage rond de 7 zal liggen. Edited by lennard
Link to comment

eey ik dach ik post hier ook een filmpje van mijn vuurpijl+ payload wat pulverone. Helaas ging de payload wat te snel af. Misschien hebben jullie wat tips voor het maken van payloads ik heb gehoord van delaymix alleen dat werkt niet bij mij.

Mijn setup voor de vuurpijl

Suiker buskruit Houtskool wilg 60/25/15 kno3 suiker/C
Nozzle 4.5mm

MVI_0738_1.AVI

Link to comment

wow wat is dat gehijg aan het begin?

ik zie niet echt wat er fout gaat. slechte kwaliteit film...

ik boor altijd een core tot de helft van de motor met een 3.5mm boor (dus de venturi is ook 3.5mm) dan boor je gewoon een klein gat waar net je lont naar de payload in past door je eindstop. maar dit hangt af van de snelheid van je meal, gewoon wat experimenteren dan lukt het ooit wel :)

en als de shell dan nog te snel afgaat dan doe je gewoon wat tape om de lont in de shell zodat het langer duurt voordat hij de hele handel ontsteekt.

Link to comment

nja weet je, je moet maar gewoon eens gaan kloten met je motor ik kan het niet voor je gaan uitleggen eigenlijk.
je moet maar gewoon eens een aantal vuurpijlen achter elkaar maken, gaat ie te langzaam? maak je core langer of een kleinere venturie. gaat ie te laag? maak een langere motor enz... gewoon lekker gaan experimenteren en je komt er wel :)

misschien moet je eens je suiker buskruit vervangen door zwavel en de compo 75/15/10 kno3/C/S (8 tot 12 uur malen) naar mijn idee is dat een goede compo voor snel buskruit.

Link to comment
Je bedoeld dus te zeggen dat ik dat gaatje waar de lont door een gaat groter en dieper moet maken?


Dat zou kunnen, maar ik betwijfel of dat werkt. Hij zegt gewoon dat je core minder groot(diameter) en langer moet zijn===>meer druk==>sneller

PS:
Wrm buskruit? R-Candy is toch goed zat? Edited by paddo
Link to comment

Hm het lijkt me het beste dat je gewoon eens lekker gaat testen. Je kiest een brandstof: meal, kno3-Su,60-30-10, S-loze meal,...
En dan ga je wat spelen met je de variabelen: Core, vent. Dit doe je het beste door zoveel mogelijk variabelen constant te houden en 1 te veranderen. Je neemt dus bijvoorbeeld 1/3 of 1/4 van de ID voor je vent en je gaat je core langer en korter maken.

Dat lijkt me veel leerrijker dan dit topic vol te spammen met:

Je bedoeld dus te zeggen dat ik dat gaatje waar de lont door een gaat groter en dieper moet maken?
Edited by danny db
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...