Jump to content
PyroForum.nl

Meal rocket


Recommended Posts

So Tha Yankee dat was een mooie header. Ik ben jaloers. Het lijkt met de nadruk op lijkt dat de force van de pijl niet zo heel groot is.
In vergelijking met de 19.7 coreburner die ik pers. Die krijgen een hele vette wooooeeeesh. Voorlopig kan jij zeggen dat je een 5 incher hebt gelift.
Ik nog niet.........Ja Coek nog niet. ;)

Edited by Rocketier
Link to comment
  • Replies 337
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De pijlen die tot nu toe gepost zijn op dit forum zijn geen van allen met de tooling van pyro-stuff gemaakt ;). Die van Yankee zijn allemaal geboord zelfs.
Alhoewel het assortiment van PS zeker wel gave ideeën voortbrengt en menigeen wel geholpen is met hun spullen. Zelf ben ik ook erg blij met de duidelijk uitleg c.q. plaatjes die erbij gegeven worden, dit maakt alles een stuk makkelijker te visualiseren voor eigen gebruik!

Kwestie van wat trial en error en gewoon proberen (wel op een veilig locatie natuurlijk!). Het is weer eens iets heel anders dan je shell een schop de lucht in geven met wat pulverone ^^.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de afmetingen die je gebruikt hebt Yankee, en wat voor C?

Link to comment

Ik maak mijn pijlen inderdaad nog the olf fashioned way! Namelijk rammen en boren en dat allemaal in een 25mm ID pvc buis.
De pvc buis met rammer past helaas net niet tussen mijn zelfgemaakte pers standaard, dus vandaar dat ik het nog op deze manier doe. Plus dat ik geen drukmeter erop heb zitten, dus met rammen heb je dan voor mijn gevoel meer een idee van de kracht die uitgeoefend wordt dan wanneer je het perst zonder een drukmeter.
De afmetingen die ik gebruik zijn de volgende:
Motorlengte: 185mm
Venturidiameter: 11mm
Corediameter: 5mm
Corediepte: 70mm (in het bp)
Bp: +-65 gram, waarna er nog weer een core uitgeboord wordt.
C: eigengemaakte wilgen houtskool

Het bp wat ik gebruik is hetzelfde als wat ik gebruik voor bijvoorbeeld pulverone, gewoon goed fijngemilled dus.

Kenmerk van deze specificaties is dat de impuls enorm hoog, maar zeer kort is. De pijl schiet dus enorm snel de lucht in waarna hij nog een tijdje met een heel lage stuwkracht doorgaat. De tail die je al heel snel ziet is de delay die al aan het branden is.

@EC: het filmpje dat ik ingezonden had voor de competitie was een andere pijl (ook 5 inch, maar een ander effect), dit is een 2e versie:)

Link to comment

Nu ik jouw specs zie begrijp ik ook wat het filmpje laat zien.
Voor een 25mm id coreburner staat een lengte van 250mm en een spindel lengte/core diepte van 180mm.
Jouw motor geeft een korte krachtige burst. Het verschil in constructie tussen jouw en mijn pijl is bij jouw gecompenseerd met een snellere brandstof.
Ik gebruik 65 25 10 als brandstof.

Evenzo vind ik het een prachtig resultaat. Zo zie je dat er vele wegen zijn. Bewonderenswaardig iig.

Edited by Rocketier
Link to comment
  • 8 months later...

Ik heb net mijn bestelling van PS binnen gekregen, namelijk 19.7mm kokers en rammer =) Daar heb ik een bp pijl van gemaakt alleen het was een cato. Had ik ook wel verwacht omdat het maar een wilde gok was kwa lengte core en al die shit.

P1010759.MOV (lijkt erop dat de nozzle eruit knalde)

Specs: totale lengte 10cm, nozzle en eindstop 2cm, venturie 6mm, core 6cm (2cm onder de eindstop)

De BP die ik gebruik is niet optimaal snel omdat ik alleen een koffiemolen heb om het te malen en pine houtskool gebruik. Binnenkort stap ik over naar wilgen houtskool.

Hebben jullie misschien tips voor me? En zou ik met zo'n motor uiteindelijk een 3" ball shell de lucht in kunnen krijgen? Misschien iemand ervaring mee?

Mijn dank zal groot zijn :)

Link to comment

Probeer eens een venturi van 7,5mm of 8mm met voor de rest de zelfde verhoudingen, dan doet hij het wel denk ik :).
Maak gewoon een keer een dummishell en probeer het eens omdat er weinig mensen zijn die het voor jouw situatie kunnen zeggen (te veel variabelen: geen rockettooling, 'apart' BP).
Ik hoop dat dit enigzins helpt.

Link to comment

Ik kan je vertellen wat ik heb gemaakt met de kokers.

Core lengte van 140mm, diameter nozzle opening 11mm, 1,5 graden teruglopend.
De clay is bentonite en weegt 15gram voor de nozzle plug. De brandstof is met verhouding 65 25 10 gemaakt. Max milling time is 2 uur. Als eindplug kan je ook bentonite rammen maar extra brandstof boven de core kan ook.

Ik heb met deze combinatie geen catoos gehad.


Echter ben ik afgestapt van nozzlepluggen en ben ik over gegaan naar nozzle-less.

Wat zeker niet goed was is dat je nozzle opening veel te klein is.

Wat er met dit type fout kan gaan.

Je brandstof is te snel.
Je hebt de eindplug niet goed geramd of te weinig brandstof boven de core.
Je brandstof vertoond cracks en explodeert hier door.
Je hebt met het uitnemen van de tools je core beschadigd.
Je hebt de tube ingekort en hebt hierdoor te weinig mogelijkheid voor fuel boven de core.

Hier een link naar een topic waar dit type ook wordt besproken.


Hier moet je het even mee doen. :)

Let it fly dude and enjoy the power. :lol:

Edited by Rocketier
Link to comment

Veel dank beide =) hier kan ik wat mee.

Dus voor de volgende ga ik, 1 een grotere venturie maken
2 experimenteren met brandstof snelheden
3 kijken hoeveel die kan liften. Zo te zien in die filmpjes moet ik er wel een 3" mee de lucht in krijgen dus ik heb een nieuwe queeste :)

Ik laat wel eens wat zien af en toe.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Net weer 2 pijlen getest met test shells erop en ben wel tevreden met het resultaat.

http://www.youtube.com/watch?v=fxEE2wJ_g7Y
http://www.youtube.com/watch?v=tkH01vi5PsA

Ik heb al wat getest met venturie grote maar 7.5mm werkt het best, dus dit is allebij 7.5mm.

De 3" ging wel nog wat laag denk ik dus nog 1 test met een cm langere motor en core. Dan hoop ik wel dat de nozzle het houwt.

Ik ben zeer tevreden over de 2.5" die ging mooi hoog en dat is ook wel nodig want hij gaat 50g flash met zich mee dragen =D

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...