Jump to content
PyroForum.nl

Meal rocket


Recommended Posts

  • Replies 337
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.youtube.com/watch?v=nRwxQiyJjs0

Waah, ik moet mijn sterren primen!
Zag er opzich leuk uit maar 18 van de 25 sterren gingen niet aan en de break was nogal slap, dus volgende keer wat grammetjes flash erbij... Dit was zo'n plastic rocket header van PS, break was weet niet precies hoeveel pulverone met een gram flash, maar dat was nog wat te weinig I guess. Dit was voorlopig even mijn laatste pijltje, als mijn proefwerkweek over 2 weken voorbij is ga ik mijn sterren primen, dus wie weet over een maandje weer.:(
Link to comment
  • 1 month later...
Netjes Sjeef, wat een verschil dan wanneer je ze perst he.
Deed mij verbazen in ieder geval.

Nu nog een leuke header erop. (Mooi gemonteerd trouwens.) :(

Haha, ja die nozzle zit dan ook mooi in het midden :(
Ja ik dacht die fimpjes van m'n phone zijn zo klein kan ik ze net zo goed naast elkaar zetten.
Moest zoiezo ff een "Shit, Tering" (van verbazing) er uitknippen haha..

Had er hierna 1 gemaakt met een 10g salute alleen om de 1 of andere reden ging ie niet de lucht in (de rocket, de salute ging harrrddt de lucht in!)
Link to comment
  • 4 weeks later...

Thnx all ^_^ I'll keep 'm comin'
Ik ga wat 3"ers maken voor O&N, m'n eerste plan was gewoon als shells maar ik denk dat ik ze op pijlen ga zetten.

M'n volgende batch ga ik met pine C maken, denk dat dan die staart (zeker met Ti erbij) vetter wordt.

Edited by sjeef1
Link to comment

Nou sjeef ik heb het net voor je gedaan ^_^.
Heb zojuist m'n eerste van de drie raketten getest voor O&N (nu nog 2 over dus).


link

Fuel was eigenlijk greenmix en geen meal.. De motor had 5mm venturi met een core van 35mm. De shell bestond uit TT + 7% Ti sterren, met 5g flash booster.
Ohja, ID van motor is 16 mm ^_^.

Link to comment

Dank u, er zal maar een bescheiden publiekje zijn met O&N (woon op het platteland). Maar het zal zeker wel leuk worden. Veel succes met je shells sjeef ^_^.


Edit: Die salute van je had zeker wat sjeef! Vette echo.

Edited by thijs
Link to comment

Beste klap Sjeef ik kan mij voorstellen wat je zei over die 5 meter afstand met 10gram flash. Wauw nu weet ik het zeker die 5 pijlen van mij moeten er ook komen.
Het is ook echt een werkpaard hoor die 19,7 motor. Ik heb net een bestelling de deur uit gedaan bij pyro-stuff. Deze week alvast de toolset maken.
Ben blij dat o&n nog twee weken weg is. Kan ik nog wat maken ^_^ Iám inspired!

@thijs mooie break met lange glitter. Nice!

Edited by Rocketier
Link to comment

Joehoe, Ik heb vanavond mijn eerste 19.7mm raket gelanceerd. Gesus griestus die gaan echt hoog man. Core burner net als die van sjeef hierboven gepost heeft.
Sjeef ik heb ze gemaakt met pine zoals jij al voorstelde. Mooie tail en wat geeft die een enorme woooooosssssshhhhh. hahahahaha. Wat heb jij er mee omhoog gelift sjeef?
Zoon lief was er bij en die had een wouw ervaring. Ook net als jij sjeef 65 25 10 gebruikt. Met 1 ton druk geperst werkt super.

Edited by Rocketier
Link to comment
Wat heb jij er mee omhoog gelift sjeef?

Zonder filmpje geloof ik er geen moer van whahah ^_^
Ik heb tot nu toe pas een 2" gelift, maar deze dingen kunnen een 4" liften heb ik gelezen en kan ik me goed voorstellen.
Ben dezer dagen bezig met 3"ers maken voor oud en nieuw, verwacht dat dit makkelijk de lucht in zal gaan.
Kijk maar naar die heeeeeele nice van Thijs..
Link to comment
  • 1 month later...

Na een aantal jaar weer eens een paar Meal pijltjes in elkaar gedraaid. Eerst een tooltje geïmproviseerd. (Stukje draadeind en een slijpsteen/schuurpapier --> mooie spindel)
En een paar pijltjes geramd.
Specs:
10cm lang 16mm PVC casing.
4,5mm ID, 15mm hoge bento nozzle
Core = 10g kale meal. Daarboven 20mm (6,5g) meal met 5% Ti
15mm bento eindstop.
Totaal gewicht ongeveer 35g
Bamboe stok van ongeveer 70cm eraan.

Nummer 1 had #60-325 Ti
Nummer 2 #40-60 Ti
Nummer 3 #60-325 en een 2g Flash payload. Dit gaf niets meer als een kleine flits in de lucht, maar was ook de bedoeling. Was puur om de passfire te testen.




P.S. NCOI reclame anyone?

Link to comment
  • 1 month later...

De laatste tijd zie ik dat er aardig dikke pijlen getoond worden op dit forum, dusja waarom niet nog eentje erbij! Het is echter geen whistle, maar gewoon ordinaire bp:)
Paar weken geleden de lucht in geschoten met een voor mij goed resultaat. Alleen de delay mag wat korter, want hij was alweer bezig met het inzetten van een daalvlucht.
Specs:
25mm ID
75-15-10 mix (coreburner)
Delay: White tail
Shell: 5 inch round
Gewicht: 790 gram excl stok (135cm lang en 9mm rond)
Effect: C6 + 7% Ti

http://www.youtube.com/watch?v=UwzucdYNnS8...nel_video_title

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...