Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Berke_Experiment

2" shell white fire stars

Recommended Posts

De compo bestond al maar was geen sterrencompo , ik heb er gewoon 1g Al en 1g Mg aan toegevoegd voor een glittereffect.
De break kon beter ook al was het een 2": maar kan het zijn dat het komt omdat ik juist onder de shell stond(toen hij ontplofte) dat ik geen mooi boeket zag?

Grtz Bert

Mooi, ik vond de break prima.

Ik weet dat het zomer is en die zomertijd is ook onhandig maar had je niet iets langer kunnen wachten? :D Ik vind het altijd zo'n vreselijke zonde vuurwerk te bekijken wanneer er nog zonlicht is.

Ik vind het een prima shell. Break is mooi voor een 2" want je moet niet vergeten dat hoe kleiner de shell hoe moeilijker het wordt een mooie break te krijgen. Bij 2" maakt het volgens mij ook al uit hoe groot de sterren zijn, b.v. iets grotere sterren worden verder geslingerd dan kleinere. Bij een grotere shell, vanaf 4", krijg je een veel uniformer resultaat. Mooi gedaan.

Zou ik mogen vragen wat voor camera jij hebt, gewoon geinteresseerd.
Maar ik vond het toch een zeer mooi boeket hoor!
Mooie kleur en precies groot genoeg!

Dank u ,ik ben gevleid door de goede reacties :D
Ten eerste is het zo dat het mijn eerste 2" was en ik durfde hem niet af te steken als het helemaal donker was omdat ik helemaal niet wist hoe hoog hij zou vliegen,maar volgende keer wacht ik wel(want nu heb ik een duidelijk beter zicht qua hoogte)

De camera is een panasonic Lumix: http://www.letsgodigital.org/nl/9391/panasonic_lumix_fx3/
Deze lens heeft een stabilisatorsysteem waardoor het beeld niet wazig of waterachtig wordt:hij is wel 2jaar oud maar zeker een aanrader!

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
      Aluminum..........................................23 GD
      Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

MOV00315.MP4
    • By Pyrofanatic
      Vandaag mijn eerste starmine van wat groter formaat afgestoken, en niet zonder succes.
      Het ging om een 2" D1 mine. De D1 stars hebben een core van romeinse kaarsen stars.

De specificatie's
      40 D1 stars MP coated
      10 Gram redelijke pulverone
      2 gram KClO 4 / GD flash
      70 gram woog het totale projectiel.
      Afgevuurt in een 50 cm mortier.

MVI_5291.avi

Hier de Youtube versie, deze is wel iets mindere kwaliteit ofcourse.

Al met al vond ik hem redelijk geslaagd, alleen zijn niet alle stars af gegaan dus daar kan wat verbetering in komen.
    • By Andres
      O&N 2016-2017!
    • By Andres
      Skippen naar 00:17 is een goed idee.
      TT stars, Horsetail shell was de bedoeling, 2 inch cilinder 
      Mijn eerste cilinderr trouwens !
    • By Andres
      Lekker harde break, nog nooit zo een groot boeket gehad. afstand was +- 60m.
      De bedoeling was om de tapematch te testen, deze deed het dus prima en zal met O&N ingezet worden.
      Witte glitter was Lentej blancoamari (zie Jopetes pdf).
      In het echt was hij echter niet zo extreem wit als op film.
      Jammer van de slechte kwaliteit, mijn Wiko heeft een upgrade gekregen naar android 5.0.2 en de vuurwerkmodus is verdwenen....
    • By Andres
      zie topic
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.