Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste MP


Recommended Posts

Zoals ook al eerder gezegd heeft dat natmaken niets te maken (oké, een klein beetje mss) met het uitkristalliseren van je KNO3. Dat kan niet eens allemaal oplossen in dat kleine beetje water wat je gebruikt om er BP/pulverone van te maken. Het gaat er vooral om dat de vlam zich veel sneller kan verplaatsen tussen al die lege ruimtes bij BP/pulverone.


@Miech: Daar heb ik ook van gehoord ja, maar was dat niet de frictie tussen de zeven die hij gebruikte (en de keramische media die daar op viel)? Ik bedoelde bij mijn voorbeeld echt tijdens het millen zelf.

Link to comment
Voor zover ik weet is het laten uitkristaliseren van KNO3 het hele idee van de CIA methode.
Er zijn genoeg bronnen die dit bevestigen.


De CIA methode is gebaseerd op zeer snelle kristallisatie van KNO3, waardoor je (dus) hele kleine kristallen krijgt. Een KNO3 oplossing rustig laten verdampen geeft grotere kristallen die veel grover zijn dan de airfloat KNO3 die je hebt als je meal powder maakt.

Nat millen vertraagt de hele procedure alleen maar, vanwege het vastkleven van je meal en het feit dat water in feite als smeermiddel gaat fungeren, waardoor frictie verminderd word. Daarnaast zoals reeds vermeld, ook is het ook niet veiliger.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...