Jump to content
PyroForum.nl

2 x 2" D1 naar rood en groen


Recommended Posts

Hallo allemaal, mijn eerste filmpje op dit forum. Twee keer een 2" pijl van D1 naar rood en groen. Hele slechte kwaliteit maar de video laat bij de tweede pijl nog net het rood en groen zien. Bij deze:



3/4 PVC 8 cm
Nozzle 3,5 mm core 10 mm
Delay 2 gr. BP/bentoniet 3/1
Burst mealcoated graszaadjes + 0,5 g KClO4/Al 70/30
Ge'paste' met, jawel, plakband. Normaal kraft erbij maar dit moest even snel gebeuren, werkt perfect.

Groeten, Bass

Link to comment

Ja normaal gesproken gebruik ik die 13,5 mm motortjes maar heb alleen nog maar een rammer voor 16 mm. Ik ga zo eens twee 2" bollen op elkaar plaatsen en dan de lucht in sturen! Dat gaat wel lukken met deze raketjes.

Edited by Bass
Link to comment

Maak goeie MP en ram die kattenbakshit tot het PVC wit ziet :lol:

Zo zag de lading eruit. Een 2" gemaakt met een 5 cm lont, die doorgestoken naar de helft van de tweede 2". Kloddertje MP met NC-lak erop 'to ensure ignition' en daarna een kort stuk wc-rol doormidden geknipt om de opening op te vullen. Mooi aan elkaar tapen, helften vullen en het zaakje in elkaar zetten.

Zo zag de ingetapte lading eruit. Onderin de 2" vastgetaped met stukje wc-rol aan de bovenste helft van de eerste lading.


Vullen en klaar.

Edited by Bass
Link to comment

Haha, ja persen tot de shit wit ziet das de norm hé :).

Mooi ontwerpje dat wil ik ook wel eens proberen, maar dan met 3inchjes? :lol:
Ik werk normaal nog met een spollette op een raket, maar zo lijkt het ook te gaan. Alleen ga je nu geen volledig boeket krijgen.

Link to comment

Klopt idd, mijn motor is eigenlijk de spollette. Maar die drie sterren ga je toch niet missen op de plaats waar nu de motor zit.
Voor 3" zou ik mischien tog voor een 2 cm ID gaan, maar mischien werkt zoals ik ze maak ook wel als je ze wat langer maakt met een nog diepere core. Twee keer een 3" wordt wel weer ineens veel zwaarder dan twee keer 2" :lol:

Link to comment
  • 2 weeks later...

Zoals je kunt zien werk ik dus met twee gaatjes boven in de eindstop van m'n motor. Maar hoe verbinden jullie de motor met de lading? Een lontje door een gaatje van de motor?

Kan iemand mischien een foto maken :D

Link to comment
Guest Goner

Dat laatste wat jij zegt, ik boor gewoon een gat in de eindstop tot iets in de meal lading. Als fuse gebruik ik 10 cm/s, ik gebruikte eerst altijd 1 cm/s maar als ik daar een salute rocket mee maakte was deze al weer op de weg naar beneden voordat de salute header afging!

Link to comment

Oke, ik heb deze techniek in het begin wel gebruikt maar het gebeurde te vaak dat de lading niet afging. Een voordeel is wel dat je geen delay hoeft te rammen omdat de fuse zelf een delay is.

Dus je plaatst het lontje van de shell in het gat en taped dan de shell aan de motor vast?

Link to comment

Ja idd vet die laatste pijl, commentaar van m'n vriendin en moeder hahaha. De eerste pijl was een cylinder, vrij slordig in elkaar gedraaid met 5 gram flash, hij poepte de sterren er aan de bovenkant gewoon uit. Maar ik had nog een spare motortje over die ik even op wilde maken :D

Oja, hoe komt het dat bij m'n andere posts het filmpje direct in de post staat? Dat wil ik bij mijn post hiervoor ook maar weet niet meer hoe ik dat heb gedaan!

Edited by Bass
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...