Jump to content
PyroForum.nl

Sterren compositie


Bass

Recommended Posts

TT moet worden bevochtigd met water zodat de KNO3 in de koolstof kan trekken.
Millen is niet stikt noodzakelijk als de nitraat fijn genoeg is. Echter geeft het meer kleinere sparks vind ik mooier. Ook wordt het sneller.
Als je bind met dextrine dan is water ook essentieel. Dextrine met te veel alc doet niks.

Link to comment
  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb zelfs tegen de 80%alc gebruikt voor het begin met rollen. Je kan dan echt zeiknat rollen. De sterren worden dan ook prachtig rond.
Ook de groei van je cores gaat dan ook veel gelijkmatiger. De sterren spoot in zo nat dat ze gewoon gingen afgeven aan de trommel. Als je dat doet met te veel water
dan heb je gelijk het probleem dat je sterren gaan klonteren. Bij mij was het een vorm van trail and error.
Echter om uiteindelijk het bindende effect van dextrine te krijgen zal je terug moeten naar 30% a 25% alc. Veel is afhankelijk van het soort idd.

Link to comment

Ik zal later nog wel eens proberen het te verbeteren door het nat te maken en stars van te rollen maar niet dit jaar omdat het toch al te laat is voor o&n.
Voor het rollen gebruik je over algemeen niet heel veel water maar is zou dit genoeg zijn om de C de KNO3 op te laten nemen? Of moet je het eerst nat maken, op later drogen, malen en stars rollen?

Link to comment

Werkt prima hoor! Ik heb het altijd gebruikt. Lekker de goedkoopste soort kopen bij de supermarkt als je nu nodig hebt. Bij PS koop je het goedkoper en betere kwaliteit. 1500gram voor 10,49. Bij de supermarkt 70 gram voor 0,99. Bij PS snel zijn want hij heeft nog 5x 1500gram :)

Duss............!

Edited by Rocketier
Link to comment

Vertel me meer, wat waren dan de resultaten?


Tja, zoals hierboven gezegd zijn streamers te doen. Maar te doen is ook echt heet meest positieve woord dat ik ervoor over heb.
De kleuren comps blijven zo zacht dat je ze met je hand fijn kan knijpen. De C streamers worden harder maar je kan er zeker niet op gaan staan.
Ik heb vele soorten maltodextrine geprobeerd en ook het op vele manieren door mijn sterren geprobeerd te verwerken.
Toen ik voor het eerst echte dextrine ging gebruiken was ik helemaal verbaast. Ik kon ineens op mijn sterren staan :P.
Link to comment

Dan maar hopen dat die C8 blijft zitten op die cores! Op het eerste zicht lukt het wel redelijk, zo hecht de FP prime prima en rolt de C8 wel lekker.

Ik hoop maar dat het een KP break overleeft...

Wel vreemd, in oudere topics lees ik dat bijna niets dan lof over die maltodexterine!

Ik gebruik ook altijd dextrine, maar de resultaten waren wisselend bij streamers. Het blijkt vooral belangrijk om voldoende vocht te gebruiken, het op voorhand even samen te millen, te rollen en slechts 25% alc gebruiken!

Edited by danny db
Link to comment
  • 4 weeks later...

Het finale verdict is heel simpel: maltodextrine is minderwaardig aan gele dextrine. Mijn C8 en C8 naar Phiko sloegen simpelweg kapot in een 4inch.

Desalniettemin kan het wel gebruikt worden als binder, maar om je sterren echt hard te krijgen zodat je ze deftig kan breaken, gebruik je toch beter gele dextrine (of SGRS of Arabiche gom).

Sterren die gebonden worden met malto lijken zich ook anders te gedragen, mbt hangtime van de vonken.

PS: Goede dex is niet zomaar elke dex

, er zit een groot verschil op qua kwaliteit!

Edited by danny db
Link to comment

Dan delen wij dezelfde ervaring Danny. Ik gebruik gewoon gekochte gele dex en dit is toch wel superieur aan elke andere binder die ik tot nu toe heb geprobeerd. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik nog geen Arabische gom geprobeerd heb, maar wel sgrs.

Link to comment

Hoe werkt SGRS voor je?

Arabische gom zou naar het schijnt superieur zijn aan elke binder, het spijtige is dat je het niet zomaar in je compo kan smijten maar in je water/alc moet oplossen.

@bonkers, hoe lost je dex op? Gaat hij volledig op in water of blijven er wat brokjes en rommel onopgelost?

Edited by danny db
Link to comment

Inderdaad Rock, maar het is geen kwestie van een aantal % A-Gom poeder toevoegen aan een poeder compositie, mengen, en vervolgens binden door oplosmiddel toe te voegen.
Je moet je gom eerst oplossen, zoals danny al aangaf, om deze te "activeren".

Hoe het precies zit kan ik je niet vertellen, heb het zelf namelijk nog nooit gebruikt. :P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...