Jump to content
PyroForum.nl

Sterren compositie


Bass

Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, echt toppie idee man! Laat ik ongecoate magnesium gaan bevochtigen met water om het vervolgens in combinatie met 'n KClO3 compo in een buisje gaan rammen.

:lol:


Ok, dit gaat goed zo (NOT).
Niet iedereen hier zit op hetzelfde niveau. Ik ben nog niet ver op dit gebied maar wel oud en wijs genoeg om niet met knallers te beginnen. Een flare schijnt dan al genoeg reden te zijn om tegenstrijdige tips te krijgen. Nee, ik "nam niet aan" dat die Magnesium er niet bij mocht als ik wil gaan rammen. Ik heb hier echt al heel veel zitten lezen maar als ik iets vraag zou ik toch graag willen dat die vraag correct wordt beantwoord en men niet aanneemt dat ik al op een bepaald niveau zit.
Link to comment

Je kan een flare gewoon droog in elkaar zetten, het is zelfs omslachtig om dit niet te doen omdat het drogen lang gaat duren en er eventueel barsten kunnen ontstaan.
Je mag de compositie ook niet rammen, want er zit KClO3 en magnesium in de compositie. Het best kan je de compositie in kleine beetjes in de buis drukken (met handkracht) die je gaat gebruiken. Gebruik een kartonnen buis en geen pvc omdat dit de kleur zal verpesten.

Link to comment

Ik heb ook gezecht een klein tikje, komt op hetzelfde neer. En als je de compo als flare wilt gebruiken kan je het wel beter met dextrine doen aangezien je compo dan langzamer brand maar wel veel vlammen geeft. En bij dat van die magnesium had ik mischien ff moeten melden dat het gecoat moest worden, maar ik nam gewoon aan dat als hij een device gaat maken hij wel info opzoekt over de chems. Want als hij dat niet gedaan heeft, kan hij beter niet met KClO3 werken want dan kan hij het ook met zwavel mengen omdat hij niks heeft opgezocht. Dus in het vervolg even van alle chems waar je mee werkt info opzoeken, als je hier in het magnesiumtopic kijkt zie je meteen dat het gecoat moet worden. Zie het maar als opbouwend kritiek :lol: .

Link to comment

Sorry weirdo, ik reageerde wat te uitbundig. Ik heb zoals ik al zei heel veel zitten lezen maar vraag altijd van te voren even voor de zekerheid op het forum of iets wel of niet verstandig is. Dan hoop ik eerder een waarschuwing te krijgen dan dat iemand er van uit gaat dat ik exact weet wat ik doe. Chloraten en zwavel is me maar al te duidelijk maar ik wist niet dat een compo met Magnesium zo gevoelig was bij rammen.
Kan ik dat soort (voor sommige van jullie misschien "domme" vragen) anders beter in het "korte vragen" topic stellen?
Verder stel ik al jullie hulp heel erg op prijs dus sowieso bedankt voor de antwoorden.

Link to comment

Ik heb even een vraagje over een comet compositie.
Shimizu silver wave no.2
KClO4 35
Al, flake 65
dextrin +5

Is het de bodoeling dat deze compo gemaakt word met grove flake Al, of de fijne (400 mesh), zodat er brandende gesmolten Al druppels vanaf vliegen? En heeft deze nog een speciale prime nodig?

greets

Link to comment
  • 5 months later...

Niet iets met antimoontrisulfide? Dat geeft ook zo'n mooie diep witte kleur.

White #3
Potassium nitrate 55
Antimony trisulfide, Chinese Needle 14
Sulfur 17
Aluminum, German Blackhead or any pyro grade 10
Dextrin 4


Edited by cojonesm
Link to comment
  • 2 months later...

Ik ben al zeker 2 jaar niet meer actief geweest en ben de compositie van Inferno Labs kwijt (gast genaamd Chaz op APC)

Hij gebruikte iets van Kaliumchloraat/PVC/CuO maar mischien heeft iemand deze wel ergens bewaard.
Dit is een mooie goedkope blauwe ster zonder duur ammoniumperchloraat.

Greets,
Pure

Link to comment

Ik gebruikte met oud en nieuw sterren op basis van CuO/kaliumchloraat/PVC-lijm/dextrine, erg goedkoop en ze branden zeer snel met een intens blauwe felle kleur (hoge lichtopbrengst, zie mijn afbeelding :)). Alleen de verhoudingen weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd :) .

Kaliumchloraat moet fijn poeder zijn, de koperoxide wordt even gevijzeld om klontjes er uit te krijgen, koperoxide en kaliumchloraat worden gemengt op een groot vel en de PVC-lijm erbij met een spateltje of iets dergelijks. De compositie wordt vervolgens vermengt met de dextrine, gedroogd en VOORZICHTIG verkruimeld wanneer het mengsel nog iets vochtig is van het oplosmiddel, laat het verder drogen. Het mengsel wordt vermengt met water/spiritus en kan verwerkt worden tot ster. Ik had er altijd gesneden sterren van gemaakt. De sterren hebben een droogtijd van ongeveer 2 tot 3 dagen. Ze hoeven niet geprimed te worden, met CuO thermiet als lift gingen ze in elk geval wel prima aan, mischien dat bij het gebruik van H3 of meal primen wel nodig is met zwavelloze BP.

Edited by pyrobass
Link to comment
Ik gebruikte met oud en nieuw sterren op basis van CuO/kaliumchloraat/PVC-lijm/dextrine, erg goedkoop en ze branden zeer snel met een intens blauwe felle kleur (hoge lichtopbrengst, zie mijn afbeelding :) ). Alleen de verhoudingen weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd :) .

Kaliumchloraat moet fijn poeder zijn, de koperoxide wordt even gevijzeld om klontjes er uit te krijgen, koperoxide en kaliumchloraat worden gemengt op een groot vel en de PVC-lijm erbij met een spateltje of iets dergelijks. De compositie wordt vervolgens vermengt met de dextrine, gedroogd en VOORZICHTIG verkruimeld wanneer het mengsel nog iets vochtig is van het oplosmiddel, laat het verder drogen. Het mengsel wordt vermengt met water/spiritus en kan verwerkt worden tot ster. Ik had er altijd gesneden sterren van gemaakt. De sterren hebben een droogtijd van ongeveer 2 tot 3 dagen. Ze hoeven niet geprimed te worden, met CuO thermiet als lift gingen ze in elk geval wel prima aan, mischien dat bij het gebruik van H3 of meal primen wel nodig is met zwavelloze BP.


Dit is inderdaad wat ik bedoel, maar dan pvc poeder en als oplosmiddel aceton en zonder dextrine volgens mij want dat maakt de kleur wat minder blauw door de koolstof in de dextrine. Ben benieuwd of iemand deze compositie heeft ergens.
Link to comment

Ik weet niet zo gauw die Chaz formule helaas.
Dit lijkt me overigens wel een mooie:

zerox blue:
Potassium chlorate: 60%
Black copper oxide: 8%
Basic copper carbonate: 7%
PVC: 10%
Hexamine: 7%
Dextrine: 8%

Verder zou ik zelf iets met ravas doen, zoals de saran vervangen door parlon, de dextrine vervangen door red gum en hexamine, en dan binden met aceton mischien, (cut stars)

Edit: Ik vond ook nog deze:

Lancaster Blue Candle Star "C"
67.00% Potassium Chlorate
13.00% Copper (II) Oxide
10.00% Red Gum
5.00% Parlon
5.00% Dextrin
Mischien hier de parlon eens vervangen door pvc?

Edited by High Density
Link to comment

Gouden Kamuro

(bron: rec.pyro)

30.3 Kalium Nitraat
30.3 Pinus C
6.1 zwavel
27.25 FeTi, 40-100 mesh
6.1 dextrine

De japanse kamuro ster bevat erg veel FeTi dus deze compositie is lastig te pumpen, cutten of rollen.
In japan wordt de 'Toro' methode gebruikt voor het maken van deze sterren en dit houdt in dat de sterren worden gerold m.b.v zogenaamde toro slurrie. (In plaats van droge mix te gebruiken en de cores/sterren tussendoor apart te bevochtigen met water/alky).

Edited by azure
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...