Jump to content
PyroForum.nl

Charcoal streamers, Tigerail, Chrysanthemums.


cojonesm

Recommended Posts

ik rol ze ook gewoon met de hand maar bij mij zijn ze allemaal dezelfde grote(en ook 3x zo groot :lol: )
misschien moet je wat minder zaden gebruiken en ze een stuk groter rollen, als er een aantal de gewenste grote hebben haal je die eruit en ga je met de rest verder.
Ik gebruik ook mosterd zaad en het begin is idd erg lastig.



deze zijn wel iets te groot gerold
Dit zijn e niet allemaal hoor ik had er al een aantal gebruikt :)

Edited by Pyromaniak
Link to comment

Ja zou kunnen dat ik er inderdaad te veel heb gebruikt. Maar ik had ook dat er zich zegmaar hele kleine korreltjes compo gingen ophopen en zich niet aan de stars wilden hechten. Heb er toen maar wat meer alc/water aan toegevoegd waardoor die kleine korreltjes bolletjes gingen vormen en dus ook kleine stars werden. Zo heb ik dus de wat grotere met mosterdzaadcore en de wat kleinere zonder core (vandaar dus het verschil in grootte van de stars)

Maar dat van die kleine korreltjes, hoe zou je dat kunnen voorkomen? Bij jouw stars (1cm ID ofzo?) lijkt het namelijk alsof je stars gewoon glad zijn, bij mij is het niet echt een glad oppervlak zegmaar. Zou dat ook te maken hebben met het feit dat ik te veel mosterdzaad gebruikt heb? (ik rolde in een keer in een normale kom 300g, toch wel wat veel volgens mij) Hoeveel cores gebruik je ongeveer per keer dat je rolt denk je?

Edited by Sharkie
Link to comment

Ik gebruik iets van 150 zaadjes, dat ziet er heel weinig uit maar voor mij is dat genoeg(ook omdat mijn kom niet zo heel groot is)
Maar je moet nooit je stars in je kom bevochtigen dan blijft je compo aan de kom kleven(of krijg je brokjes misschien) , gewoon telkens als er geen compo aan je stars blijft kleven je stars in een zeef smijten een beetje bevochtigen terug in je kom en weer rollen enz...
Gebruik je zo'n mist sprayer? die zijn hier wel het handigst voor

Succes!

Link to comment

Oh, ik nog wel minder volgens mij. :lol:

Maar dat met die zeef is wel een goed idee, niet aan gedacht. Dus gewoon in een zeef bevochtigen, compo toevoegen en rollen tot de stars geen compo meer opnemen en het hele proces weer herhalen. Zal het binnenkort eens proberen, moet nog wat C8 rollen (met romeinse kaars stars als cores :))
Gebruik inderdaad zo'n mistsprayer ja.

Link to comment
  • 4 years later...

Even wat leven in een oud topic blazen ;)

Ik heb wat tips nodig voordat ik mijn vers gemaakte TT tot stars ga verwerken als dat mag.

Eigenlijk ben ik nooit echt tevreden geweest met mijn charcoal streamers aangezien die van mij nauwelijks een staart hebben.

Om maar een voorbeeld te geven '>

dat is een oud filmpje van mij maar het geeft wel het probleem aan.

Dit is gemaakt met de standaard TT formule (44-44-6-6) Ik gebruik altijd dennen houtskool wat het beste zou moeten zijn.

Ik maal mijn compo's altijd droog maar gebruik bij het rollen wel flink wat water. Meestal doe ik 75-25 water-spiritus maar ik weet niet zeker of dat hier ook het geval was. Het mengsel heb ik voor gebruik niet gericed (dus nat maken en tot pulverone maken en dat vervolgens weer malen) Zou dit "ricen" echt het verschil maken?

Ook heb ik met de willow compo het zelfde resultaat (min of meer)

Hoe doen jullie dit?

Link to comment

Ik heb nog maar 2x TT gemaakt, de klassieke compo, mengeling verschillende groottes charcoal, gepumpt & niet gericed.

Ik kan niet zeggen dat deze een fantastische staart hebben, maar wel beter dan jouw filmpje. Heb wel eens stargun test gefilmd maar op beeld had ik een zilveren staart ipv gouden...

Zal eens nieuw filmpje proberen maken als ik er opnieuw heb (binnen enkele dagen).

Link to comment

ja ik ben benieuwd.

Je hebt gelijk dat de TT in dat filmpje wel van hele slechte kwaliteit is. Zo slecht is het tegenwoordig niet meer.

Dit is een meer recentelijk filmpje van een 3" met willow and strobe cores. Dit ziet er nog wel redelijk uit maar toch mis ik de lange gouden staart die ik bij andermans shells wel zie. zonder die strobe zou het niet mooi meer zijn denk ik.

Link to comment

Dit is al een mooie TT vind ik.

De staart is inderdaad nog iets aan de korte kant, maar bij mij is hij niet zoveel langer hoor...

Zal sowieso zo snel mogelijk filmpje posten.

Voor echt super TT zal je bij een meer ervaren forummember tips moeten vragen vrees ik.

Wel mooie shell, die rising tail en strobes zijn echt mooi.

Link to comment

Ik maal mijn poeders wel altijd een aantal uur, meestal 3-4 uur. Dat omdat mijn kno3 en C vrij grof zijn. Bestaat er zoiets als te lang malen bij deze compo's?

Ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken aangezien alles airfloat moet zijn?

Sowieso ga ik het nu maar eens ricen en dan weer vermalen. Kijken of dat wat uithaalt.

Link to comment

Ik dacht dat het niet zoveel zou uitmaken aangezien alles airfloat moet zijn?

TT hoeven niet volledig airfloat te zijn. Denk aan die megamooie lange zilveren waterfalls. Daar zit aluminium in van verschillende groottes.

De kleine deeltjes branden eerst op, daarna de iets grotere enz.

Dit zorgt voor een mooie fall tot op de grond.

Ditzelfde principe geldt voor TT, gebruik C van verschillende groottes voor een langere staart.

Ik hoop dat dit werkt voor jou !

Link to comment

Belangrijk met TT is dat je flink nat rolt. Dit is belangrijk om de KNO3 goed in de C te laten trekken.

Bij TT moet je geen grove C gebruiken. Pine C geeft een langere hangtime dan bijvoorbeeld willow C.

Een uurtje millen van de compo gelijk alles bij elkaar is genoeg zoals ook HD schrijft.

Link to comment

Mijn ervaring met C streamers is om eerst te millen dan goed nat te maken met 75/25 water/alcohol vervolgens te zeven en drogen, nogmaals kort te millen en dan pas te gebruiken. Zo ben je ervan verzekerd dat het water goed zijn werk heeft gedaan om de KNO3 en de C goed te binden.
Misschien een beetje omslachtig, maar dit levert super resultaat op!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik had wat problemen met men pulverone & het was enkele avonden rotweer, maar beter laat dan nooit.

Mijn nieuwe TT batch getest !

Om de een of andere reden neemt mijn gsm dit na tijdje op als zilver.
Dit is natuurlijk (lees: helaas :P ) niet zo.
Link to comment
×
×
  • Create New...