Jump to content
PyroForum.nl

Oud En Nieuw Materiaal 2008/2009


2Tall

Recommended Posts

Jah godver ! dat werd echt weer tijd heh ! hahaha
En helemaal niet slecht voor mijn eerste jaar shells bouwen heh :P
Volgend jaar iets meer variatie in effect , en uiteraard iets meer inch ..:P
maar dat komt helemaal goed ;)

Edited by 2Tall
Link to comment
Kudo's voor alle posters van filmpjes met hun creaties. Erg leuk om te zien!

Piet aan jou even een vraagje, hoe heb je die shells zo kunnen filmen? Heb je nog maatregelen genomen om je camera te beschermen en op wat voor afstand stond deze?



Ik had een klein plateau aan de schutting geschroefd op ongeveer 1.70 meter hoog. Daarop heb ik een statief vastgeklemd met lijmtangen en op de gok de camera in lijn gezet met de mortieren. Het geheel stond ongeveer 2 meter weg.

Heb toen de camera ingesteld, autofocus uit en volledig uitgezoomed en aan het statief gezet. Ik had de camera niet beschermd, volgend jaar doe ik wel een glasplaatje erop ;)
Link to comment
@ThaYankee
Het filmpje dat je gaf bevatte alleen maar shells, op je plaatje laat je rockets zien?
En de report/lift verhouding lijkt me niet echt goed.
Of heb je een dergelijk sterke motor?

@Hbob, dat klopt dat die video alleen maar shells bevat, voor de foto's van die shells moet je maar ff op mijn photobucket kijken (www.photobucket.com en dan zoeken naar ThaYankee) de meeste shells waren nog over van vorig jaar, omdat het toen zo mistig was.
Dat er geen filmpjes van die pijlen bij zitten komt omdat een paar pijlen geen effect gaven in de lucht (iets mis met de doorvoor) en een paar pijlen waren niet gefilmd en een andere pijl was wel gefilmd, maar dat was eerder op de avond en toen hadden we nog last van mist (was later op de avond weer weggetrokken), dus ook daarvan viel het effect weg achter de mist.
En over die verhoudingen, k denk dat je de verhouding van die 3" met die motor bedoeld? Maar die verhoudingen gaan prima, want de pijlen komen allemaal zeer goed op hoogte! Die shells wegen zo'n 140 tot 150 gram en dat kan een goede 16mm motor prima tillen.
Hieronder nog een paar filmpjes van de pijlen van die avond, kwaliteit wordt er niet beter op door youtube, maar doe in ieder geval 'watch in high quality', dat scheelt nog iets.
Pijl 1: Report
Pijl 2: Report + mini tigertail stars
pijl 3: 3" shell


http://www.youtube.com/watch?v=ZtfY6HVQq78...feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=v2aVQmPHC_M...feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=Rv1flZRfcxc...feature=channel
Link to comment

Haha thnx voor de reacties iig!
Hieronder een mooi paint tekeningetje met de afmetingen erin.
Ik gebruik bp in de verhouding 75:15:10 en met wilgenhoutskool erin.
KNO3 4 uur gemilled.
Houtskool 2 uur gemilled.
De compositie in zijn geheel ook weer 2 uur gemilled.
Het geheel is met een rvs rammer en een hamer in de pvc huls geramd en de nozzle + core zijn achteraf erin geboord.
Hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd:P

Link to comment

Kun je ons je motorspecificaties geven? Met 16mm krijg ik ook wel zo'n snelle liftoff, maar meer als 100 gram heb ik er nooit op durven zetten. Wellicht trekken onze pijlen ook wel zoveel. Het word weer eens tijd om met dummyweights van zand te gaan spelen vrees ik. ;)

Link to comment

Als je zo diep moet boren, krijg je dan niet heel veel cato's? Ik zou er zelf denk ik een schep dextrine bij stoppen, dan krijg je een wat betere cohesie in je brandstof.

Die motor lijkt trouwens heel veel op degene die ik ook maak als ik een coreburner nodig heb. Grappig om te zien dat mensen toch uiteindelijk allemaal op grofweg hetzelfde ontwerp uitkomen ;) .

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...